Aizvadītajā nedēļas nogalē Biķernieku trasē RallyX Nordic sacensībās CrossCar ieskaitē visu Latvijas līdzjutēju acis bija pievērstas lieliskajam Ronalda Baldiņa sniegumam. Tikmēr ceturto vietu izcīnīja Juliuss Ljungdals, pārstāvot “Yellow Squad” vienību. To izveidojuši brāļi Timijs un Kevins Hanseni, kuri abi šobrīd ieņem divas vadošās pozīcijas pasaules čempionātā. Izmantojām iespēju aprunāties ar Kevinu par sezonas sākumā pieredzēto un plāniem nākotnē.
Kas par lielisku sezonas sākumu! Vai pirms sezonas gaidīji, ka cīnīsies par titulu ar savu brāli?
Nezinu, vai es to varēju paredzēt, bet, protams, mūsu mērķis bija radīt konkurētspējīgu komandu. Neviens īsti nezināja, kādi ir spēku samēri pirms sezonas, tādēļ tagad, kad sešas sacīkstes ir aiz muguras, varam būt lepni par paveikto.
Uz RallyX Nordic sacensībām Rīgā ieradies ar savu komandu, bet pats uz starta nedodies.
Jā, šis projekts, ko mēs ar Timiju piekopjam ir paredzēts, lai gūtu pieredzi un palīdzētu nākamajai paaudzei ielauzties autosportā. Manuprāt, tas ir ļoti interesanti. Mums šobrīd iet ļoti labi un ir patīkami baudīt tik daudz sacensību.
Esi diezgan daudz laika pavadījis Biķerniekos. Kā tev pašam patīk šī trase un pati pilsēta?
Tā ir ļoti aizraujoša, turklāt tepat blakus ir pilsēta. Trase ir unikāla, jo sienas ir ļoti tuvu trasei, radot kārtīgu pilsētas sajūtu, ko lieliski papildina fonā redzamās daudzdzīvokļu mājas. Šeit nav viegli pabraukt ātrāk, kā gribētos, tādēļ jābūt ļoti pārliecinātam par savu mašīnu un ir lieliski jāzin, ko plāno darīt katrā sektorā. Ceru, ka septembrī ar to tiksim galā.
Pilsētas atmosfēra ir kas diametrāli pretējs pagājušajam pasaules čempionāta posmam Holjesā, kur trase atrodas dziļos laukos. Kur tev pašam patīk labāk – pilsētā vai laukos?
Tam nav nozīmes. Man patīk gan tā, gan tā. Holjesa ir klasiskāka trase un tur sacensības notiek ilgāku laiku, bet šī ir jauna, moderna, interesanta un noderīga trase.
Kāds ir tavs mērķis nākamajiem posmiem?
Turpināsim strādāt, kā to darījām līdz šim. Nevaram būt ātrāki tikai tādēļ, ka to ļoti vēlamies. Ja visu paveiksim kā nākas, būsim apmierināti. Uzņemtais kurss pagaidām ir ļoti labs.
Kuras ir tās jomas, kur vēl varētu pielikt?
Tikpat kā visur. Esam ļoti maza komanda, tādēļ mums visu laiku jābūt modriem, lai neatpaliktu no lielākajām vienībām kā “GRX Taneco” un “GCK”. Cīņa nav viegla, tomēr man ir pārliecība, ka mums ir labākā komanda un prasmīgākie cilvēki, lai to paveiktu.
Kā rallijkross ir mainījies šosezon pēc lielo rūpnīcu komandu aiziešanas? Vai arī servisa parkā var just, ka atmosfēra ir mainījusies?
Šis ir īstais rallijkross. Ir daudz jautrāk! Es domāju, ka arī skatītāji to jūt un redz, kas padara sacensības daudz neprognozējamākas. Pagaidām esam bijuši stabili. Tas ir ļoti patīkami. Rallijkrosam tādam ir jābūt – pirms sacensībām nav iespējams uzminēt, kurš uzvarēs un čempionāts ir palicis daudz interesantāks bez rūpnīcu komandām.
Tu sacenties arī RX Titans jūnija beigās. Topi Heikinens norādīja, ka tās var uzskatīt par citas kategorijas autosacīkstēm, jo nav džokera apļa, bet punktus piešķir pēc pozīcijām braucienā, nevis uzrādītā rezultāta. Kurš formāts tev patīk labāk?
Neteiktu, ka man kāds formāts patīk labāk par otru. Tie ir tik atšķirīgi, ka ir ļoti grūti salīdzināmi. RX Titans čempionāts ir tik jauns, ka mēs vēl īsti neesam sapratuši labāko stratēģiju, lai nedēļas nogalē sasniegtu maksimumu, kā tas ir pasaules čempionātā. Vajadzēs vēl pāris sacensības, lai pilnībā izprastu, kā šī sistēma strādā, tomēr, kā jau minēju, tas ir pilnībā citādāks čempionāts.
Vai plāno apvienot startus abos čempionātos arī turpmāk?
Ja varēšu, tad labprāt. Startēt RX Titans ir ļoti aizraujoši, bet tagad to pašu varu teikt arī par pasaules čempionātu, kas tomēr ir mana pamatnodarbošanās. Ja varēšu turpināt braukt abos, būšu laimīgs.
Abi ar brāli esat dziļi iekšā rallijkrosā. Citi autosportisti bieži vien to apvieno ar braukšanu rallijā vai salonautomobiļu sacensībās. Vai pašam nav bijuši plāni pamēģināt ko tādu?
Šobrīd visu uzmanību veltu rallijkrosam. Neesmu autosportā diez ko ilgi. Vēl esmu ļoti jauns un fokusējos uz braukšanu pasaules čempionātā, kas pagaidām izdodas diezgan labi, taču, ja parādīsies tāda izdevība, labprāt izmantošu.