Šodien Spa trasē 6 stundu sacīkstēs debiju piedzīvoja jauna ieskaite – Hypercar, kas aizstāj LMP1 klasi. Lai gan visas trīs tajā startējošās ekipāžas absolūtajā ieskaitē iekļuva Top 3, nedēļas nogales ritējums izraisīja dažādas emocijas izturības sacīkšu fanu vidū.

Lai gan nākamo sezonu laikā Hypercar (LMH) klasi papildinās “Ferrari”, “Peugeot”, “ByKolles” un, iespējams, vēl vairākas komandas, FIA WEC sezonas pirmajā posmā Spa 6 stundu sacīkstēs uz starta stājās tikai trīs pārstāvji – divas “Toyota” mašīnas un “Alpine” projekts, kas faktiski pārņemts no “Rebellion”, kamēr “Glickenhaus Racing” uz šo posmu vēl nebija gatava.

Lai gan jaunie tehniskie noteikumi radīti ar mērķi pievilināt jaunus ražotājus pēc garlaicīgās monopola “Toyota” dominances pēdējos gados, tie padarījuši vadošo automašīnu apļu laikus lēnākus. Tikmēr LMP2 klase tehniskajā jomā lielas izmaiņas nav piedzīvojusi, tādēļ bija pamatotas bažas, ka par uzvarētājiem absolūtajā ieskaitē kļūs tieši šīs klases pārstāvji.

“F1LV

Lai nodrošinātu LMH nonākšanu slavas saulītē, LMP2 mašīnām tika samazināta jauda par 65 zirgspēkiem, palielināts minimālais svars par 20 kilogramiem un noteikta obligāta prasība visas sezonas garumā izmantot vienādus, Lemānas 24 stundu sacīkstēm pieskaņotus piespiedējspēka regulējumus.

Pat pēc šīm izmaiņām “Toyota” pārstāvji pieprasīja vēl nopietnākus ierobežojumus LMP2 mašīnu ātruma samazināšanai. Viņu aicinājumi dzirdīgas ausis nesasniedza. Pirmie treniņbraucieni radīja bažas “Toyota” boksos – viena ekipāža 7. ātrākā, otra tikai 10. vietā. Papildus tam, “Alpine” sasniedza otro ātrāko rezultātu. “Toyota” pieturējās pie ‘cietušo’ taktikas, vairākkārt atkārtojot, ka viņi ne visur būs favorīti un WEC lēmums vairs ‘nesodīt’ LMP2 mašīnas esot bijis pārsteidzošs.

Protams, līdz kvalifikācijai viss nostājās savās vietās – “Toyota” izcīnīja dubultuzvaru un sacīkstēs kontrolēja tempu, lai gan “Alpine” sekoja diezgan tuvu aizmugurē. Pirmo triecienu “Toyota” #8 ekipāža (Buemi / Hārtlijs / Nakadžima) saņēma boksos, kad komanda tika sodīta par pāragru degvielas sistēmas atvienošanu. Noteikumi paredz, ka uzpildei jānotiek vismaz 35 sekundes. Pēc pusminūtes soda izciešanas likās, ka uzvara tiks #7 ekipāžai (Kobajaši / Konvejs / Lopess), taču Kobajaši pieļāva kļūdu, izbrauca ārpus trases un pazaudēja daudz laika.

Finišā uzvara #8 ekipāžai, otro vietu, atpaliekot vairāk kā minūti pēc cauras riepas, izcīnīja “Alpine” (Lapjērs / Negrao / Vaksivjērs), bet #7 ekipāža palika trešā. LMP2 ieskaitē no starta līdz finišam dominēja “United Autosports” (Albukerke / Šērers / Hansons), no “Toyota” #8 atpaliekot 1 apli. GTE Pro ieskaitē Nīls Janī un Kevins Estre nodrošināja “Porsche” uzvaru pār “Ferrari”, taču itāļi atspēlējās GTE Am klasē ar #83 “AF Corse” uzvaru.

48 gadu vecumā atvadu sacīksti aizvadīja izturības sacīkšu leģenda Olivers Gavins. Uzticīgi kalpojot “Corvette” zīmolam jau kopš 2002. gada Gavins 5 reizes triumfējis Lemānas 24 stundu sacīkstēs savā klasē, kā arī gūstot vairākas uzvaras aiz okeāna populārajās IMSA Weathertech izturības sacīkstēs. Gavins no 1997. līdz 1999. gadam pildīja F1 drošības mašīnas vadītāja lomu. 5 ekipāžu konkurencē “Corvette” šodien finišēja ceturtajā vietā.

2021. gada FIA WEC sezona sastāv no sešiem posmiem, jo Covid-19 ierobežojumu dēļ nācās atcelt 1000 jūdžu sacīkstes Sebringā. Nākamais posms 13. jūnijā ieplānots Portimao. Braucēji sacentīsies 8 stundu garumā trasē, kur šonedēļ notiek F1 Portugāles Grand Prix izcīņa.

Spa 6 stundu brauciena rezultāti

Grafiks: FIA WEC