Pie pārsteidzošas uzvaras Vācijas Grand Prix tika Luiss Hamiltons, kas ļāva britu braucējam pārņemt vadību čempionāta kopvērtējumā, bet viņa pārstāvētā “Mercedes” komanda konstruktoru ieskaitē apsteidza “Ferrari”. Ņemot vērā pēdējo 4 sezonu “Mercedes” dominanci, šāds rezultāts intrigas mīļotājiem varētu nešķist diez ko iepriecinošs, tomēr, iespējams, gluži pretēji – tieši šāds iznākums var padarīt sezonas otro pusi īpaši aizraujošu.
“Mercedes” dominances ēra Formula 1 ir beigusies, par to šaubu nav. Ja sezonas pirmajos posmos vācu vienība vairākkārt pārspēja savus itāļu konkurentus, tad kopš Monako Grand Prix izcīņas maijā “Mercedes” vienīgie panākumi gūti Francijā, kur startā sadursmi piedzīvoja Sebastians Fetels un Valteri Botass, kā arī Vācijā, kur Fetels izstājās savas kļūdas rezultātā. Tendence ir viegli pamanāma – ja Fetelu nepiemeklēs problēmas, “Mercedes” viņu pārspēt nebūs viegli.
“Esmu dzirdējis, ka Kristians Horners pēdējos četrus gadus gaužās par ātrumu taisnēs, tādēļ nevēlu atkārtoties, tomēr jāsaprot, kādēļ mēs kvalifikācijā zaudējām. “Ferrari” ir radījuši lielisku jaudas agregātu. Līkumos izskatījāmies labi, tomēr taisnēs mums nebija variantu,” stāsta “Mercedes” komandas vadītājs Toto Volfs, norādot, ka viņa vienība taisnēs vien “Ferrari” zaudējot pussekundi aplī.
“Ferrari” jaudas agregātu konkurētspēju pēdējos posmos ar uzviju apliecinājušas arī klientu vienības “Sauber” un “Haas”. Šarls Leklerks pēdējos posmos bez problēmām pārvar pirmo kvalifikācijas kārtu un nereti gūst punktus, tomēr pat tad, kad viss neiet kā cerēts, arī Markuss Ēriksons izmanto savas iespējas (Vācijas Grand Prix izcīnīta devītā vieta). Tikmēr “Haas” komanda vairākkārt atradusies neīstā laikā un neīstā vietā, lai konstruktoru kausā ieņemtu 4. vietu, tomēr pēdējos posmos uzņemtais kurss liek domāt, ka “Renault” savas pozīcijas tik viegli nosargāt nebūs.
Pagājušajās sezonās jaudas agregātu spēka sadalījums lieliski novērojams bija vidus ešalonā, kur vairākus gadus vadošās pozīcijas sadalīja “Force India” un “Williams”, kas šogad ieņēmusi pastarīšu lomu tikai reizi spējot sasniegt finišu punktos.
Nākamie trīs posmi tiks aizvadīti radikāli atšķirīgās trasēs – šaurā un līkumotā Hungaroringa trase ir kā piemērota aerodinamiski advancētākajai “Red Bull” komandai, kamēr pēc vasaras pārtraukuma čempionāts dosies uz ātruma mekām Spa un Moncu, kur visizteiktāk varēs pārliecināties par katras komandas dzinēja spējām.
Toto Volfs ir pārliecināts, ka katrā no šīm trim trasēm “Ferrari” būs priekšrocības. Teorētiski, ja Hamiltons katrā no šiem posmiem finišē vienu vietu aiz Fetela, abu cīņa sezonas noslēdzošajā nogrieznī varētu sākties no nulles.
“Ferrari” stabilitāti un ātrumu lieliski apliecinājis arī otrs tās braucējs Kimi Raikonens, kurš kā vienīgais uz goda pjedestāla kāpis katrā no pēdējiem četriem posmiem, turklāt sezonas ietvaros viņam tas izdevies biežāk kā Fetelam. Ja Fetels nebūtu piedzīvojis avāriju (vai trasē nebūtu jāsūta drošības mašīna) Kimi veiktu otro pitstopu un ar svaigām riepām noteikti būtu labākās pozīcijās cīņā par uzvaru.
Nepaguvis veikt pitstopu reizē ar Botasu, Raikonens pie saviem mehāniķiem devās apli vēlāk un neraugoties uz par vairāk kā 10 sekundēm ātrāku pitstopu un 2 sekunžu atpalikšanu pirms drošības mašīnas došanās trasē, viņš nespēja atgriezties priekšā savam tautietim. Veiksme šoreiz nebija “Ferrari” pusē.
“Ferrari” nav jaunais dominējošais spēks čempionātā, tomēr vismaz pagaidām izskatās daudz pārliecinošāk par saviem galvenajiem konkurentiem. Ja vien neesat kvēli Luisa Hamiltona vai Sebastiana Fetela atbalstītāji, kas var būt vēl aizraujošāk, kā vērot ātrākā braucēja centienus sasmelt izlieto un izraut čempiona titulu? 17 punkti Hamiltona labā šobrīd situāciju padara saspringtāku kā 17 punkti Fetela labā. Tomēr jāatceras, ka sezona ir tikai pusē un pērn “Mercedes” pārākums izpaudās tieši sezonas otrajā pusē. Vai tā būs arī šoreiz?