Gluži tāpat kā pērn, arī šosezon “Red Bull” trase uzņem divas Formula 1 sacensības. Fakts, ka vienā trasē notiek divi posmi nebūt nenozīmē, ka gaidāms iepriekšējās nedēļas atkārtojums – apstākļi nekad nav identiski, turklāt tik īsā trasē katra mazākā braucēja kļūda var maksāt dārgāk kā jebkur citur.

Pērn 3 dažādas trases uzņēma F1 saimi divreiz. Zīmīgi, ka katrā no šīm trasēm abos braucienos uzvaras guva divi dažādi braucēji. Lai gan Makss Verstapens kļuvis par kopvērtējuma favorītu, nesteigsimies notikumiem pa priekšu ar Austrijas GP uzvarētāja kronēšanu.

Pacēlušies spārnos

Štīrijas Grand Prix redzējām pirmo nopietno pavērsienu cīņā par čempiona titulu. Pēc pirmssezonas testiem daudzu ekspertu izteiktais verdikts, ka cīņa būs ļoti cieša, izrādījās ļoti precīzs. Verstapens pirmajos posmos pavadīja vairāk apļu vadībā, bet Hamiltons uz pieredzes rēķina prata izmantot pareizās taktikas, sataupīt riepas un saglabāt līdzīgu rezultātu cīņā par titulu. Tam, kurš braucējs atrodas kopvērtējumā priekšā, nemaz nav tik liela nozīme, ja abi finišē cieši viens aiz otra. Monako GP “Red Bull” bija galvas tiesu pārāki, bet kurš gan izdara ilgtermiņa secinājumus pēc tik dīvainas trases kā Monako?

“F1LV

Štīrijas posms lika pamatīgi bažīties “Mercedes” faniem. Pirmkārt, šī bija pirmā ‘normālā’ trase, kurā Luisam Hamiltonam nebija izredžu pacīnīties par uzvaru. Otrkārt, šonedēļ šai pašā trasē notiek vēl vienas sacensības. Treškārt, “Red Bull” trase ir ātra ar vairākiem plūdeniem pagriezieniem – ļoti līdzīga kā vairums Eiropas trašu, kas sekos vasaras turpinājumā. Ja šādos apstākļos “Mercedes” nespēj apdraudēt Verstapenu, tad Hamiltona cerības uz astoto titulu ir briesmās.

Viens no izšķirošajiem iemesliem “Red Bull” uzvarai bija Verstapena ātrums ar cietākajām C2 riepām. Uz šo posmu “Pirelli” spēruši soli mīkstākā virzienā, līdz ar to cietākās pieejamās riepas būs C3 sastāvs. Riepu nodilums gan šai trasē nav diez ko izteikts, tomēr mīkstāki riepu sastāviv ar pavērt iespējas alternatīvām stratēģijām, kamēr riepu taupīšana spēlēs lielāku lomu kā pirms nedēļas. Hamiltona izredzes neizskatās spožas, taču tās ir krietni labākas nekā pirms nedēļas.

Nepieklājīgais atstatums

Ļoti bieži vadošās komandas mēdz upurēt savu otro braucēju sacīkstes, lai palīdzētu galvenajam varonim cīņā par uzvaru. Štīrijas GP Botass un Peress apsteidza visus pārējos konkurentus, tomēr atstatums līdz līderiem bija nepiedodami liels. Šī ir viena no Botasa veiksmīgākajām trasēm. To apliecināja arī komandas biedra Hamiltona pārspēšana kvalifikācijā, taču muļķīgi nopelnītais sods lika startēt zemāk kā Valteri būtu pelnījis pēc Q3 rezultātiem.

Atšķirībā no Botasa, Peress vismaz šogad ir uzvarējis vienu posmu. Lai gan Azerbaidžānā viņš apdzina vairāku skonkurentus, triumfs lielā mērā tika gūts uz vadošo braucēju neveiksmju rēķina. Abiem ir strauji jāsāk uzlabot savs sniegums, citādi vieta 2022. gada sastāvā neatradīsies. Arī pašas komandas nevar pilnībā fokusēt savu uzmanību uz savu galveno zvaigzni – ja Peress vai Botass spēs turēties pietiekami cieši aiz līderiem, viņš var patraucēt cīņu konkurentiem un sniegt nopietnu artavu cīņā par konstruktoru kausu. Visi vajadzīgie dati no pirmā posma ir iegūti, tagad tie jāliek lietā!

‘McLaren’ pret ‘Ferrari’

Ja Leklērs negāž podus, “Ferrari” ir lieliskas izredzes arī Austrijas GP gūt virsroku pār saviem mūžsenajiem sāncenšiem “McLaren”. Lai cik arī viņš būtu talantīgs, Leklērs bieži mēdz iekulties nepatikšanās jau sacīkšu startā. Štīrijas Grand Prix viņš prata aizcīnīties līdz 7. vietai un dienas braucēja balvai, taču tas bija lielisks risinājums paša radītai problēmai.

“McLaren” komandai ir lieliska atbilde – arī jauns un ambiciozs braucējs, taču Lando Noriss daudz labāk saprot robežas un neiesaistās liekos kontaktos. Ja Leklēra sezona mijās ar divām pole position un vairākām avārijām, tad uzticamais Noriss ārpus labāko sešinieka palicis vienīgi Spānijā.

Uz dārgā Daniela Rikjardo snieguma sagaidīšanu gan ir jāciešas ilgāk kā komanda bija cerējusi. Fernando Alonso “Alpine” sastāvā un Sebastians Fetels iekš “Aston Martin” izskatās pārliecinošāk ar katru posmu, kamēr Rikjardo faktiski atrodas turpat, kur pirmajā posmā, ja pat ne vēl tālāk aiz Norisa. Pienāks diena, kad arī Noriss paliks bešā, bet pieredze ļaus Leklēram mazināt kļūdu skaitu. Ja Rikjardo nebūs atguvis savu ātrumu un Saincs saglabās uzņemto tempu, sarkanie var gūt virsroku.

Kā būtu, ja būtu…

Džordžs Rasels trīs sezonu laikā uzskatāms par vienu no neveiksmīgākajiem braucējiem F1 vēsturē. Šāda kalibra zvaigznes ļoti reti pavada tik ilgu laiku lēnākā ešalona komandās, tomēr pat tad pamanās ik pa laikam gūt punktus. Raselam izdevības bijušas vairākas, taču katru reizi kaut kas neizdodas.

Trase Austrijā ir ļoti piemērota, lai izceltu “Williams” stiprās puses. Rasels to lieliski apliecināja pagājušā posma kvalifikācijā un sacīkšu pirmajā nogrieznī. Veiksmīgs rezultāts Austrijas GP palīdzētu ne tikai nodrošināties pret negaidītiem rezultātiem no “Haas” puses, bet arī uzsākt cīņu ar “Alfa Romeo” par 8. vietu konstruktoru kausa izcīņā. Neveiksmes padara braucējus stiprākus. Redzēsim, vai Džordžs (un viņa mašīna) būs gatavi vēl vienai spēcīgai nedēļas nogalei.

Revanša gājiens Austrijas GP

Pjērs Gazlī jau otro gadu pēc kārtas ar “AlphaTauri” aizvada teju perfektu sezonu. Bez punktiem viņš šosezon palicis tikai divreiz – Bahreinā un Štīrijā. Abos gadījumos viss tika sabojāts pirmajā aplī, turklāt ne paša vainas pēc. Regulārās runas par “Ferrari” un “McLaren” dueli par trešo vietu noteikti iekļautu arī “AlphaTauri”, ja komandai būtu divi Pjēri.

Ļoti spēcīgs sniegums treniņos un sestā vieta kvalifikācijā bija labs sākums. Ņemot vērā, ka sestdien visu var izšķirt pat ne sekundes simtdaļas, bet tūkstošdaļas, spēku samēri var strauji sagriezties kājām gaisā. Atšķirībā no tādām komandām kā “Ferrari” un “Alpine”, šobrīd izskatās, ka Gazlī jūtas komfortabli pilnīgi visās trasēs. Tagad tikai jāizvairās no pirmā apļa haosa un jācer uz labvēlīgiem laikapstākļiem.

Ar savām prognozēm par šo sezonu padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a. Ja esi jau iesaistījies prognozēs, varbūt šis ir īstais brīdis veikt izmaiņas savas komandas sastāvā?