Silverstouna ir trase, kas var lepoties ar senāko vēsturi F1 čempionātā, jo tieši šeit notika pats pirmais čempionāta posms tālajā 1950. gadā. Šodien trase nav zaudējusi savu aktualitāti. Katru gadu vairāk kā 100 tūkstoši skatītāju ierodas Anglijā, lai sekotu līdzi saviem mīļākajiem braucējiem. Ja Austrijā dominēja Maksa Verstapena fanu pulki, tad Lielbritānijā jau vairāk kā dekādi valda Hamiltona mānija.

Ir grūti iedomāties, kas britu fanus varētu padarīt vēl laimīgākus kā esošā situācija – Luiss Hamiltons atrodas kovērtējuma vadībā, vesela virkne jauno talantu klauvē pie lielo komandu durvīm (Rasels, Noriss, Taizemi pārstāvošais Albons), turklāt šonedēļ kļuva zināms, ka trase paliks kalendārā vēl uz vismaz pieciem gadiem.

Šī ir kārtējā kompromisu trase. Ātrie ‘S’ veida pagriezieni ar slaveno “Maggots-Becketts” sekciju priekšgalā pieprasa lielu piespiedējspēku, kas savukārt samazinātu mašīnas ātrumu straujajās taisnēs. Lēnie pagriezieni, galvenokārt, sakoncentrēti pēdējā pagriezienā, turklāt trasi šogad klāj jauns un līdzens asfalts, kam vajadzētu palīdzēt satriekt iepriekšējo gadu apļu laikus.

Grafiks: Pirelli
“F1LV

“Mercedes” uzvaru sērija pārtrūka Austrijā, kur komandai nopietnas problēmas sagādāja dzesēšanas sistēma. Galvenie divi iemesli šīm ķibelēm bija trases atrašanās vieta tik augstu virs jūras līmeņa, kā arī karstais gaiss, apliecinot, ka ārā ir iestājusies vasara. Silverstounā abas šīs problēmas atkritīs un ‘sudraba bultām’ būs jauna iespēja šauties priekšā konkurentiem.

Par spīti uzvarai Austrijā un trešajai vietai kopvērtējumā, Makss Verstapens nav uzskatāms par “Mercedes” galveno konkurentu. Šo lomu ieņems puiši sarkanajās mašīnās. “Ferrari” īpaši labi jutušies ātrajās trasēs ar augstiem vidējiem ātrumiem un iespējām atrādīt savu jaudīgo dzinēju. Silverstouna ir viena no tādām, tādēļ Hamiltona mērķis iepriecināt savus fanus nebūs tik viegli īstenojams.

Satriecošu progresu pēdējos posmos demonstrējuši “McLaren”. Abi braucēji pierādīja savas prasmes, lai komanda pagarinātu līgumus ar Karlosu Saincu un Lando Norisu arī uz nākamo sezonu. Turklāt konkurentu vidū nav vienas izteiktas komandas, kas regulāri izrādītu “McLaren” konkurenci – “Renault” Austrijā palika uz nulles, kamēr “Alfa Romeo” sezona rit kā pa amerikāņu kalniņiem.

Turpinot par amerikāņiem, nevar nepieminēt “Haas” vienību, kas ar vienu kāju ir pazaudējusi savu galveno atbalstītāju “Rich Energy”, kuri ar sociālo tīklu palīdzību izplatīja paziņojumu, ka “Haas” vājā snieguma dēļ sadarbība tiks pārtraukta. Īpatnēji, ka uzņēmuma investori par šādu rīcību nebija lietas kursā, bet birokrātisko procesu dēļ Lielbritānijā “Rich Energy” vēl skaitīsies “Haas” atbalstītājs.

Vairums komandu bāžu atrodas ļoti tuvu trasei, tādēļ agrākos laikos, kad testu dienu skaits nebija ierobežots, Silverstouna bieži kļuva par mājvietu izmēģinājumiem. Par sajūtām, kas divkārtējo Formula 1 čempionu Miku Hakinenu pārņēma Silverstounā, lasi ŠEIT.

Sagaidāms, ka gaisa temperatūra nedēļas nogalē turēsies aptuveni 20 grādu robežās. Piektdien un sestdien komandām var nākties no garāžas izvilkt arī slapjam laikam paredzētās riepas, tomēr svētdien gaidāmajās sacīkstēs nokrišņi netiek prognozēti.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā iespējams vērot kanālā “RTL” vācu valodā, bet latviski pirmdien būs vērojams sacensību apskats kanālā “Best4Sport TV”, kā arī daudz īsākā apkopojumā raidījumā “Motoru Sporta 5minūte”.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Vai “Mercedes” dzesēšanas sistēmas problēmas traucēs arī Silverstounā?
  • Vai “McLaren” noturēs uzņemto kursu?
  • Kā biznesa intrigas ietekmēs “Haas” komandas sniegumu?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 12. jūlijs

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 13. jūlijs

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 14. jūlijs

16:10 Lielbritānijas Grand Prix starts