Vairums Formula 1 čempionātā startējošās komandas izteikušas vēlmi pārcelt jaunos noteikumus gadu vēlāk, tādā veidā aizkavējot tehnisko noteikumu revolūciju no 2021. uz 2022. gadu.

Pagājušā gada rudenī “Liberty Media” prezentēja jaunos noteikumus, kuru galvenais mērķis bija samazināt izmaksas un padarīt spēku samērus starp komandām vienlīdzīgākus, tomēr kā jau katra revolūcija, arī šī prasa lielas sākotnējās investīcijas no komandām, kuras šobrīd nonākušas pamatīgās finansiālās problēmās.

Koronavīrusa dēļ sacīkstes tiek pārceltas, bet autoražotāju peļņa no pārdotajiem ielas modeļiem arī piedzīvojusi dramatisku kritumu. Tā, piemēram, Formula 1 akciju cena pirms mēneša bija 44 USD, bet nu noslīdējusi zem 20 USD. Līdzīgi “Mercedes” mātes uzņēmuma “Daimler AG” akciju cena kritusies gandrīz divkārši. Aptuveni tikpat bēdīgā situācijā atrodas “FIAT Chrysler” un “Renault”, kamēr “Honda” akciju cena kritusies ‘tikai’ par trešdaļu.

“F1LV

Ja četras atceltās Formula 1 sacīkstes nebūs iespējams rīkot, čempionāts zaudēs 150 miljonus USD no Grand Prix rīkošanas licencēm. Daļa no šiem ienākumiem nonāktu kopējā balvu fondā, kuru desmit komandas sadalītu savā starpā, nemaz nerunājot par TV ienākumiem, atribūtiku, sponsoriem u.t.t.

Visas komandas šobrīd atrodas ‘izdzīvošanas’ stadijā. Vācu izdevums “Auto und Motor Sport” ziņo, ka deviņas komandas ir gatavas pārcelt jaunos noteikumus par vienu gadu, saglabājot 2020. gada šasijas, transmisijas un balstiekārtas homologāciju uz 2021. gadu, ļaujot attīstīt vienīgi aerodinamiku, kas jau tā ir pamatīgi ierobežota no tehnisko noteikumu skatupunkta.

Vienīgā komanda, kas vēl nav paudusi savu atbalstu iniciatīvai ir “Ferrari”, kuri vēlas vairāk laika, lai apdomātu savu atbildi. Šobrīd Modenas provincē bāzētā rūpnīca ir slēgta, bet tās darbinieki cenšas pārciest epidēmiju, kas Itāliju skārusi īpaši smagi.

Kopīgā konferences zvanā lēmums par šādu soli var tikt pieņemts jau ceturtdien. “Racing Point” vadītājs Otmars Zafnauers kategoriski noteicis, ka tas ir vienīgais iespējamais solis.

Ja ideja par tehnisko noteikumu pārcelšanu tiks apstiprināta, 175 miljonu budžeta griestu ieviešana gan stāsies spēkā kā plānots, tomēr, startējot ar gadu vecām mašīnām, tēriņi jebkurā gadījumā kritīsies.

Visīpatnējākā situācijā atradīsies “McLaren” komanda, kurai šīs sezonas izskaņā beidzas līgums ar “Renault” par jaudas agregātu piegādi. No 2021. gada Vokingā bāzētā vienība izmantos “Mercedes” dzinējus, tomēr katra ražotāja dzinēji ir atšķirīgi un mašīnas šasijā parasti nepieciešams veikt izmaiņas, lai nodrošinātu maksimālu jaudas agregāta efektivitāti.