Foto: Autosport

Pēc īsas cīņas ar vēzi mūžībā devies 1988. gada Lemānas 24 stundu brauciena uzvarētājs un bijušais Airtona Sennas “Lotus” komandas biedrs Formula 1 čempionātā Džonijs Damfrīzs.

Džonijs Damfrīzs jeb pilnā vārdā Bjūtas marķīzs Džons Kolums Kraitons-Stjuarts autosportam pievērsās salīdzinoši vēlu, atsakoties no ļoti dārgas izglītības prestižajā Amplfortas koledžā. Savus kritiķus Damfrīzs apklusināja 1984. gadā, pārliecinoši dominējot Lielbritānijas F3 čempionātā.

Pēc sezonas Formula 3000 čempionātā (ekvivalents mūsdienu F2), Damfrīzs tika pie lielās izdevības, kad Airtons Senna sev vien zināmu iemeslu dēļ nevēlējās, lai par viņa komandas biedru kļūtu talantīgais brits Dereks Vorviks. “Lotus” strauji nācās meklēt alternatīvu. Sezonas gaitā Senna izrādījās ievērojami ātrāks, izcīnot divas uzvaras, kamēr Damfrīzs tika pie 3 punktiem un 13. vietas kopvērtējumā.

“F1LV

Nākamajā sezonā “Lotus” sadarbības rezultātā ar “Honda” dzinēju piegādātāju Damfrīza formula tika japānim Satoru Nakadžimam. Damfrīzs pievērsās izturības sacīkstēm un jau 1988. gadā “Jaguar” sastāvā ar Janu Lammeru un Endiju Volesu tika izcīnīts triumfs Lemānas 24 stundu sacīkstēs, pieveicot vareno “Porsche” impēriju. Nākamajos trīs gados viņam neizdevās sasniegt finišu.

Damfrīzs bija viens no bagātākajiem cilvēkiem Skotijā. Viņa kopējie īpašumi bija vairāk kā 100 miljonus GBP vērti. Pērn dižciltīgais autosportists piedalījās Formula 1 čempionāta veidotajā podkāstā “Beyond the Grid”.

Diemžēl, šī ir jau trešā sēru vēsts pēdējo desmit dienu laikā, jo marta vidū vēzis laupīja arī Sabīnes Šmices dzīvību, bet 97 gadu vecumā mūžībā devās komentētājs Marejs Volkers. Nopietnas veselības likstas piemeklējušas vēl vienu bijušo F1 pilotu Tarso Markešu, kurš smagā stāvoklī nonāca slimnīcā ar Covid-19 vīrusu. Sapratis situācijas nopietnību, Markešs pat sagatavoja testamentu, taču viņa veselības stāvoklis sāka uzlaboties un brazīļu autosportists turpina rehabilitācijas procesu.