Ļoti stiprā lietū Šanhajā aizvadītas 6 stundu izturības sacīkstes. Laikapstākļu dēļ tās vairākkārt tika apturētas, tomēr braucējiem izdevās turpināt cīņu. Par sacensību uzvarētājiem kļuva “Toyota” ekipāža ar Maiku Konveju, Hosē Mariju Lopesu un Kamui Kobajaši, bet bijušie F1 čempioni Fernando Alonso un Džensons Batons kāpa uz goda pjedestāla.
Sacīkstes tika uzsāktas aiz drošības mašīnas, tomēr pat tas neļāva talantīgajam francūzim Tomasam Lorēnam savaldīt savu “Rebellion R-13” spēkratu. Mašīna izslīdēja trases 6. līkumā un atsitās pret drošība barjeru. Sportistam nācās doties boksos. Lorēns gan nebija vienīgais – Tomijs Milners ar “Chevrolet Corvette C7.R” izslīdēja trases pēdējā līkumā, bet Enzo Žibērs izslīdēja savā “Larbre Competition Ligier”. Ar to pietika, lai organizatori jau pēc sešiem apļiem apturētu braucienu.
Pēc nelielas pauzes sacīkstes atsākās aiz drošības mašīnas, taču, tai dodoties malā, bija nepieciešami tikai 4 apļi, lai vēl viens incidents liktu atkārtoti izkārt sarkanos karogus. Šoreiz grants joslā bija palikusi Saliha Joluca “TF Sport Aston Martin” mašīna.
Līdz pat sacīkšu ceturtajai stundai īpaši neuzlabojās. Ja pērn sacensību uzvarētāji veica 195 apļus, tad šoreiz dabas stihiju ietekmē vairāk par 113 apļiem pat “Toyota” pārstāvjiem neizdevās sasniegt.
Tieši japāņu autobūves giganta abas ekipāžas savā starpā sadalīja abas vadošās pozīcijas, finišējot apli priekšā tuvākajiem konkurentiem. #8 ekipāža atradās vadībā lielāko daļu laika sacīkšu pirmajā pusē, tomēr otrā pitstopa laikā zaudēja daudz laika boksos degošās sarkanās luksofora gaismas dēļ. #7 ekipāža izveidoja pat pusminūtes pārsvaru, tomēr Kazuki Nakadžima ķēra Maiku Konveju līdz “SMP Racing BR Engineering BR1” avārija lika trasē doties drošības mašīnai 20 minūtes pirms sacensību finiša. Konvejs savu pozīciju nosargāja un finiša līniju jau pamatīgā krēslā šķērsoja nepilnu pusotru sekundi priekšā Nakadžimam, kurš startē vienā ekipāžā ar Sebastianu Buemi un Fernando Alonso.
Savu pirmo goda pjedestālu WEC čempionātā izcīnījis nupat par Super GT čempionu kļuvušais Džensons Batons. Viņa un krievu sportistu Mihaila Aļošina un Vitālija Petrova pārstāvētā “SMP Racing” spēja izvairīties no negadījumiem, tomēr viss iekrātais pārsvars tika pazaudēts pēdējās drošības mašīnas fāzes laikā. Pēdējā nogrieznī Batona ekipāžai pozīciju pārliecinoši izdevās nosargāt. No LMP1 klases mašīnām finišu nesasniedza “ByKolles ENSO CLM P1/01”, ko piemeklēja dzinēja defekts.
LMP2 ieskaitē pie uzvaras tika “Jackie Chan DC Racing” ar Ho Pin Tungu, Gabrielu Obrī un Stefanu Rikelmi pie stūres, lai gan Obrī divreiz pamanījās sagriezties. Otrajā vietā palika “DragonSpeed” ar Entoniju Deividsonu, Pastoru Maldonado un Roberto Gonzalesu, kamēr trijnieku noslēdza “Signatech Alpine”, neraugoties uz Nikolā Lapjēra sagriešanos sacīkšu sākumā.
GTE ieskaitē uzvaru izcīnīja “Aston Martin” ar savu jauno “Vantage GTE”. Marko Sorensena un Niki Tīma vadītā ekipāža pārspēja pat LMP2 uzvarētājus un ierindojās 7. vietā kopējā ieskaitē. “Dempsey-Proton” pēc visu šosezon iekrāto punktu zaudēšanas par degvielas uzpildes pārkāpumiem atguvās, Ķīnā izcīnot uzvaru GTE-Am ieskaitē.
Līdz 2018./2019. gada supersezonas noslēgumam palikuši vairs tikai 3 posmi, tomēr līdz nākamajam, kas risināsies Sebringas trasē vēl krietni jāpaciešas. 1000 jūdžu sacīkstes risināsies nākamā gada 15. martā. Čempionāta kopvērtējumā Alonso pārstāvētajai #8 ekipāžai pārsvars pār #7 ekipāžu sarucis līdz pieciem punktiem, bet vislabāk no pārējām ekipāžām veicies “Rebellion Racing” (Lorēns / Beše / Menezess), kuri par 10 punktiem apsteidz otru komandas ekipāžu (Loterers / Janī / Senna).
Šanhajas 6 stundu brauciena rezultāti
V. | Nr. | Braucēji | Mašīna | Klase | Rezultāts |
1 | 7 | Kamui Kobayashi | Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 6:01’46.414 |
Mike Conway | |||||
Jose Maria Lopez | |||||
2 | 8 | Fernando Alonso | Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 1.419 |
Kazuki Nakajima | |||||
Sébastien Buemi | |||||
3 | 11 | Jenson Button | BR Engineering BR1 | LMP1 | 1 aplis |
Vitaly Petrov | |||||
Mikhail Aleshin | |||||
4 | 1 | Andre Lotterer | Rebellion R13 | LMP1 | 1 aplis |
Bruno Senna | |||||
Neel Jani | |||||
5 | 3 | Mathias Beche | Rebellion R13 | LMP1 | 3 apļi |
Thomas Laurent | |||||
Gustavo Menezes | |||||
6 | 10 | Renger van der Zande | BR Engineering BR1 | LMP1 | 3 apļi |
Ben Hanley | |||||
James Allen | |||||
7 | 95 | Marco Sorensen | Aston Martin Vantage AMR | GTE PRO | 4 apļi |
Nicki Thiim | |||||
8 | 38 | Ho-Pin Tung | Oreca 07 | LMP2 | 4 apļi |
Stéphane Richelmi | |||||
Gabriel Aubry | |||||
9 | 91 | Gianmaria Bruni | Porsche 911 RSR | GTE PRO | 4 apļi |
Richard Lietz | |||||
10 | 92 | Michael Christensen | Porsche 911 RSR | GTE PRO | 4 apļi |
Kevin Estre | |||||
11 | 97 | Maxime Martin | Aston Martin Vantage AMR | GTE PRO | 4 apļi |
Alex Lynn | |||||
12 | 31 | Anthony Davidson | Oreca 07 | LMP2 | 4 apļi |
Pastor Maldonado | |||||
Roberto Gonzalez | |||||
13 | 51 | James Calado | Ferrari 488 GTE EVO | GTE PRO | 4 apļi |
Alessandro Pier Guidi | |||||
14 | 81 | Nick Catsburg | BMW M8 GTE | GTE PRO | 4 apļi |
Martin Tomczyk | |||||
15 | 36 | Nicolas aplisierre | Alpine A470 | LMP2 | 4 apļi |
Pierre Thiriet | |||||
Andre Negrao | |||||
16 | 67 | Harry Tincknell | Ford GT | GTE PRO | 4 apļi |
Andy Priaulx | |||||
17 | 71 | Sam Bird | Ferrari 488 GTE EVO | GTE PRO | 4 apļi |
Davide Rigon | |||||
18 | 66 | Stefan Mücke | Ford GT | GTE PRO | 4 apļi |
Olivier Pla | |||||
19 | 64 | Oliver Gavin | Chevrolet Corvette C7R | GTE PRO | 4 apļi |
Tommy Milner | |||||
20 | 82 | Antonio Felix da Costa | BMW M8 GTE | GTE PRO | 5 apļi |
Tom Blomqvist | |||||
21 | 77 | Christian Ried | Porsche 911 RSR | GTE AM | 5 apļi |
Matt Campbell | |||||
Julien Andlauer | |||||
22 | 56 | Jörg Bergmeister | Porsche 911 RSR | GTE AM | 5 apļi |
Patrick Lindsey | |||||
Egidio Perfetti | |||||
23 | 88 | Khaled Al Qubaisi | Porsche 911 RSR | GTE AM | 5 apļi |
Matteo Cairoli | |||||
Riccardo Pera | |||||
24 | 37 | Nabil Jeffri | Oreca 07 | LMP2 | 5 apļi |
Weiron Tan | |||||
Jazeman Jaafar | |||||
25 | 54 | Giancarlo Fisichella | Ferrari 488 GTE | GTE AM | 5 apļi |
Francesco Castellacci | |||||
Thomas Flohr | |||||
26 | 98 | Pedro Lamy | Aston Martin Vantage | GTE AM | 5 apļi |
Paul Dalla Lana | |||||
Mathias Lauda | |||||
27 | 70 | Olivier Beretta | Ferrari 488 GTE | GTE AM | 6 apļi |
Eddie Cheever III | |||||
Motoaki Ishikawa | |||||
28 | 61 | Matthew Griffin | Ferrari 488 GTE | GTE AM | 6 apļi |
Mok Weng Sun | |||||
Keita Sawa | |||||
29 | 90 | Jonathan Adam | Aston Martin Vantage | GTE AM | 8 apļi |
Salih Yoluc | |||||
Charles Eastwood | |||||
30 | 86 | Michael Wainwright | Porsche 911 RSR | GTE AM | 13 apļi |
Benjamin Barker | |||||
Thomas Preining | |||||
31 | 29 | Giedo van der Garde | Dallara P217 | LMP2 | 14 apļi |
Nyck de Vries | |||||
Frits van Eerd | |||||
32 | 50 | Enzo Guibbert | Ligier JSP 217 | LMP2 | 25 apļi |
Romano Ricci | |||||
Erwin Creed | |||||
NF | 28 | Loic Duval | Oreca 07 | LMP2 | 5 apļi |
François Perrodo | |||||
Matthieu Vaxiviere | |||||
NF | 17 | Stéphane Sarrazin | BR Engineering BR1 | LMP1 | 13 apļi |
Matevos Isaakyan | |||||
Egor Orudzhev | |||||
NF | 4 | Oliver Webb | ENSO CLM P1/01 | LMP1 | 63 apļi |
Tom Dillmann | |||||
James Rossiter |