CEĻŠ UZ F1

Sakiras GP uzreiz debiju vienlaikus piedzīvo divi braucēji – Pietro Fitipaldi un Džeks Eitkens. Zīmīgi, ka abiem tas var izrādīties karjeras vienīgais starts F1 čempionātā, tomēr mūsdienu mainīgajos laikos, neko nevar zināt.

Savu formulu karjeru korejiešu izcelsmes brits Eitkens sāka veidot Formula Renault čempionātos. Par izrāvienu kļuva 2015. gada sezona, kad Eitkens kļuva par čempionu visās trīs klasēs, kur startēja – Eurocup Formula Renault 2.0, Formula Renault 2.0 Alps un Pro Mazda Winterfest. Līdz ar to “Renault” pamanīja jauno talantu un piesaistīja viņu savai braucēju akadēmijai.

Pēc samērā labas debijas sezonas GP3 čempionātā ar “Arden” Eitkens pievienojās dominējošajai “ART” vienībai. Lai gan viņam izdevās kļūt par vicečempionu, komandas biedrs Džordžs Rasels izrādījās galvas tiesu pārāks. Eitkenam tika dota izdevība atspēlēties – abi ar Raselu tika paaugstināti uz “ART” Formula 2 komandu. Kamēr Rasels jau debijas sezonā kļuva par čempionu, Eitkens bija ievērojami lēnāks un kopvērtējumā palika tikai 11. vietā.

“Renault” turpināja viņam uzticēties un apstiprināja Eitkenu kā vienības rezerves braucēju. Pārgājis uz “Campos” komandu, viņš spēja tikt pie trim uzvarām un noslēgt sezonu labāko pieciniekā, tomēr daudz diskutēts, ka 2019. gada braucēju sastāvs bija ievērojami vājāks par ‘2018. gada klasi’.

Šogad “Campos” nav spējuši veiksmīgi pielāgoties 18 collu riepām un cerētie rezultāti izpalikuši. Par sezonas spilgtāko mirkli kļuva iespaidīga sadursme ar Luku Giotto Sočos, pēc kuras sacīkstes netika atsāktas, taču braucēji negadījumā traumas neguva. Galu galā “Williams” izvēlējās tieši Eitkenu, nevis Tiktumu, Čadviku vai Nisanī.

Foto: Williams Racing