“Haas” komandas vadītājs Gunters Steiners atzinis, ka pat vienības iekšienē par patīkamu pārsteigumu kļuva 2018. gada rezultāti, jo pirms sezonas nevienam neesot ienācis prātā, ka “Haas” varētu izrādīt nopietnu pretestību “Renault” komandai cīņā par ceturto vietu konstruktoru kausā.

“Haas” komanda Formula 1 čempionātā ienāca 2016. gadā un kopš tā laika arvien biežāk abas pelēcīgi krāsotās mašīnas ir redzamas punktu zonā. Aizvadītajā sezonā Kevins Magnusens un Romēns Grožāns kopā sakrāja 93 punktus (gandrīz divreiz vairāk kā gadu iepriekš) un komandu ieskaitē izcīnīja piekto pozīciju, neraugoties uz vairākām sāpīgām neveiksmēm, tostarp nepieskrūvētiem riteņiem abām mašīnām Austrālijā.

Manuprāt, mēs pārsteidzām daudzus. Vai arī paši sevi? Es domāju, ka vismaz nedaudz. Mērķējām uz sesto vietu, cīnījāmies par ceturto, ieguvām piekto. Līdz ar to var teikt, ka šis ir pārsteigums. Tai pat laikā, visiem patīk sacensties. Nonākot tik tuvu ceturtajai vietai, vienmēr gribēsies to izcīnīt. Mēģināsim to sasniegt nākamgad,” stāsta Steiners.

“F1LV

Sezonas beigās “Renault” un “Haas” komandas šķīra 29 punkti, tomēr matemātiskas izredzes uz finišu 4. vietā amerikāņu vienība saglabāja līdz pat pēdējam posmam Abū Dabī.

Ir patīkami redzēt, uz ko mūsu mašīna ir spējīga. Arī komanda nav slikta, vienkārši ir nepieciešams iekrāt pieredzi, kas nāk tikai ar laiku. Protams, neizmantojām pilnu mašīnas potenciālu, tomēr pat ja tā atrastos zemāk, nav teikts ka pieredze palīdzētu. Augam un mācamies. Šai spēlē mācībām ir liela nozīme, citādāk komandām, kas te atrodas 20 vai 30 gadus, nebūtu nekādu priekšrocību. Mēs neesam pati lielākā vienība, tomēr, ņemot vērā to, kas mums ir pieejams cilvēku resursos, domāju, ka esam samērā labi.

Gunters Steiners gan norāda, ka straujais progress nekļūs par iemeslu piepeši strauji palielināt darbinieku skaitu. “Uzskatu, ka labāk ir attīstīties lēnām. Vienkārši pamest vairāk naudas un palielināt darbinieku skaitu nav tā vērts. Tas vienkārši nestrādā. To pirmstam jau daudzi ir pierādījuši. Tāpat vēl negribam visu darīt paši. Arī šāda metode nav pierādījusi savu efektivitāti. Mums vienkārši vajag laiku. Tā ir vienīgā lieta, ko par naudu nevar nopirkt.

Jāpiemin, ka šobrīd Džina Hāsa īpašumā esošajā komandā strādā 160 darbinieku, kas ir mazāk par visiem viņu konkurentiem. Jau kopš komandas izveides tai bieži tiek pārmesta pārāk cieša tehniskā sadarbība ar “Ferrari”, tomēr nekas nelegāls šai saiknē pagaidām nav atrasts.