Šajā nedēļas nogalē Jasmarīnas trase, kur esam ieraduši redzēt Formula 1 mašīnas, pārvērtusies par mājvietu pasaules rallijkrosa čempionāta sezonas atklāšanas posms World RX of Abu Dhabi. Jauna sezona, jaunas sejas un komandas, turklāt starp dalībniekiem arī divi talantīgi puiši no Latvijas!
Mašīnu tehniskie noteikumi palikuši tikpat kā nemainīgi, kamēr sacensību programmā vērojamas nelielas izmaiņas. Q1 starta kārtība joprojām tiks noskaidrota ar nejaušas izlozes palīdzību, bet Q2 un Q3 braucienu noteikšanai tiks lozēts, vai notikumus sākt ar iepriekšējās kārtas ātrākajiem vai lēnākajiem braucējiem.
Sacensības Abū Dabī risinās piektdienā un sestdienā, nevis kā ierasts sestdienā un svētdienā, tomēr šis posms ir izņēmums un jau nākamajos čempionāts atgriezīsies pie ierastās kārtības.
Lielākās izmaiņas skārušas dalībnieku sastāvu. Lai gan elektroklase čempionātā tiks ieviesta jau nākamgad, pasaules čempionāta prestižākajā Supercars ieskaitē joprojām tiks saglabātas ar iekšdedzes dzinēju darbināmas automašīnas. Nespēja piekļauties strauji attīstošajām tehnoloģijām, kas palīdzētu ielas auto tirdzniecībā, likušas čempionātu pamest visām trim rūpnīcām – “Volkswagen”, “Audi” un “Peugeot”.
Skumjām gan nav nekāda pamata – “EKS” un “Hansen Motorsport” komandas joprojām sacentīsies, turklāt klāt nākušas “RX Cartel”, “GCK Academy” un “ES Motorsport”, līdz ar to dalībnieku skaits palicis praktiski nemainīgs, bet konkurencei un pretendentu skaitam uz uzvaru vajadzētu palielināties.
No dalībnieku saraksta ir pazuduši tādi leģendāri uzvārdi kā Ekstroms, Lēbs, Solbergs, Kristofersons, tomēr pie izdevības tikuši četri debitanti – de Ridērs un Raimonds iekļauti “GCK” jauniešu komandā, Arta Baumaņa pagājušā gada konkurents Baciuška pievienojies Lietuvas komandai “ES Motorsport”, kamēr ungārs Kristians Sabo ieņems vietu “EKS” komandā.
Par stabilu vērtību “STARD” komandā kļuvis Jānis Baumanis. Trešā sezona Manfrēda Stola vienībā un jaunā automašīna ļauj cerēt, ka šogad Jānim izdosies spert soli uz priekšu un aizsniegties līdz pozīcijām, kuras pērn liedza iegūt rūpnīcas komandu braucēju dominance. Šai posmā par Baumaņa komandas biedru kļuvis pieredzējušais norvēģis Pals Trajs, kuram tā gan būs debija pasaules čempionātā.
Ļoti pozitīvi par savu jauno mašīnu izsakās arī pats Baumanis: “Šai sezonai aktīvi gatavojos visu ziemu. Palīdzēju komandai ja ne gluži ar roku darbu, tad ar padomiem un sajūtām, ļoti daudz laika kopā ar inženieriem pavadījām apspriežot to, ko mašīnai vajadzētu uzlabot. Pirms divām nedēļām aizvadījām divas ražīgas dienas testos. Jaunās mašīnas progress gandrīz visos parametros bija ļoti uzskatāmi jūtams un redzams – šeit jāsaka paldies komandai un inženierim par darbu ziemas periodā. Par to, cik ātra būs mūsu mašīnu starp konkurentiem, šobrīd neņemos spriest, jo mēs nevaram zināt, ko pa ziemu paveikušas citas komandas. Uz pirmo posmu līdz ar to dodos lielā neziņā par gaidāmajiem rezultātiem un konkurentu spēku. Sezonas laikā mūsu komandai ir paredzēti vairāki uzlabojumi mašīnai. zinu ka šogad čempionāts būs daudz spraigāks bet no savas puses varu teikt, ka esmu uzlicis sev mērķi cīnīties līdz galam!”
Šajā posmā uz starta redzēsim vēl vienu latvieti – Reini Nitišu. Pagājušā gada Eiropas čempions pievienojies “GRX Taneco” kā trešais braucējs. Viņa pārziņā būs mašīnas attīstība un Reini uz starta neredzēsim visos posmos, taču vismaz Jasmarīnā 23 gadus vecais sportists piedalīsies.
“Ir patiess prieks atgriezties Pasaules RX apritē! Šobrīd grūti iedomāties par Abū Dabī vēl iespaidīgāku vietu, kur sarīkot čempionāta pirmo posmu. Sezona iesāksies ļoti karsti – gan tiešā, gan pārnestā nozīmē. Lai gan sacensības norisināsies vēlā pēcpusdienā, svelme tik un tā būs liels izaicinājums – paredzams, ka gaisa temperatūra pēc Celsija skalas pārsniegs 30 grādu atzīmi, bet mašīnā tā varētu būt jau ap 50-60 grādiem. Katrs brauciens paņems ļoti daudz enerģijas. Es paredzu arī nokaitētus notikumus trasē, jo visiem pilotiem šie ir jauni apstākļi un katrs mēģinās iesākt sezonu ar labu rezultātu. Komandā esam trīs braucēji un mums tas palīdzēs pēc iespējas ātrāk adaptēties trasei un pielāgot auto regulējumus,” stāsta Nitišs.
Tā kā pirmssezonas testus katra komanda aizvada sev piemērotā vietā, nevis kopīgi sabraucot uz vienu trasi, kā tas ir vairākos citos čempionātos, tad favorītu loku šobrīd ir ļoti sarežģīti iezīmēt un tas kaut nedaudz skaidrāks paliks tikai tad, kad mašīnas dosies trasē.
Sacensību izšķirošos notikumus arī šogad varēs vērot Latvijas Televīzijas kanāla LTV7 un platformā REPLAY.lv, kamēr kvalifikācijas braucieni būs vērojami čempionāta Facebook lapā un Youtube kanālā.
SACENSĪBU PROGRAMMA (PĒC LATVIJAS LAIKA):
PIEKTDIENA, 5. APRĪLIS
12:00 Treniņbraucieni
15:00 1. kvalifikācija
18:00 2. kvalifikācija
SESTDIENA, 6. APRĪLIS
12:00 Treniņbraucieni
13:45 3. kvalifikācija
15:00 4. kvalifikācija
17:00 Tiešraides translācija LTV7 un REPLAY.lv
18:00 Finālbraucieni
Nr | Sacīkstes | Trase | Datums |
---|---|---|---|
1 | Abū Dabī RX | Jasmarīna | 5. - 6. aprīlis |
2 | Katalonijas RX | Barselona | 27. - 28. aprīlis |
3 | Beneluksa RX | Spa | 11. - 12. maijs |
4 | Lielbritānijas RX | Silverstona | 25. - 26. maijs |
5 | Norvēģijas RX | Hella | 15. - 16. jūnijs |
6 | Zviedrijas RX | Holjesa | 6. - 7. jūlijs |
7 | Kanādas RX | Truā-Rivjēra | 3. - 4. augusts |
8 | Francijas RX | Loīka | 31. augusts - 1. septembris |
9 | Latvijas RX | Biķernieki | 14. - 15. septembris |
10 | Dienvidāfrikas RX | Killarneja | 9. - 10. novembris |