Vadošās MotoGP zvaigznes izteikuši bažas par Formula 1 potenciālo vēlmi atgriezt Asenas trasi čempionāta kalendārā. Trases segums un konfigurācija tā rezultātā varētu mainīties, kā rezultātā galvenie cietēji būtu MotoGP braucēji.

Asenas trase ir pasaules motosporta čempionāta kalendārā jau kopš 1949. gada, tomēr pēdējā laikā trases īpašniekiem parādījusies vēlme no 2020. gada ielauzties arī F1 čempionātā, kur sacīkstes Nīderlandē nenotiek kopš 1985. gada, tomēr pēdējā laikā nācija piedzīvojusi ievērojamu auditorijas pieaugumu, pateicoties teicamajām Maksa Verstapena gaitām “Red Bull” komandas sastāvā.

FIA sacīkšu direktors Čārlijs Vitings šī gada janvārī devās uz Asenu, lai novērtētu trasi savām acīm. Vizītes laikā Vitings norādīja, ka F1 Grand Prix rīkošanai trasei nepieciešamas pavisam nelielas izmaiņas, un pirmās pārrunas starp trases īpašniekiem un “Liberty Media” sākās jau šī gada martā.

“F1LV

Es ceru, ka viņi šurp nedosies, jo F1 ir daudzas trases, kas tiek lietotas tikai priekš mašīnām, piemēram, pagājušonedēļ izmantotā Pola Rikāra trase, taču Asena tomēr vēsturiski pazīstama kā motociklu trase,” stāsta Valentino Rosi, norādot, ka tā rezultātā segums nebūtu tik tīrs un uz motocikla varētu sajust vairāk reljefa negludumus.

Lai gan Nīderlandes TT kļuvusi par vienu no prestižākajiem un atpazīstamākajiem posmiem MotoGP kalendārā, trasē nereti notikušas arī dažāda līmeņa autosacīkstes, piemēram, Formula 3, formula Renault, Auto GP, Formulu Superlīga, kā arī ChampCar sacīkstes.

Šobrīd ir četras trases, kas atrodamas gan MotoGP, gan F1 kalendārā, turklāt visas no tām saņēmušas pamatīgu motociklistu kritiku, jo F1 radītais piespiedējspēks viena gada laikā var sabojāt asfaltu tik pamatīgi, ka MotoGP braucējus gaida ļoti nelīdzena braukšana.

Ļoti ceru, ka F1 nedosies uz Asenu. Pirmkārt, lai nesabojātu segumu, otrkārt, esmu pārliecināts, ka konfigurāciju nāktos pamatīgi izmainīt. Būtu ļoti dīvaini redzēt F1 mašīnas trasē, kur visas drošības joslas sastāv tikai no zāles, bet viss ir iespējams. nezinu gan tieši kādas izmaiņas viņi plāno, bet seguma dēļ tas noteikti nenāktu pa labu MotoGP,” Rosi teiktajam piebalso Horhe Lorenco.

Pagājušā gada vicečempions Andrea Doviciozo šo projektu uzskata par pārlieku ambiciozu: “Šeit? Neiespējami. Te ir pārāk šauri. Viss ir par mazu un šauru. Viņiem būtu jāveic daudz izmaiņu. Nedomāju, ka tā notiks, bet ja kļūdos, domāju, ka būs jauki. Tā nav mana problēma.

Arī četrkārtējais pasaules čempions Marks Markess ir līdzīgās domās: “F1 mašīnas te būtu ļoti, ļoti ātras, jo daudzi līkumi ir ātri. Aplis tiktu veikts aptuveni 1 minūtē. precīzi nezinu, bet būtu ļoti ātri. Ir patīkami, ka F1 ir interese par tādām trasēm kā Asena. Jā, trase nebūtu tik līdzena, tomēr to neuzskatu par problēmu.” Pats Markess nesen guva iespēju aizvadīt testus ar “Red Bull” F1 mašīnu Austrijā, kur šajā nedēļas nogalē risināsies Austrijas Grand Prix.