Dramatiskā cīņā pa Marakešas ePrix uzvarētāju kļuvis “Mahindra” braucējs Žeroms d’Ambrocio, izmantojot konkurentu sadursmes un izturot ofensīvu no aizmugurē esošajiem “Virgin” braucējiem Formula E sacīkšu pēdējā aplī.
Nemieri sākās jau kvalifikācijā. Trešās grupas sesijas izskaņā Toms Dilmans ietriecās Robina Frinsa mašīnā, kurš sadursmes rezultātā uztriecās Semam Bērdam, sabojājot britu sportista difuzoru. Tas gan neapturēja Bērdu no pole position izcīnīšanas, lai gan ūdens padeves traucējumi nomocīja viņa pārstāvēto “Virgin” komandu jau treniņos.
Startā Bērdam blakus stājās pagājušās sezonas čempions Žans Ēriks Verņē, aiz viņiem – Antonio Fēlikss da Kosta, Sebastians Buemi, Aleksandrs Simss un Mičs Evanss, kamēr Paskāls Verleins savā debijā izcīnīja septīto starta pozīciju.
Jau sacensību startā Verņē nesadalīja trasi ar Bērdu un pirmajā līkumā devās ar pārāk lielu ātrumu. Nespējis iespraukties iekšmalā, Verņē sagriezās un atkrita uz pēdējo pozīciju. Tā kā viņa “Techeetah” mašīna atradās pašā trases vidū vairākiem braucējiem, tostarp Buemi un Evansam, apbraucot pa ārmalu nācās pazaudēt vairākas pozīcijas.
Tikmēr di Grasi kontakts ar Verleinu radīja bojājumus vācieša “Mahindra” mašinai, kā rezultātā viņam jau pirmajā aplī nācās doties boksos, lai izstātos. Dusmīgais Verleins ar spēcīgu dūres sitienu vēl pamanījās radīt bojājumus komandas garāžā. Verleins nebija vienīgais braucējs, kura cīņa beidzās vēl lāgā nesākusies. Arī Stofels Vandūrns izstājās jau pirmajā aplī, bet īsi pēc tam izslīdēja arī otra “HWA Racelab” mašīna, ko vadīja DTM leģenda Garijs Pafets.
Sacīkšu līderis Sems Bērds nespēja noturēt nepieciešamo tempu. Vispirms viņam tika garām Antonio Fēlikss da Kosta, kurš bija spējis apdzīt savu komandas biedru Aleksandru Simsu, bet līkumu vēlāk arī otra “BMW” mašīna bija garām Bērdam. Ar to pole position ieguvēja problēmas nebeidzās un nākamo apļu laikā viņš piekāpās arī komandas biedram Robinam Frinsam, Žeromam d’Ambrocio, kā arī ‘uzbrukuma režīmu’ ieslēgušajam Lukasam di Grasi. Drīz vien arī Frinss piekāpās d’Ambrocio un di Grasi.
Viss liecināja par pārliecinošu “BMW Andretti” braucēju dubultuzvaru. Abi sportisti pat vienlaikus aktivizēja ‘uzbrukuma režīmu’, tomēr sacīkšu otrajā pusē Simss piepeši nolēma pa ārmalu censties tikt garām da Kostam. Abi sportisti sabloķēja priekšējos riteņus un piedzīvoja kontaktu. Pirmā posma uzvarētājs Antonio Fēlikss da Kosta bija izstājies un ar asarām acīs varēja noraudzīties, kā trases darbinieki novāc viņa formulu no trases. Tikmēr Simss atgriezās cīņā 4. vietā aiz d’Ambrocio, Frinsa un Bērda. Trasē devās drošības mašīna.
Frinsa un Bērda izredzes neizskatījās spīdošas, jo abi jau bija izmantojuši abus ‘uzbrukuma režīmus’. Vairums konkurentu gan savējos aktivizēja pārāk ātri, tādēļ, sacīkstēm atsākoties pēdējā aplī, pie papildus jaudas no līderiem tika vienīgi Simss. Priekšā braucošais Sembs Bērds sniedza pozīcijas nosargāšanas paraugstundu, kamēr vājš aplis Žeromam d’Ambrocio gandrīz laupīja uzvaru. Finišā viņu no otrās vietas ieguvēja Frinsa šķira mazāk kā sekundes piektdaļa.
Pēc diviem posmiem čempionāta kopvērtējumā par līderi kļuvis šīs dienas uzvarētājs d’Ambrocio (40 punkti). Viņam seko da Kosta (28) un Verņē (28). Frinss (18) un Bērds (18) sezonas pirmajā posmā Saūda Arābijā punktus neguva, līdz ar to abi dala piekto vietu aiz Andrē Loterera (19).
Pēc divām nedēļām Formula E čempionātā tiks aizvadīts sezonas trešais posms Santiago ePrix, kas risināsies Čīles galvaspilsētas ielu trasē.
Marakešas ePrix rezultāti
V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Punkti |
1 | Jérôme d’Ambrosio | Mahindra Racing | 46’45.884 | 25 |
2 | Robin Frijns | Virgin Racing | 0.143 | 18 |
3 | Sam Bird | Virgin Racing | 0.461 | 18 |
4 | Alexander Sims | Andretti Autosport | 0.740 | 12 |
5 | Jean-Eric Vergne | Techeetah | 1.232 | 10 |
6 | Andre Lotterer | Techeetah | 1.457 | 8 |
7 | Lucas di Grassi | Team Abt | 1.633 | 7 |
8 | Sébastien Buemi | DAMS | 2.455 | 4 |
9 | Mitch Evans | Jaguar Racing | 2.980 | 2 |
10 | Daniel Abt | Team Abt | 4.014 | 1 |
11 | Jose Maria Lopez | Dragon Racing | 4.528 | |
12 | Maximilian Gunther | Dragon Racing | 6.034 | |
13 | Edoardo Mortara | Venturi | 6.790 | |
14 | Nelson Piquet Jr. | Jaguar Racing | 6.833 | |
15 | Oliver Rowland | DAMS | 7.529 | |
16 | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | 9.241 | |
17 | Tom Dillmann | NIO Formula E Team | 9.665 | |
18 | Felipe Massa | Venturi | 10.250 | |
NF | Antonio Felix da Costa | Andretti Autosport | 6 apļi | |
NF | Gary Paffett | HWA Racelab | 28 apļi | |
NF | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | 30 apļi | |
NF | Stoffel Vandoorne | HWA Racelab | 30 apļi |
Nr | Sacīkste | Trase | Datums |
---|---|---|---|
1 | Ad Dirijas ePrix | Rijādas ielu trase | 15. decembris |
2 | Marakešas ePrix | Muleja El Hasāna trase | 12. janvāris |
3 | Santjago ePrix | O'Higinsa parka trase | 26. janvāris |
4 | Mehiko ePrix | Brāļu Rodrigesu trase | 16. februāris |
5 | Honkongas ePrix | Honkongas ostas trase | 10. marts |
6 | Sanjas ePrix | Sanjas ielu trase | 23. marts |
7 | Romas ePrix | Čitadino EUR trase | 13. aprīlis |
8 | Parīzes ePrix | Parīzes ielu trase | 27. aprīlis |
9 | Monako ePrix | Monako trase | 11. maijs |
10 | Berlīnes ePrix | Tempelhofas lidostas ielu trase | 25. maijs |
11 | Bernes ePrix | Tiks paziņota vēlāk | 22. jūnijs |
12 | Ņūjorkas ePrix I | Bruklinas ielu trase | 13. jūlijs |
13 | Ņūjorkas ePrix II | Bruklinas ielu trase | 14. jūlijs |