Aizvadītajā nedēļā Beļģijā risinājās FIA pasaules rallijkrosa čempionāta sezonas trešais posms. Par tā uzvarētāju kļuva leģendārais Sebastians Lēbs, bet ar smaidu sejā par rezultātiem un/vai konkurētspēju var būt arī Latvijas pārstāvji. Piedāvājam 10 aizraujošus faktus no sacensībām Metē trasē.
#1 44 gadu 2 mēnešu un 17 dienu vecumā Sebastians Lēbs laboja pašam piederošo rekordu kā visu laiku vecākais pasaules rallijkrosa čempionāta sacensību uzvarētājs. Šī bija Lēba otrā uzvara čempionātā. Pirmo deviņkārtējais pasaules čempions izcīnīja 2016. gadā Latvijas posmā Biķernieku trasē.
Noskaties: Kurš ir visu laiku jaunākais World RX posma uzvarētājs?
#2 Fināla braucienā Lēbs pieveica savu ilggadējo konkurentu Peteru Solbergu, kurš, neraugoties uz palikšanu aiz Lēba katrā no sezonas pirmajiem trim posmiem, kopvērtējumā no francūža atpaliek tikai par 1 punktu. Solbergs kļuva par 2. vietām bagātāko sportistu čempionātā. Uzreiz aiz uzvarētāja viņš finišējis deviņas reizes, apsteidzot Timiju Hansenu un Andreasu Bakerudu, kuri 2. vietu izcīnījuši 8 reizes.
#3 Otro reizi čempionāta vēsturē sacensībās nepiedalījās vairākkārtējs posma uzvarētājs. Topi Heikinens Beļģijā triumfējis 2014. un 2015. gadā, taču pēc sadarbības pārtraukšanas ar “EKS” komandu šogad čempionātā vēl nav startējis. Līdzīga situācija bija vērojama pērn, kad 2014. un 2015. gada Zviedrijas posmu uzvarētājs Matiass Ekstroms izlaida māju posmu, lai startētu DTM čempionātā.
#4 Otro reizi čempionāta vēsturē kādam no Latvijas sportistiem izdevies iekļūt labāko astotniekā katrā no sezonas pirmajiem trim posmiem. Reinis Nitišs 2014. gadā pēc sezonas trešā posma pat bija ieguvis sezonas līdera godu, bet pirmo reizi zemāk par 4. vietu savā pusfinālā palika tikai sezonas sestajā posmā, kas risinājās Beļģijā.

#5 Pats Reinis Nitišs tikmēr lieliski aizvadījis posmu Eiropas čempionāta ietvaros, fināla braucienā ierindojoties 2. vietā aiz pagājušā gada čempiona Antona Marklunda. Zīmīgi, ka arī Marklunds sezonu pērn sāka ar uzvaru pirmajā posmā un otro vietu nākamajās sacensībās. Ja Nitišs vēlās pilnībā atkārtot Marklunda sezonu, tad būtu atlikušajos trīs posmos jāizcīna uzvara, 4. vieta un vēl viena uzvara.
#6 Jāņa Baumaņa lieliskās pilotēšanas prasmes un komandas saliedētais un centīgais darbs atmaksājās – latviešu sportists izcīnīja 7. vietu, kas ir labākais rezultāts no visiem braucējiem, kas nepārstāv 3 lielo rūpnīcu (“Volkswagen”, “Audi” un “Peugeot”) vienības. Jānis arī guva visvairāk punktu no braucējiem, kas nepelna savai vienībai punktus konstruktoru kausa ieskaitē.
#7 Latviešu komandas “Sports Racing Technologies” braucējs Vasīlijs Grjazins ar lielisku sniegumu uzsācis sezonu RX2 klasē. Vasīlijs pirmo reizi uzvarēja kvalifikācijā un pusfinālā, bet sadursmes dēļ nesasniedza finišu finālā. Līdz šim Grjazina labākais sasniegums kvalifikācijā RX2 klasē bija 3. vieta Beļģijā un Francijā, kur arī sasniedza savu pirmo goda pjedestālu.

#8 Abiem “PSRX” pārstāvjiem Peteram Solbergam un Johanam Kristofersonam izdevās iekļūt Beļģijas posma finālā. Tas nozīmē, ka “Volkswagen” mašīnas finālā startējušas 73 reizes, apsteidzot līdzšinējos līderus “Ford” (72). Abām rūpnīcām uz papēžiem min arī “Peugeot” (67) un “Audi” (59).
#9 Pateicoties lieliskam sniegumam no Matiasa Ekstroma un Timija Hansena puses, Zviedrija nonākusi vēsturiska sasnieguma priekšā. Tās pārstāvji izcīnījuši 99 kvalifikācijās kārtu uzvaras. Jau nākamajā posmā Zviedrijai iespēja kļūt par pirmo valsti, kas šai rādītājā sasniedz trīsciparu skaitli.
#10 Jānis Baumanis ir viens no tikai pieciem braucējiem (kopā ar Lēbu, Šišerī, Timerzjanovu un Gronholmu), kuri šosezon ne tikai iekļuvuši pusfinālā katrā posmā, bet izšķirošajos braucienos arī rezultātu izteiksmē noturējis līmeni, vai pat pakāpies kādu pozīciju. Sezonas pirmajā posmā Barselonā Jānis ieņēma astoto vietu kvalifikācijā, ko vēlāk atkārtoja arī pusfinālā, bet Portugālē un Beļģijā pēc 10. vietas kvalifikācijā izdevās iekļūt astotniekā ar vēl divām 4. vietām pusfinālos.