Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) pēc Pasaules motorsporta padomes sēdes oficiāli apstiprinājusi vairākas izmaiņas Formula 1 noteikumos, kas čempionātu skars tuvāko gadu laikā.

Apstiprināts, ka 21 posma gadījumā tēriņu griesti 2021. gadā būs 145 miljoni USD, 2022. gada – 140 miljoni USD, bet 2023. gadā – 135 miljoni USD, neskaitot vadošā personāla un braucēju algas, kā arī reklāmas pasākumus. Šī latiņa uz nākamo gadu ir par 30 miljoniem USD zemāka kā sākotnēji tika plānots. Ja kalendārs izrādīsies plašāks, katrs papildus posms palielinās griestus par vienu miljonu USD, bet 20 sacīkšu gadījumā tas attiecīgi samazināsies par miljonu USD.

Lielas izmaiņas skārs arī darbu vēja tuneļos. Laiks, ko komandas varēs tērēt tajos, tiks ierobežots atbilstoši sasniegtajiem rezultātiem iepriekšējā sezonā. Komanda, kas konstruktoru kausā iegūs otro vietu, varēs pavadīt vairāk laika vēja tunelī par konstruktoru kausa ieguvējiem, kamēr pēdējās vietas ieguvējiem tiks dots visvairāk laika.

Tāpat tiks ierobežots formulu radītais piespiedējspēks. Tā kā šasija un balstiekārta 2021. gadā tiks izmantotas no šī gada modeļiem, vislielākās izmaiņas skārs mašīnu grīdas. Šis noteikumu punkts palīdzēs ierobežot attīstību un ļaus arī nākamgad izmantot tā paša sastāva “Pirelli” riepas, kas tika izmantotas pērn un tiks lietotas arī šogad. Pāreja uz 18 collu riepām notiks 2022. gadā.

Tāpat noteikts, ka posmos, kur skatītāji netiks ielaisti, katras komandas sastāvā varēs darboties tikai 80 personas, no kurām tikai 60 varēs apkalpot mašīnu. Jebkādi uzlabojumi darbosies uz ‘talonu principa’, ierobežojot jaunu detaļu radīšanu. Minimālais mašīnu svars nākamgad palielināts par trim kilogramiem un turpmāk sasniegs 749 kilogramus.

Visas šīs izmaiņas, galvenokārt, veiktas, lai samazinātu atstatumus starp komandām, radot aizraujošākas, notikumiem bagātākas un neprognozējamākas sacīkstes vidē, kas būtu komandām finansiāli draudzīgāka.