Spraigas cīņas, emocijas, apdzīšanas un konflikti bija vērojami ‘Maģiskajā nedēļas nogalē’ Holejsas trasē, Zviedrijā. Kā jau tas ierasts, citi posmu pameta ar smaidu sejā, citi – ar nodurtu galvu. Šoreiz ieskatīsimies 10 iemeslos, kas posmu padara īpašu no statistikas skatupunkta.

#1 Johans Kristofersons savā mājas posmā aizvadīja gandrīz nevainojamu nedēļas nogali, izcīnot kārtējo uzvaru un vēl pārliecinošāk pietuvojoties titulam. Kamēr nevienam citam braucējam pasaules čempionātā nav izdevies gūt vairāk par 10 uzvarām, Kristofersons pēdējo 13 posmu laikā kopš pagājušā gada jūnija sākuma triumfējis 11 reižu. Pēdējā gada laikā viņš nav uzvarējis tikai Esteringā un Metē.

#2 Uzvarot abas sestdien notikušās kvalifikācijas kārtas, Kristofersons uzstādīja jaunu rekordu – astoņas uzvarētas kvalifikācijas kārtas pēc kārtas. Kristofersons palika nepārspēts Silverstounā Q3 un Q4, uzvarēja visas četras kārtas Hellā, bet pārtrauca sēriju svētdienas rīta kvalifikācijā, piekāpjoties Peteram Solbergam un Timijam Hansenam. Līdzšinējais rekords piederēja Solbergam, kurš uzvarēja 2016. gada sezonas pēdējās sešas kvalifikācijas kārtas.

#3 Finālā otro vietu aiz Kristofersona sasniedza Andreass Bakeruds. Norvēģu braucējs Holjesas trasē kopš čempionāta pirmsākuma 2014. gadā ne reizi nav palicis zemāk par trešo vietu, kļūstot par pirmo braucēju, kurš vienā trasē 5 reizes kāpis uz goda pjedestāla. Bakeruda sasniegums vēl kādu laiku netiks apdraudēts, jo vistuvāk tam ir Peters Solbergs ar 4 goda pjedestāliem Metē un Montalegres trasēs, kur šogad sacensības jau ir notikušas. Bakerudam arī ceturto reizi Holjesā izdevās izcīnīt uzvaru pusfinālā.

#4 Pārsteidzošu trešo vietu izcīnīja Žeroms Grosē-Žanīns. Francūzis pats nekad vēl nebija piedalījies pasaules čempionāta fināla braucienā, taču nu atnesa ne tikai pirmo Top 3 finišu sev un visai “GCRX” komandai, bet arī kļuva par pirmo braucēju, kas vadošo trijniekā iekļuvis ar “Renault” markas automašīnu. Pārējie pieci autoražotāji, kas spējuši apgādāt braucējus ar mašīnām, kas izcīna goda pjedestālus, paveikuši to daudz biežāk – “Peugeot” 41 reizi, “Volkswagen” – 37 reizes, “Ford” – 33 reizes, “Audi” – 31 reizi, bet “Citroen” – 22 reizes.

#5 Tā kā Sebastianam Lēbam un Peteram Solbergam finālu neizdevās sasniegt, bet Matiass Ekstroms tajā saņēma sodu, pirmo reizi pēdējo divu sezonu laikā visi uz goda pjedestāla esošie braucēji bija jaunāki par 35 gadiem. Pēdējoreiz šāda situācija bija vērojama 2016. gada Argentīnas posmā. Vienīgā reize, kad visi 3 iepriekš pieminētie veterāni kāpa uz goda pjedestāla kopā, bija vērojama 2016. gadā Beļģijā.

#6 Lai gan tehnikas defekts liedza Peteram Solbergam aizcīnīties līdz vēlamajam rezultātam, viņam izdevās izcīnīt uzvaru trešajā kvalifikācijas kārtā. Zviedrijas RX Q3 allaž bijis Solberga stiprais lauciņš. Viņš tajā uzvarēja arī 2014., 2015. un 2016. gadā, bet pērn piekāpās vienīgi Kristofersonam.

Foto: McKlein Photography

#7 Stabilais un pārliecinošais sniegums ļāva Jānim Baumanis 30. reizi karjerā izcīnīt punktus pasaules čempionātā. Ko tādu kopumā paveikuši tikai 12 braucēji, turklāt tikai Latvijas, Norvēģijs un Zviedrijas pārstāvji var lepoties ar diviem braucējiem tik regulāri punktos.

#8 Reinis Nitišs nonācis ļoti tuvu tam, lai kļūtu par pirmo braucēju rallijkrosa vēsturē, kurš kļuvis par Eiropas čempionu gan SuperCar, gan priekšpiedziņas Super 1600 klasē. Nitišam kopvērtējumā ir izdevies iekrāt drošu pārsvaru – ja Francijā izdosies gūt vairāk punktus par Antonu Marklundu, un neviens konkurents negūs par 6 punktiem vairāk kā Reinis, uz sacensībām Biķernieku trasē viņš jau varēs doties čempiona lomā.

Foto: SET Promotion

#9 Zviedrija kļuva par pirmo nāciju ar 300 finišiem punktos. 55 posmu laikā lielākās Skandināvijas nācijas pārstāvji punktos iebraukuši 304 reizes – precīzi divreiz vairāk kā tuvākie sekotājie norvēģi. Ja neskaita 2014. gada Kanādas posmu, kad punktus guva vienīgi Antons Marklunds un Timijs Hansens, visos pārējos posmos starp 16 sekmīgākajiem braucējiem bijuši vismaz 3 zviedri.

#10 Līdz šim katru sezonu tieši vienu posmu uzvarējis mājinieks – 2014. un 2015. gadā Zviedrijā to paveica Matiass Ekstroms, 2016. gadā norvēģijā nepārspēts bija Andreass Bakeruds, bet pērn un šogad Zviedrijā uzvaru guva Johans Kristofersons. Maz ticams, ka sērija varētu tikt pārtraukta šogad, ja vien Jānis Baumanis mūs negatavo milzu pārsteigumam Biķerniekos septembra vidū, vai Lēbs pirmstam Francijā.