2020. gads ir izbraucis pēdējos pagriezienus un ar ātrumu 60 minūtes stundā tuvojas finišam. Šis ir laiks, kad atskatīties uz pēdējo 365 dienu notikumiem. Asumus, emocijas un drāmu šoreiz atstāsim otrajā plānā un koncentrēsimies uz ko nenopietnāku.

Gada daiļslidotājs – Valteri Botass

Ilgi gaidītā atgriešanās Turcijā izvērtās ļoti atšķirīgi no gaidītā. Jaunuzlietais asfalts braucējiem radīja problēmas atrast saķeri un lietus pilnīgi noteikti nepadarīja situāciju labāku. Kamēr Luiss Hamiltons aizvadīja vienu no savas karjeras izcilākajiem posmiem, viņa komandas biedram Valteri Botasam neklājās tik viegli. Somu pilots sagriezās jau pirmajā pagriezienā, cenšoties izvairīties no sadursmes ar Estebanu Okonu. Arī turpinājumā viņam negāja viegli. Centieni uzsildīt riepas mitrajā trasē rezultējās ar vēl piecām izslīdēšanām un kaunpilnu finišu 14. vietā. Šis nebija sniegums, ko cilvēki gaida no braucēja, kurš pārstāv vadošo F1 komandu.

Gada stabilitāte – Raiens Hanters-Rejs

IndyCar šogad Aiovas ovālā rīkoja duultposmu. Citiem tā ir izdevība sasniegt divus lieliskus rezultātus, kamēr citiem – divas teju identiskas avārijas. Pirmajā braucienā Hanters-Rejs saslīdēja ‘dodot gāzi’ ceļā ārā no boksiem. Mašīna saslīdēja un amerikāņu braucējs aizskāra iekšmalas sienu. Dienu vēlāk notika precīzi tas pats, tikai šoreiz Hanteram-Rejam nācās izstāties. Runā, ka braucējiem nekad nav divas vienādas avārijas, tomēr Raiens pierādīja, ka tas ir iespējams pat vienā nedēļas nogalē.

Gada viltnieks – Daniels Abts

Pavasaris motorsportā šogad bija klusais laiks. Sacīkstēm nenotiekot trasēs, autosporta saime pārcēlās uz virtuālo vidi. “Audi” pilots Daniels Abts Formula E simulatoru sacensībās Berlīnē finišēja trešajā vietā, tomēr izrādījās, ka viņš nemaz pats nav braucis, bet gan devis izdevību simulatoru braucējam Lorencam Herzingam. Abts vēlāk atzina, ka sākotnējā doma bija atklāt šo praktisko joku ar video sižetu, tomēr joks neizdevās kā cerēts – vēl pirms viņš paguva atklāt savus nodomus, patiesība nāca gaismā un “Audi” nebija gatavi auklēties ar šo skandalozo ‘manipulēšanu ar rezultātiem’. Abtam nācās pamest komandu, kuras sastāvā brauca kopš čempionāta izveides 2014. gadā.

Gada jaunais braucējs – Fernando Alonso

Tā kā F1 jauno tehnisko noteikumu ieviešana tika pārcelta par gadu, vairākas komandas redzēja pēcsezonas testus Abū Dabī kā liekus tēriņus. Tā rezultātā dzima ideja tos pārvērst par jauno braucēju testiem, ļaujot izpausties talantīgajiem un bagātajiem. “Renault” komanda centās jauno braucēju testiem pieteikt 39 gadus veco Fernando Alonso, kurš F1 startēja 17 sezonas, aizbildinoties, ka viņš nav braucis pēdējās divas sezonas. Pēdējā brīdī tika veiktas izmaiņas noteikumos un testos varēja piedalīties visi braucēji, kas šogad nebija startējuši Grand Prix posmos. Piepeši ne tikai Alonso, bet arī Roberts Kubica, Sebastians Buemi un Stofels Vandūrns kļuva par jaunajiem talantiem. Tomēr ātrāko apļa laiku Jasmarinas trasē sasniedza tieši Alonso.

Gada titula cīņa – ELMS LMGTE

Kā jau katru gadu, arī šoreiz dažādās kategorijās varējām vērot gan dominējošus sniegumus, gan elkoņu cīņas līdz pat pēdējā posma finišam, tomēr vēl sīvāka cīņa par titulu kā ELMS izturības sacīkšu GTE klasē nebija iespējama. Tie nav tikai tukši vārdi – tas tiešām nebija iespējams, jo saīsinātajā 5 posmu sezonā gan “Proton Competition”, gan “Kessel Racing” guva vienādu punktu skaitu. Parasti šādos gadījumos tituls tiek tiem, kas izcīna vairāk uzvaras (neizšķirta gadījumā skatās uz 2. vietām, u.t.t.). Taču šai gadījumā abas ekipāžas bija izcīnījušas 2 uzvaras, 2 otrās vietas un pa reizei palikušas 4. vietā. Rezultātā tituls tika “Proton Competition”, jo šī ekipāža savu pirmo uzvaru izcīnīja ātrāk par konkurentiem. Tiem, kas saka, ka visi posmi ir vienlīdz vērtīgi no čempionāta viedokļa, nav 100% taisnība.

Gada rezervists – Niko Hulkenbergs

Pēc palikšanas bez vietas “Renault” komandā, Niko Hulkenbergs, iespējams, bija labākais F1 ‘brīvais aģents’. Lai gan “Mercedes” sistēmā bija rezerves braucēji, kad “Racing Point” nācās meklēt aizvietotāju sasirgušajam Serhio Peresam, priekšroka tika dota Hulkam, kurš pat pamanījās kvalifikācijā Lielbritānijā izcīnīt trešo vietu. Dažus posmus vēlāk Covid-19 izslimoja arī otrs “Racing Point” pilots Lenss Strols. Arī šoreiz misijā tika izsaukts aģents Hulkenbergs. Lai gan vairāk pie braukšanas čempionāta Hulkenbergs netika, tomēr pēc tam, kad Alekss Albons bija veicis nenoteiktu Covid-19 testu, “Red Bull” jau paguva vienoties ar vācu braucēju, ka tieši viņš būtu aizvietotājs, ja atkārtotais tests izrādītos pozitīvs. Tomēr lielā izdevība braukt “Mercedes” komandā un beidzot tikt pie pjedestāla Hulkenbergam gāja secen, jo izvēle krita par labu Džordžam Raselam.

Gada drošības auto šoferis – Džozefs Ņūgārdens

Santpītersburgas Grand Prix šogad risinājās IndyCar sezonas pēdējais posms. Kā jau kārtīgām sacīkstēm pieklājas, tās bija notikumiem un pavērsieniem bagātas. Drošības mašīnai vairākas reizes nācās doties trasē, tai piepeši beidzas degviela. Līdz ar to tai nācās piespiedu kārtā iebraukt boksos, kamēr sacīkšu līderim Džozefam Ņūgārdenam tika nodota instrukcija kontrolēt palēnināto tempu. Līdz ar to, faktiski, viens no izcilākajiem IndyCar braucējiem piepeši savā “Penske” formulā kļuva ieņēma drošības mašīnas vadītāja lomu. Tas neapturēja Ņūgārdenu no uzvaras izcīnīšanas.

Gada (bez)darbinieks – Serhio Peress

Uz papīra viss izskatās skaisti – pēc lieliskas sezonas ar “Racing Point” formulu, Peress tiek novērtēts un nākamgad pārcelsies uz klasi ātrāko “Red Bull”. Realitāte gan nebūt nebija tik gluda. Alekss Albons kā enkurs centās vilkties līdzi Maksa Verstapena vadītajam kuģim, tomēr bija ievērojami lēnāks. “Red Bull” lēmums saglabāt Pjēru Gazlī “AlphaTauri” komandā un neveikt liekas raustīšanas lika domāt, ka Albonam varētu tikt sniegta izdevība vēl vienu gadu. Arī Peresa runas ar medijiem vairāk lika domāt par meksikāņa iespējamo atgriešanos 2022. gadā, nevis reālu iespēju jau nākamgad. Galu galā “Aston Martin” komandas lēmums atbrīvoties no Peresa ir novedis pie situācijas, kad Čeko rīcībā beidzot būs mašīna, ar ko ir iespējams uzvarēt, bet fani varēs salīdzināt divus spožus braucējus – Peresu un Verstapenu.

Kādi amizanti, īpatnēji vai dīvaini notikumi iespiedušies Tavā atmiņā?