Līdz šai sezonai F1 nekad vēl nebija piedzīvota situācija, kad sezonas laikā vienā trasē notiek divas sacensības. Taču Austrijā un Lielbritānijā to pieredzējām nemainīgā konfigurācijā, kamēr Bahreinā sportistiem būs jātiek galā ar pavisam atšķirīgu trasi… Un tās nebūt nav vienīgās izmaiņas.

Sakiras trases ārējais loks, ko čempionāta rīkotāji sev vien zināmu iemeslu dēļ nodēvējuši par ovālu, piedāvās skatītājiem vienu no īpatnējākajiem posmiem sezonā. Trase faktiski sastāv no trim ātrām taisnēm un pāris ātriem līkumiem pa vidu. Tas nozīmē, ka braucēji to var veikt nepilnas minūtes laikā, bet sacīkšu laikā tiks veikti 87 apļi – vairāk kā jebkur citur.

“F1LV

Vislielākā neziņa valda ap kvalifikāciju – ‘Ātruma Mekā’ Moncā braucēji centās ievērot vairāku sekunžu atstatumus, lai priekšā braucošais sportists neizbojātu gaisa plūsmas virzienu, kas tādā veidā samazina ātrumu taisnēs. Taču gaidīt pārāk ilgi arī nebūs iespējams, ja trasē vienlaikus atradīsies 20 braucēji. Vai vērts upurēt viena pilota rezultātu, lai viņš radītu aizvēju un ‘pavilktu’ uz priekšu komandas biedru? Komandām būs par ko padomāt šajā nedēļas nogalē.

Ātrākajiem braucējiem sacīkšu otrajā pusē nāksies pamatīgi lavīties cauri bezgalīgai atpalicēju jūrai – dažkārt minūtes ietvaros finišē tikai 3 braucēji. Tas nozīmē, ka pareizā laikā veikts pitstops un spēja nezaudēt laiku uz nevajadzīgām cīņām būs vēl nozīmīgāka kā jebkur citur.

Grafiks: Pirelli

“Mercedes” joprojām izbauda jaudas priekšrocības. Ja Moncā dažādi apstākļi liedza Toto Volfa vadītās komandas pārstāvjiem kāpt uz pjedestāla, tad šoreiz uz abiem braucējiem gulsies pamatīga atbildības nasta – Džordžs Rasels ticis pie izdevības pārkāpt no pašas lēnākās uz pašu ātrāko mašīnu, kamēr Valteri Botass nonācis ‘tagad vai nekad’ situācijā – somu pilota nākotne komandā izskatās drūma ja jauniņais spēs viņu ‘izpogāt’ jau pirmajā piegājienā.

Šo situāciju savā labā var izmantot Makss Verstapens – sezona pierādījusi, ka “Mercedes” trumpis ir kvalifikācija, bet par Ahileja papēdi kļuvusi sekošana priekšā braucošai mašīnai. Ja Verstapenam izdosies īpatnējo kvalifikāciju pavērst sev par labu, viņam ir izredzes Hamiltona prombūtni realizēt pēc pilnas programmas.

Īpašus apgriezienus uzņēmušas cīņas par ‘labāko no pārējiem’ godu, jo ceturto no devītās vietas šķir tikai 17 punkti, ko pie noteiktas apstākļu sakritības var atgūt pat viena posma laikā. Sezonas vidū viss liecināja, ka pie šī goda tiks Daniels Rikjardo, taču pēdējie posmi austrālietim nav izdevušies kā iecerēts – Serhio Peress un Karloss Saincs demonstrē ļoti stabilu sniegumu jebkādos apstākļos.

Notikumiem būs vērts sekot arī peletona lejasgalā, jo Nikolā Latifi pēc braukāšanas pa pēdējām vietām beidzot būs ticis uzreiz pie diviem konkurentiem – debiju šonedēļ piedzīvos Pietro Fitipaldi un Džeks Eitkens. Fitipaldi sēdīsies pie “Haas” formulas stūres, aizvietojot pagājušajā posmā apdegumus guvušo Romēnu Grožānu, bet Eitkens ieņems Džordža Rasela vietu “Williams” komandā.

Lasi vēl:
Formula 1 pasaule atvieglota, uzzinot Grožāna stāvokli
Romēns Grožāns: “Es redzēju nāves tuvošanos”

V.BraucējsKomandaPunkti
1Luiss HamiltonsMercedes347
2Valteri BotassMercedes223
3Makss VerstapensRed Bull214
4Serhio PeressRacing Point125
5Daniels RikjardoRenault119
6Karloss SaincsMcLaren105
7Aleksandrs AlbonsRed Bull105
8Šarls LeklērsFerrari98
9Lando NorissMcLaren97
10Pjērs GazlīAlphaTauri75
11Lenss StrolsRacing Point75
12Estebans OkonsRenault62
13Sebastians FetelsFerrari33
14Daņila KvjatsAlphaTauri32
15Niko HulkenbergsRacing Point10
16Kimi RaikonensAlfa Romeo4
17Antonio DžiovinaciAlfa Romeo4
18Džordžs RaselsWilliams / Mercedes3
19Romēns GrožānsHaas2
20Kevins MagnusensHaas1
21Nikolā LatifiWilliams0
22Džeks EitkensWilliams0
23Pietro FitipaldiHaas0

Favorīts uz uzvaru: Valteri Botass. Šai posmā Valteri īsti nav ko uzvarēt, bet ir ļoti daudz, ko zaudēt. Lai gan Hamiltons kopvērtējumā aizsteidzās tālu priekšā, Botass kvalifikācijā parasti bijis samērā tuvu komandas biedram. “Mercedes” ir izteikts ātruma pārsvars ‘jaudas trasēs’ un pāreja no vienas mašīnas uz citu nav tik viegla, kā no malas varētu šķist. Šis ir Valteri laiks mirdzēt… Kad vēl, ja ne tagad?

Melnais zirdziņš: Karloss Saincs. Lai gan aicināju pievērst uzmanību Saincam jau pagājušajā posmā, arī šoreiz viņam ir iespējas kļūt par galveno zvaigzni. Atgūšanās pēc tehniskām problēmām kvalifikācijā, finišējot 5. vietā palika Grožāna liesmu ēnā, tikmēr superātrā Monca apliecināja, ka šādos apstākļos “McLaren” var būt “Mercedes” ciešākie sekotāji. Gaidīsim Karlosu varbūt pat uz pjedestāla!

Iz vēstures lappusēm: Sakiras Grand Prix sacīkstes būs 87 apļus garas. Tas ir lielākais apļus skaits, kas braucējiem jāveic kopš 1973. gada Argentīnas GP. Toreiz Buenosairesā 96 apļu garo braucienu uzvarēja Emersons Fitipaldi. Zīmīgi, ka tieši šonedēļ būs viņa mazdēla Pietro debija.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)