Pēc aizraujošas cīņas ar pagājušās sezonas čempionu Žanu Ēriku Verņē pie uzvaras Formula E čempionāta jaunās ēras pirmajās sacīkstēs ticis portugālietis Antonio Fēlikss da Kosta.
Tā kā komandām nebija daudz laika aizvadīt testus pirms sezonas, tad uz sacīkstēm Rijādā visi ieradās ar daudz neatbildētiem jautājumiem. Situācija neuzlabojās treniņbraucienu laikā. Pirmā sesija tika atcelta lietus dēļ, bet otrā pārcelta mazliet vēlāk, kad braucējiem bija ļoti ierobežots laiks trasē.
Izmaiņas skāra arī kvalifikāciju. Ierastais dalījums grupas tika mazliet mainīts, lai nodrošinātu braucējiem pēc iespējas līdzīgākus apstākļus. Labāko rezultātu tajā uzrādīja “BMW Andretti” braucējs Antonio Fēlikss da Kosta, par 0.165 sekundēm pārspējot “NIO” pārstāvi Tomu Dilmanu. Datu trūkuma rezultātā vēlāk gan izrādījās, ka Dilmans ir pārtērējis atļauto enerģijas daudzumu un kopā ar komandas biedru Oliveru Tērviju, kā arī Lukasu di Grasi, Semu Bērdu un Robinu Frinsu ieņēma pēdējās starta pozīcijas. Tikmēr Felipes Masas, Miča Evansa un Aleksandra Simsa kvalifikāciju izbojāja priekšā esošā Fēliksa Rozenkvista avārija.
Tas nozīmēja, ka pirmo starta rindu ieņēma Fēlikss da Kosta un Lopess, aiz viņiem Buemi, Vandūrns, Verņē, d’Ambrocio. Drāma sākās vēl pirms starta, jo Antonio Fēlikss da Kosta laicīgi nepiebremzēja un savu mašīnu novietoja tālāk kā paredzēts. “BMW Andretti” braucējs gan paguva ieslēgt atpakaļgaitu un pirms starta labot savu kļūdu.
Startā portugālietis noturēja sacensību vadību, kamēr uz otro pozīciju pakāpās Sebastians Buemi, kurš šogad startē ar “Nissan”, nevis “Renault”, lai gan sadarbība ar “DAMS” ir saglabāta. Buemi gan nespēja noturēt līderu tempu un drīz vien piekāpās abiem “Techeetah” braucējiem Žanam Ērikam Verņē un Andrē Lotereram.
Zeltaini melni krāsotās mašīnas traucās pakaļ Fēliksam da Kostam un pēc aptuveni 20 minūšu braukšanas Verņē pārņēma vadību, taču Lotereram ilgāku laiku neizdevās sekot sava komandas biedra pēdās līdz tas tika paveikts ar ‘uzbrukuma zonas’ palīdzību. Buemi sniegums neuzlabojās un drīz vien viņš piekāpās arī Hosē Marijam Lopesam un Žeromam d’Ambrocio, kurš šogad brauc “Mahindra” sastāvā.
Pamatīgs pavērsiens apgāza kājām gaisā “Techeetah” komandas izredzes, kad tika atklāts, ka gan Verņē, gan Loterers reģenerācijas laikā pārkāpuši atļauto jaudas limitu. Abi devās cauri boksiem – Verņē trasē atgriezās piektais, Loterers – septītais.
Lopess kļūdījās, cenšoties iebraukt ‘uzbrukuma zonas’ trases daļā un piekāpās vispirms d’Ambrocio, bet apli vēlāk atkārtoja kļūdu, zaudējot arī Verņē, un piedzīvoja avāriju. Trasē tika sūtīta drošības mašīna, bet vēl pirms tam Verņē apsteidza arī Buemi.
No vadošo sešinieka d’Ambrocio un Buemi bija palikuši kā vienīgie bez pieejamām ‘uzbrukuma zonām’ un pēdējos apļos tas nospēlēja pa sliktu abiem. Verņē apsteidza d’Ambrocio, kamēr Buemi piekāpās gan Evansam, gan Lotereram. Pēdējā aplī Verņē noķēra arī Antonio Fēliksu da Kostu, taču apdzīšanas manevrs nebija sekmīgs.
No cīņas par punktiem jau pirmajā aplī izstājās Eduardo Mortata, kurš piedzīvoja avāriju tai pat vietā, kur to pamanījās paveikt jau treniņos. Tāpat trases malā palika arī Fēlikss Rozenkvists un debitants Garijs Pafets no “Mercedes” atbalstītās “HWA Racelab”.
Punktu par visvairāk pāri palikušo enerģiju saņēma piektās vietas ieguvējs Andrē Loterers.
Nākamais Formula E posms 12. janvārī risināsies Marokas galvaspilsētā Marakešā. Vairāk informāciju par čempionātu meklē Formula E pirmssezonas apskatā.
V. | Nr. | Braucējs | Komanda | Rezultāts |
1 | 28 | Antonio Felix da Costa | Andretti Autosport | 33 apļi |
2 | 25 | Jean-Eric Vergne | Techeetah | 0.462 |
3 | 64 | Jérôme d’Ambrosio | Mahindra Racing | 4.033 |
4 | 20 | Mitch Evans | Jaguar Racing | 5.383 |
5 | 36 | Andre Lotterer | Techeetah | 5.579 |
6 | 23 | Sébastien Buemi | DAMS | 6.625 |
7 | 22 | Oliver Rowland | DAMS | 9.105 |
8 | 66 | Daniel Abt | Team Abt | 9.819 |
9 | 11 | Lucas di Grassi | Team Abt | 10.936 |
10 | 3 | Nelson Piquet Jr. | Jaguar Racing | 11.564 |
11 | 2 | Sam Bird | Virgin Racing | 11.747 |
12 | 4 | Robin Frijns | Virgin Racing | 12.189 |
13 | 16 | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | 13.104 |
14 | 19 | Felipe Massa | Venturi | 13.610 |
15 | 8 | Tom Dillmann | NIO Formula E Team | 14.273 |
16 | 6 | Maximilian Gunther | Dragon Racing | 16.161 |
17 | 5 | Stoffel Vandoorne | HWA Racelab | 20.013 |
18 | 27 | Alexander Sims | Andretti Autosport | 47.712 |
19 | 48 | Edoardo Mortara | Venturi | 1 aplis |
NF | 7 | Jose Maria Lopez | Dragon Racing | 8 apļi |
NF | 17 | Gary Paffett | HWA Racelab | 24 apļi |
NF | 94 | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | 25 apļi |