Pamatīgu pārsteigumu Vācijas Grand Prix izcīņā sagatavoja Luiss Hamiltons, kurš izcīnīja uzvaru, uzsākot sacīkstes no 14. starta pozīcijas. Tā ir zemākā starta pozīcija uzvarētājam kopš Fernando Alonso sasnieguma 2008. gada Singapūras GP, kas gan vēstures lapās iegāja ar negatīvu nokrāsu ‘krašgeitas’ dēļ. Pēdējā ‘godīgi’ izcīnīto uzvaru no tik zemas pozīcijas 2006. gada Ungārijas GP guva Džensons Batons, kamēr visu laiku rekords pieder Džonam Vatsonam, kurš 1983. gadā Longbīčā triumfēja no 22. starta vietas.

Šis bija Hamiltona 44. triumfs ar mašīnu, ko rotā #44. To britu braucējs izvēlējās 2014. gadā, kad spēkā stājās jaunie noteikumi numuru izvēlei. Līdz tam ar 4. numuru vienīgais panākums tika gūts tālajā 1955. gadā Monako ar Morisu Trintinjanu pie stūres.

“Mercedes” komanda Vācijas Grand Prix izcīnīja pirmo dubultuzvaru kopš 1938. gada. Lai gan vēlāk sekojuši vairāki triumfi, tostarp V6 hibrīddzinēju ērā – pirms 2 gadiem uzvaru guva Hamiltons, pirms četriem – Niko Rosbergs (Vācijas GP pēdējā laikā notiek ik pēc diviem gadiem). Vienīgā reize, kad šo 80 gadu laikā dubultuzvaru guva ar “Mercedes” dzinējiem aprīkotās formulas pienāca 1998. gadā, kad to paveica “McLaren” braucēji Mika Hakinens un Deivids Kulthārds.

Pēc Vācijas GP Luisa Hamiltona kontā ir 22 uzvaras ar ātrāko apli, šai rādītājā apsteidzot Alenu Prostu. Sekmīgāks bijis vienīgi Mihaels Šūmahers, kurš 48 reizes sacīkstes noslēdza 1. vietā ar ātrāko apli. Šī bija pirmā reize šosezon, kad Hamiltons sasniedz ātrāko apli, kas ļāvis viņam kļūt par ceturto braucēju pēc Prosta, Šūmahera un Fetela, kurš to paveicis vismaz 9 sezonas pēc kārtas.

Vācijas Grand Prix ātrākie apļi

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsAplis
1Luiss HamiltonsMercedesMercedes1'15''54566
2Valteri BotassMercedesMercedes1'15''72165
3Makss VerstapensRed BullTAG Heuer1'15''85266
4Kimi RaikonensFerrariFerrari1'15''99064
5Romēns GrožānsHaasFerrari1'16''71666
6Sebastians FetelsFerrariFerrari1'17''29039
7Karloss SaincsRenaultRenault1'17''43063
8Stofels VandūrnsMcLarenRenault1'17''53767
9Brendons HārtlijsToro RossoHonda1'17''68166
10Kevins MagnusensHaasFerrari1'17''69766
11Fernando AlonsoMcLarenRenault1'17''74160
12Markuss ĒriksonsSauberFerrari1'17''74565
13Pjērs GazlīToro RossoHonda1'17''76266
14Šarls LeklerksSauberFerrari1'17''85264
15Serhio PeressForce IndiaMercedes1'17''86766
16Niko HulkenbergsRenaultRenault1'17''91066
17Estebans OkonsForce IndiaMercedes1'17''94164
18Daniels RikjardoRed BullTAG Heuer1'18''26222
19Lenss StrolsWilliamsMercedes1'18''86135
20Sergejs SirotkinsWilliamsMercedes1'18''93436

Ar Valteri Botasa un Kimi Raikonena finišu 2. un 3. vietā, Somija tikusi pie sava 200. goda pjedestāla F1. Sekmīgāk veicies tikai 6 nācijām. Īpatnēji, ka šogad somi uz goda pjedestāla kāpuši 12 reizes, bet neviena no tām nebija uz augstākā pakāpiena. Kimi Raikonens šai sērijā ir ‘eksperts’ – kopš pēdējās uzvaras 2013. gadā Austrālijā viņš uz pjedestāla (par 2. vai 3. vietu) kāpis 28 reizes. Tikmēr viņa tautietim Botasam neliela jubileja – “Mercedes” braucējs 100. reizi tiek klasificēts (finišē vai veic vismaz 90% apļu).

Ne tik labi šai posmā gāja Sebastianam Fetelam, kurš piedzīvoja kļūdu un izslīdēja no trases. Tas nozīmē, ka visi 20 čempionātā startējošie braucēji šosezon kaut reizi ir izstājušies. Abiem titula pretendentiem – Hamiltonam un Fetelam – pagaidām ar izturību klājies vislabāk. Abi izstājušies tikai reizi un ieņem divas vadošās pozīcijas pēc šogad sacīkstēs veiktajiem apļiem – Hamiltons šogad veicis 668 apļus, bet Fetels par septiņiem mazāk.

Grafiks: FIA

Neraugoties uz lēno sezonas sākumu, kad pēc trim posmiem “Force India” konstruktoru ieskaitē atradās priekšpēdējā vietā ar 1 punktu, ‘rozā panterām’ izdevies lielisks progress un nu tā kļuvusi par vienīgo komandu, kas ar abiem braucējiem guvusi punktus katrā no pēdējiem trim posmiem.

Sestdien Vācijas GP risinājās kvalifikācija Vācijas GP izcīņai. Sergejam Sirotkinam izdevās sarūpēt nelielu dāvanu savas komandas vadītājai Klērai Viljamsai, iekļūstot otrajā kvalifikācijas kārtā. Sacīkstes “Williams” komandai gan izvērtās pagalam neveiksmīgas – abas mašīnas izstājās, pārtraucot 2015. gada Meksikas GP uzsākto sēriju, kad vismaz viena komandas mašīna sasniedz finišu. Tā bija garākā aktīvā sērija no visām komandām.

Grafiks: F1.com
Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli