Šajā nedēļas nogalē Monako risināsies viens no spožākajiem, ekskluzīvākajiem un leģendām apvītākajiem posmiem ne vien F1 kalendārā, bet visā autosporta pasaulē – Monako Grand Prix, kas sacensību kalendārā atrodams jau kopš čempionāta pirmsākumiem.

Sacensības Monako trasē ne vienmēr ir apdzīšanām bagātas. Šaurie ceļi un lēnie līkumi padara šo sacīkšu elementu īpaši sarežģītu, bet, kad tas izdodas, braucēji izpelnās uzmanību pat no publikas, kas ikdienā F1 neseko tik cieši kā kvēlākie fani. Monako tradicionāli bijusi trase, kur dzinēja jaudai nav tik liela nozīme kā citās vēsturiskajās Eiropas trasēs. Ja agrāk tas spēlēja par sliktu “Mercedes” komandai, tad šoreiz tas varētu kļūt par viņu galveno trumpi, lai palīdzētu ar lielisku rezultātu godināt mūžībā aizgājušo Nikiju Laudu, kā arī kļūtu par pirmo komandu ar sešām dubultuzvarām pēc kārtas.

Riepu taupīšanai šonedēļ nebūs liela nozīme – “Pirelli” uz šo posmu sagatavojuši trīs mīkstākos riepu sastāvus, turklāt vairākas komandas pat izvēlējušās 10 mīkstākā sastāva komplektus no 13 pieejamajiem. Paredzams, ka līderu vidū pirmie ‘undercut’ (braukšana boksos agrāk par konkurentu, lai gūtu priekšrocības ar svaigākām riepām) mēģinājumi tiks veikti līdzko atgriešanās trasē nenozīmētu nokļūšanu aiz otrā ešalona komandām. Gandrīz droši var prognozēt, ka visi sportisti piekops viena pitstopa stratēģiju.

Grafiks: Pirelli

Pirms favorītu izsijāšanas jāņem vērā, ka Monako katra kļūda var maksāt ļoti dārgi un nekas nav garantēts, kamēr rūtotais finiša karogs nav sasniegts. To lieliski 1988. gadā apliecināja Airtons Senna, avarējot dažus apļus pirms finiša, neraugoties uz vairāk kā minūtes handikapu pār 2. vietā braucošo Prostu.

Lai gan pēc pirmajiem pieciem posmiem varētu šķist, ka uz jautājumu par to, kurš uzvarēs, vienīgās atbildes ir Luiss Hamiltons un Valteri Botass, tomēr nedrīkst aizmirst par “Red Bull” ar Maksu Verstapenu priekšgalā. Lai gan šogad viņu aerodinamiskie risinājumi nav tik izcili, lai dotos uz posmu kā favorītiem, tomēr nav šaubu, ka atstatumam līdz līderiem jābūt mazākam, vēl vairāk apgrūtinot “Ferrari” potenciālo atspēlēšanos, par ko lielākie pesimisti jau sen ir aizmirsuši.

Vienā no “Ferrari” formulām sēdīsies sportists, kurš ne tikai dzīvo Monako, bet arī pārstāv to. Šarls Leklerks Monako trasē, iespējams, pazīst katru mazāko akmentiņu, tomēr līdz šim viņam te nav veicies diez ko spoži. Pērn sacīkstes beidzās pēc sadursmes ar Brendonu Hārtliju, bet finišs netika sasniegts arī abos braucienos savā vienīgajā Formula 2 sezonā.

“Renault” komanda sezonas pirmajā pusē nav attaisnojusi sevi kā pārliecinoši 4. ātrākā komanda un pagaidām labākais no pārējiem ir Kevins Magnusens. Spoži starti Austrālijā un Spānijā gan mijušies ar palikšanu bez punktiem Bahreinā, Ķīnā un Azerbaidžānā. “Haas” vienība uz Spāniju atveda plašu uzlabojumu pakotni, kurai vajadzētu palīdzēt arī Monako.

Ievērojamu progresu veikusi arī “Racing Point” komanda, kura Lorensa Strola investīciju rezultātā vairs ne tuvu nav uzskatāma par nabadzīgāko čempoionāta komandu. Gluži pretēji klājies “Ala Romeo”, kuriem pēc spoža sezonas sākuma iekļūšana punktos ar katru posmu izskatās arvien sarežģītāka. Kimi Raikonena fani un komanda šonedēļ atzīmēs viņa 300. Grand Prix staru. Pašam somam par šādām jubilejām ir vienalga.

Lai gan lietus šajā nedēļas nogalē Monako netiek solīts, Franču Rivjērai raksturīgo sauli vairākkārt aizsegs mākoņi un termometra stabiņš neuzleks tiks augstu kā citus gadus.

Monako Grand Prix Latvijas teritorijā šogad legāli ir vērojams vienīgi “RTL” kanālā vācu valodā.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Kurš “Mercedes” braucējs spēs sakopot spēkus pēc komandas sērām un gūt virsroku?
  • Kā mājās klāsies Šarlam Leklerkam?
  • Vai Magnusens nostiprināsies kā ‘labākais no pārējiem’?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Ceturtdiena, 23. maijs

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 25. maijs

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 26. maijs

16:10 Monako Grand Prix starts