Ar “Toyota” ekipāžas Elvina Evansa un Skota Martina uzvaru noslēdzies Pasaules rallija čempionāta piektais posms Turcijā. WRC2 ieskaitē uzvaru svinēja zviedru braucējs Pontus Tidemands ar “Škoda” automašīnu, bet WRC3 triumfēja poļu braucējs Kajetans Kajetanovičs.

Saīsinātā formātā rallijs iesākās piektdienā ar “Shakedown” treniņu un diviem ātrumposmiem vakarā. “Hyundai” turpināja tikpat spēcīgi kā Igaunijā un ieņēma visas top3 pozīcijas. Noivils bija ātrākais jau “Shakedown” posmā un ar pirmā ātrumposma uzvaru izvirzījās rallija vadībā. Kopvērtējuma līderis Sebastiens Ožjē, startējot pirmais, bija spiests tīrīt ceļu un ralliju iesāka ar pieticīgu piekto laiku, taču pārsteidzoši uzvarēja otro ātrumposmu. Par vēl lielāku pārsteigumu gan sarūpējās vecmeistars Sebastiens Lēbs. Abos dienas ātrumposmos uzrādot otro laiku, francūzis dienu noslēdza negaidītā rallija līderpozīcijā. Vairums pilotu sūdzējās milzīgo putekļu daudzumu, kas vietām pilnībā aizsedza ceļu.

Otrajā dienā ceļu atklāja jaunais francūzis Pjērs Lubē, kuram šis bija tikai otrais rallijs pie WRC mašīnas stūres. Ar divām ātrumposmu uzvarām turpināja Ožjē, pārņemot rallija vadību savās rokās, tomēr Noivils tālu neatpalika un uzvarēja rīta pēdējo ātrumposmu. Neveiksmīgi rīts iesākās čempionam Otam Tanakam. Pēc tehniskas kļūmes igaunis noskrēja no ceļa un nespēja ceļu turpināt.

“F1LV

Pēc servisa parka, dienas otrajā cilpā izbrauktais ceļš riepas nesaudzēja un vairāki piloti iedzīvojās problēmās. Tukšas riepas dabūja Gass Grīnsmits, Kalle Rovanpera kā arī Ožjē, kurš atkrita par divām pozīcijām. Situāciju lieliski izmantoja Noivils uzvarot pirmos divus vakara ātrumposmus. Ožjē gan izdevās jau nākamajā ātrumposmā atgūt otro pozīciju no komandas biedra Elvina Evansa, taču dienas beigās jau atkal pārsteidza Lēbs. Deviņkārtējais čempions uzvarēja dienas pēdējo ātrumposmu un izvirzījās otrajā vietā ar identisku laiku kā tautietim Ožjē.

Svētdiena iesākās ar 38km garu ātrumposmu, kurā ar ļoti iespaidīgu 31,6 sekunžu pārsvaru triumfēja Evanss, pārņemot arī rallija līderpozīciju. Ātrumposms izvērtās ļoti dramatisks gandrīz visiem WRC braucējiem. Lubē izstājās ar tehniskām problēmām, “M-Sport” braucējs Tēmu Suninens nolauza riteni, Ožjē, Noivils, Rovanpera un Lapi bija spiesti veikt riepu maiņu. Arī Lēbs pārsita riepu, tomēr ceļu turpināja bez riepas maiņas. Tanakam problēmas ar saziņas iekārtu, kas turpinājās arī nākamajā ātrumposmā, sagādājot grūtības ar stenogrammas sadzirdēšanu. Noivils turpināja spēcīgi uzvarot divus ātrumposmus un atgūstot vismaz otro vietu, taču rallija pirmspēdējais posms liktenīgs izrādījās Ožjē. Pagājušā gada Turcijas rallija uzvarētājam uzliesmoja motors un rallijs bija beidzies. Uz “Power Stage” ar mīkstākām riepām ieradies bija Tanaks, tomēr komandas biedrs Noivils pārspēja igauņa rezultātu un izcīnīja 5 papildus punktus.

Ar 35 sekunžu pārsvaru uzvaru izcīnīja Evanss, kurš ir kļuvis arī par čempionāta līderi. Otrais palika Tjēri Noivils, bet trešais stabilu sniegumu uzrādījušais Sebastiens Lēbs. Kopvērtējumā Ožjē atkritis uz otro pozīciju, bet Tanaks joprojām trešais, taču ar vienādu punktu skaitu ceturtais ir neticami stabilu sezonu aizvadījušais debitants Kalle Rovanpera. Sezona turpināsies 8. oktobrī Sardīnijā, kur kopvērtējuma līderim ceļa tīrīšanai ir īpaši liela ietekme.Rezultāti Kopvērtējums Komandas