Formula 1 čempionāta vājākajai komandai 2020. gads iesācies ar vairākām nopietnām izmaiņām finansu lauciņā. Vairāki līdzšinējie sponsori pametuši ‘grimstošo kuģi’, taču tai pašā laikā piesaistīti jauni spēki.
Par sadarbības pārtraukšanu ar “Williams” komandu paziņojuši “Rexona”, kas bija otrais lielākais atbalstītājs aiz “ROKiT”, ienesot Klēras Viljamsas vadītās komandas makā aptuveni 15 miljonus EUR. Šis nav pirmais lielais sponsors, kurš pēdējā gada laikā pametis komandu, kas nu ir tikai blāva atblāzma no 1990-to gadu triecienspēka.
Pirms gada baltā krāsojuma diktētāji “Martini” devās prom, bet šī gada 1. janvārī kļuva zināms, ka “PKL Orlen” turpmāk atbalstīs “Alfa Romeo”. Tāpat prom devušies vairāki mazie atbalstītāji – “Symantec”, “Omnitude”, un “TATA”. Tikmēr pagājušā gada decembrī “Williams Advanced Engineering” projekts tika pārdots privātiem investoriem.
Tuneļa galā gan ir iespīdējusi gaisma. “Williams” komanda izplatījusi paziņojumu, kurā minēts, ka nākamgad par tās oficiālo sadarbības partneri kļuvis kafijas ražošanas uzņēmums “Lavazza”, kas jau iepriekš atbalstīja Nikolā Latifi. Kanādietis nākamsezon ieņems Roberta Kubicas vietu pamatsastāvā kā Džordža Rasela komandas biedrs. Tikmēr otrs lielais līgums noslēgts ar ēdienu ražotāju “Sofina”. Uzņēmumu dibinājis Nikolā Latifi tēvs Maikls.
Pēc samērā viduvējas karjeras junioru kategorijās un ļoti labvēlīgas finansiālās aizmugures Nikolā Latifi vēl pirms savas debijas Formula 1 čempionātā tiek salīdzināts ar savu tautieti Lensu Strolu, kurš, neraugoties uz pāris spožiem mirkļiem, nav iemantojis līdzjutēju vairākuma atbalstu kā F1 līmenim atbilstošs braucējs.
Jāpiemin, ka 2018. gadā Maikls Latifi iegādājās “McLaren Group” komandas akcijas 200 miljonu GBP apmērā, tomēr jau tolaik komentēja, ka investīcijām neesot nekādas saistības ar dēla motorsporta karjeru. Līdz šim pēc publiski pieejamās informācijas viss liecina, ka Latifi seniors savu vārdu turējis un Nikolā pievienošanās “McLaren” jauno braucēju sistēmai nav notikusi.
Tikmēr “Williams” attīstības braucēja Džeimija Čadvika, kura pērn kļuva par pirmo W Series čempioni, iegūs daudz nopietnāku lomu komandas hierarhijā, kā arī varēs pavadīt vairāk laika pie F1 simulatora. 21 gadu veco sportisti biežāk varēs redzēt sacensību norises vietās, palīdzot mārketinga un mediju pasākumos.
Tieši “Williams” ir pēdējā Formula 1 komanda, kas sacīkšu nedēļas nogales laikā izdevību sēsties pie mašīnas stūres deva sievietei. Tas notika 2014. un 2015. gadā, kad Sūzija Volfa piedalījās četrās piektdienas treniņu sesijās.
Lasi vēl: Meitene, kura tiešām var iekļūt Formula 1 čempionātā