Pieckārtējo Formula 1 čempionu Luisu Hamiltonu šonedēļ gaidāmajā sezonas noslēgumā Abū Dabī varētu gaidīt sarežģīts brauciens, jo iepriekšējā posmā gūtie dzinēja bojājumi var novest pie starta pozīciju soda.

Brazīlijas Grand Prix izcīņā Luiss Hamiltons izcīnīja uzvaru lielā mērā pateicoties Maksa Verstapena un Estebana Okona savstarpējai sadursmei. Pats Hamiltons panākumu vēlāk nodēvēja par nelielu brīnumu, jo izpūtēja defekta rezultātā dzinējs pamatīgi pārkarsa un, iespējams, bija pāris apļu attālumā no nodegšanas.

Dievs vien zin, kā salabot sistēmu, kas finiša brīdī bija uz sabrukšanas robežas. Sacīkstes bija murgs līdz pat finiša sasniegšanai, kad viss varēja salūzt,” komentē “Mercedes” komandas vadītājs Toto Volfs.

Šobrīd nav precīzi skaidrs bojājumu apmērs, tomēr, ja esošās dzinēja komponentes vairs nebūs izmantojamas, komandai būs jāpieņem lēmums – izvēlēties jaunas komponentes un saņemt starta pozīciju sodu Jasmarīnas trasē, kas nav izslavēta ar labām apdzīšanas vietām, vai uzmontēt kādu no jau nolietotajām komponentēm, radot pamatīgu izturības risku.

Ja atskatāmies uz sacīkstēm, pēc pirmā pitstopa pamanījām problēmas Luisa mašīnai, kas prasīja vairāku nodaļu iesaisti. Mums ir komanda Briksvortā, Lielbritānijā, kura sadarbojas ar komandu, kas atrodas Grand Prix norises vietā. Kopīgi tiek lemts par dzinēja regulējumu izmaiņām, lai sasniegtu finišu,” stāsta “Mercedes” galvenais sacīkšu stratēģists Džeimss Voulzs (James Vowles).

Viņi paveica fantastisku darbu. Tā nebija viena regulējuma maiņa, bet gan daudz izmaiņu 40-50 apļu garumā, kur viņi strādāja ar Luisu, lai pielāgotu dažādas komponentes un nogādātu jaudas agregātu līdz finišam. Tas bija satriecoši. Gala rezultāts ir bojāts dzinējs, tomēr vēl nevaram precīzi pateikt, kas tieši ir cietis. Ir jāveic pamatīgas pārbaudes, lai izprastu, kā rīkosimies, dodoties uz Abū Dabī.