Luiss Hamiltons un Sebastians Fetels savas karjeras laikā izcīnījuši pa četriem pasaules čempiona tituliem, un iepriekšējā sezona nebija izņēmums. Pērn uz sezonas devīto posmu Austrijā Fetels ieradās ar 14 punktu pārsvaru kopvērtējumā pār Hamiltonu, šogad abi ir mainītās lomās – 14 punktu deficīts nu jāatspēlē Fetelam. To kaut daļēji iespējams izdarīt jau šajā nedēļas nogalē Austrijā.

Uzdevums Sebastianam Fetelam gan nebūs no vieglajiem, jo “Red Bull” trase ir ļoti ātra ar maz līkumiem un lieliski piemērota jaudīgākajiem “Mercedes” dzinējiem. Jauda gan visām mašīnām būs mazliet mazāka kā lielākajā daļā trašu, jo Austrijas Grand Prix risinās 700 metrus virs jūras līmeņa, kas nozīmē, ka gaiss ir mazliet retināts un mašīnas jaudas agregāts nespēj darboties ar maksimālo tā potenciālu.

Tomēr apdzīšanas iespējas ir ļoti labas, jo trase sastāv no vairākām samērā garām taisnēm, turklāt trijās no tām ierīkota DRS zona, kas sola aizraujošas un pavērsieniem bagātas sacīkstes. Taisnes mijās ar samērā asiem un lēniem pagriezieniem, kas kļūs par izaicinājumu bremžu izturībai. Pulksteņrādītāja virzībā pamatīgi uzkarsīs ārējā (kreisā) priekšējā riepa, taču tad seko divi kreisie pagriezieni (6., 7.), kur ir svarīgi pielāgoties temperatūras īpatnībām un nepieļaut kļūdas.

Tieši tās šajā trasē ir īpaši dārgas. Apļa veikšana aizņem tikai mazliet vairāk par minūti, kas nozīmē, ka rezultātu šeit allaž ir ļoti cieši, turklāt braucējiem jārēķinās ar pamatīgām reljefa izmaiņām, braucot kalnā taisnē no otrā līdz trešajam līkumam, un tad lejup no kalna trešajā sektorā, kur, izbraucot devīto līkumu pietiekami plaši, var nezaudēt ātrumu un iegūt labāku ieeju pēdējā pagriezienā, tomēr jāapzinās limits, jo trases robežu neievērošana nereti kļuvis par iemeslu kvalifikācijas rezultātu dzēšanai.

Grafiks: FIA

No faktu vācelītes: Austrijas GP rezultāti ne vienmēr atspoguļojuši katra braucēja patiesās spējas. 2001. gadā sezonas pirmajā pusē divi braucēji – Mihaels Šūmahers un Deivids Kulthārds – iekrāja pārsvaru pār konkurentiem, tādēļ “Ferrari” pēdējā aplī pavēlēja Šūmahera komandas biedram Rubensam Barikello palaist garām Šūmaheru, lai uzlabotu viņa izredzes cīņā par titulu. Šis incidents tika pilnībā aizmirsts pēc gada, kad “Ferrari” izspēlēja līdzīgu kārti nu jau liekot Barikello atdot uzvaru. Brazīlietis savu ‘darbu’ paveica tikai pašā pēdējā līkumā. Komanda tika izsvilpta, radot pamatīgu kauna pleķi gan savā, gan visa čempionāta reputācijā. Šūmahers aicināja Barikello kāpt uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena un saņemt uzvarētāja balvu, tomēr apbalvošanas procedūras neievērošana “Ferrari” izmaksāja miljons dolāru. Šūmahers gan sezonas izskaņā Amerikā atdeva Barikello ‘apzagtos’ 4 punktus un uzvaru, tomēr ar šiem notikumiem bija pietiekami, lai FIA turpmāk aizliegtu komandu pavēles rezultātu ietekmēšanā.

Uz nedēļas nogali Austrijā sola vasarīgi siltu laiku. Gaisa temperatūra sasniegs +25 grādu atzīmi. Lai gan ceturtdienā virs trases nolija lietus, piektdien un sestdien pie debesīm vēl varēs redzēt pa kādam mākonim (var gadīties, ka kāds no tiem atnes nelielu lietutiņu), tad sacīkšu diena solās būt sausa un saulaina.

No 2004. līdz 2013. gadam sacīkstes Austrijā nenotika, taču kopš atgriešanās “Mercedes” te bijuši nepārspēti. Pie panākumiem tikuši gan Niko Rosbergs, gan Luiss Hamiltons (2016. gadā pēc pēdējā apļa sadursmes ar Rosbergu), bet pērn uzvaru noturēja Valteri Botass. Nodziestot starta luksoforu gaismām, vēsturei gan nozīmes nebūs, tomēr jārēķinās, ka dzinēja jaudai būs ievērojama nozīme, kas ir “Mercedes” galvenais trumpis, turklāt arī viņi nav sēdējuši rokas klēpī salikuši, veicot vairākus uzlabojumus, tostarp aerodinamiskajā jomā.

“Ferrari” braucējiem vajadzētu savas labākās īpašības izpaust otrajā sektorā, tomēr nedrīkst aizmirst arī par “Red Bull” komandu. Savā mājas posmā un komandai piederošajā trasē tā līdz šim īpašus panākumus nav guvusi, tomēr “Renault” dzinēju uzlabojumiem savu artavu jāsniedz un, iespējams, mūs atkal varētu gaidīt spraiga cīņa starp trīs komandām par vietu uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena.

Vidus ešalonā arvien izteiktāk sāk izpausties “Renault” komandas pārākums. Karloss Saincs jau pērn “Toro Rosso” rindās sevi apliecināja kā punktu mašīnu, un savu latiņu ir noturējis, kamēr stabilu sniegumu rāda arī viņa komandas biedrs Niko Hulkenbergs. Ja izdosies izvairīties no problēmām, koši dzeltenajām formulām vajadzētu izmantot galveno konkurentu “McLaren” vājuma brīdi un palielināt savu pārsvaru.

Arvien pārliecinošāk ar “Honda” dzinējiem sāk izskatīties “Toro Rosso” komanda, tomēr pie tik spraigām cīņām vidus ešalonā un īsas trases, kur rezultāti allaž bijuši ļoti cieši, tīram aplim kvalifikācijā būs liela nozīme. Cīņā par punktiem nedrīkst aizmirst par Šarlu Leklerku, kurš debijas sezonā ar “Sauber” iejuties tik labi, ka arvien reālāka izskatās viņa pievienošanās “Ferrari” jau nākamgad.

Vērts pasekot arī piektdienas treniņbraucieniem – “Williams” komandai sezona izvērtusies par pilnīgu katastrofu – Lenss Strols punktos iebraucis tikai vienu reizi, kamēr Sergejam Sirotkinam tas vispār vēl nav izdevies. Nekas neliecina, ka šī reize būs izņēmums, taču treniņos izdevība tiks dota braucējam ar vienu no lielākajiem fanu pūļiem visā pasaulē – Robertam Kubicam, kurš šosezon jau aizvadīja vienu treniņbraucienu sesiju Spānijā.

Prognozes: Šosezon uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula 1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un Twitter.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “RTL” kanālā, bet pirmdienas vakarā “Best4Sport TV” kanāls piedāvās iespēju ielūkoties sacensību apskatā.
Ar Formula 1 sacensībām gan notikumi “Red Bull” trasē nebeigsies, jo aizrautīgākajiem skatītājiem būs iespēja baudīt arī jauno talantu cīņas Formula 2 un GP3 čempionātos. Tikmēr trim latviešiem gaidāms starts rallijkrosa sacensībās Holjesā – Jānis Baumanis pasaules čempionātā “STARD” komandas rindās centīsies reabilitēties pēc problēmu pilnajām sacensībām Lielbritānijā un Norvēģijā, Vasīlijs Grjazins RX2 klasē centīsies sasniegt pirmo goda pjedestālu šosezon, kamēr Reini Nitišu Eiropas čempionātā gaida nopietns pārbaudījums – cīņa par kopvērtējuma vadības nosargāšanu. Motosporta fanus Asenas trasē, Nīderlandē, gaida kārtējās spraigās cīņas. Vai kāds spēs apturēt Marku Markesu? Nedēļas svarīgākajām motorsporta aktualitātēm seko “Motoru Sporta 5minūtē“.

Piektdiena, 29. jūnijs

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 30. jūnijs

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 1. jūlijs

16:10 Austrijas Grand Prix starts

Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli