18 gadu 11 mēnešu un 25 dienu vecumā “Harding Steinbrenner Racing” braucējs Koltons Herta kļuvis par visu laiku jaunāko uzvarētāju Ziemeļamerikā prestižajā IndyCar čempionātā.
Pagājušās sezonas Indy Lights vicečempions Herta savu talantu apliecināja jau kvalifikācijā, izcīnot ceturto starta pozīciju aiz Vila Pauera, Aleksandra Rosi un Raiena Hantera Reja.
Sacīkšu startā Pauers saglabāja vadību. Rosi cīņa ar Hanteru-Reju ļāva Hertam pakāpties uz trešo pozīciju. Tikmēr aizmugurē braucošie Zaks Vīčs un Greiems Reihals sadūrās. Vīča mašīnai bija bojāta balstiekārta un viņa sacīkstes Teksasā, trasē, kas tiek izmantota arī F1 posma norisei, bija galā.
Pauers nosargāja savu pozīciju no Rosi uzbrukuma, un visai drīz izveidojās līderu trio, jo Hanters-Rejs neturēja Hertas uzņemto tempu. Jauneklis boksos devās apli ātrāk par abiem konkurentiem un izmantoja to savā labā, apsteidzot tikko no boksiem izbraukušo Rosi.
22. aplī Herta piedzīvoja kļūdu pirmajā pagriezienā. tas pavēra durvis pagājušās sezonas vicečempionam Rosi, kurš to sekmīgi izmantoja. Arī otro pitstopu apmeklējumu Herta veica ātrāk par Paueru un Rosi, taču šoreiz pozīcijas nespēja iegūt. Džozefs Ņūgārdens atradās priekšgalā sekotāju grupai.
Čempionāta debitants Fēlikss Rozenkvists saslīdēja un atkrita no septītās uz 11. pozīciju. Ar to gaišmatainā zviedra nedienas nebija beigušās. Vēlāk sekoja sadursme ar Džeimsu Hinčklifu. Rozenkvista mašīna ieskrēja sienā un palika ar cauru priekšējo kreiso riepu.
Braucējiem nācās sagrupēties vienam aiz otra. Šai laikā doties boksos nav atļauts. Vienīgie, kas vēl nebija veikuši savu trešo pitstopu bija Pauers, Rosi un Diksons. Šāda izdevība viņiem radās tikai 15 apļus pirms rūtotā finiša karoga sasniegšanas. Pusass defekta dēļ Pauers savu boksu garāžu tā arī nepameta.
Sacīkstēm atsākoties, Herta nosargāja savu līderpozīciju, kamēr Reihals uzbruka Hantera-Reja trešajai pozīcijai, kamēr Sebastians Burdē apdzina 5. vietā braucošo Patrisio O’Vārdu, kurš pērn Indy Lights čempionātā bija pieveicis Hertu.
Pēdējos apļos līderi saglabāja savas pozīcijas un Herta atņēma Greiemam Reihalam vairāk kā dekādi piederošo rekordu kā visu laiku jaunākais sacensību uzvarētājs.
Koltona Hertas tēvs Braiens arī bija sacīkšu braucējs, “IndyCar”, “IRL” un “CART” čempionātos izcīnot četras uzvaras. 2016. gadā viņa un “Andretti Autosport” sadarbība atnesa Aleksandram Rosi uzvaru Indianapolisas 500 jūdžu braucienā.
IndyCar 2019. gada sezonas Ostinas posma rezultāti
V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts |
1 | Colton Herta | Harding Racing | 60 apļi |
2 | Josef Newgarden | Team Penske | 2.7182 |
3 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 3.2311 |
4 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 8.0612 |
5 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing | 15.4015 |
6 | Marco Andretti | Andretti Autosport | 19.8494 |
7 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | 22.1467 |
8 | Patricio O’Ward | Carlin | 23.2628 |
9 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 23.5279 |
10 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | 23.9532 |
11 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | 24.3838 |
12 | Tony Kanaan | A.J. Foyt Enterprises | 27.0568 |
13 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 31.0677 |
14 | Ed Jones | Ed Carpenter Racing | 35.6602 |
15 | Marcus Ericsson | Schmidt Peterson Motorsports | 36.2308 |
16 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | 36.7699 |
17 | Matheus Leist | A.J. Foyt Enterprises | 39.2619 |
18 | Kyle Kaiser | Juncos Racing | 46.2357 |
19 | Simon Pagenaud | Team Penske | 55.0378 |
20 | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | 1’53.6876 |
21 | Max Chilton | Carlin | 1 aplis |
22 | Zach Veach | Andretti Autosport | 2 apļi |
23 | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | 5 apļi |
24 | Will Power | Team Penske | 14 apļi |
Šis tiešām bija pārsteigums – tīnis Herta no iesācēju komandas izpogā visus titulētos onkuļus. Lai gan nobrauca cepuri nost – līmenī!
Vēl interesantāks kadrs izrādās šīs komandas 22-gadīgais miljonāriņš boss Stainbreners – izskatās, ka savācis nopietnu blici un iespējams sāks kutināt nervus pat lielajiem spēlētājiem.