Lai gan gads jau pusē un saule iesildījusi vasaru īpaši karstu, rallijkross tikai tagad mostas pēc dziļā ziemas miega, lai uzsāktu jauno pasaules čempionāta sezonu.

F1 trases, rallijkrosa klasika un Biķernieki

Pasaule mainās strauji, tādēļ ir iespējams, ka kalendārā vēl sekos izmaiņas, taču pēc šī brīža plāna sezona sastāvēs no septiņām nedēļas nogalēm. Piecās no tām tiks aizvadīts posmos pēc ierastās divu dienu programmas, bet Vācijā un Latvijā skatītājus gaida dubultais rallijkross, jo divās dienās tiks aizvadīti divi posmi.

Pirmais posms sāksies jau piektdienas vakarā Barselonā, bet nākamnedēļ rallijkrosa saime dosies uz vēl vienu populāru autošosejas un formulu trasi – Nirburgringu. Vasaras izskaņā gaidāmas sacensības RX ‘svētvietās’ Holjesā un Lojekā pirms lielajiem svētkiem tepat Rīgā 18. un 19. septembrī. Pēc World RX of Riga titula cīņām punkts tiks pielikts rudenī ar došanos uz Spa un Montalegri.

NrSacīkstesTraseDatums
2024. gada kalendārs vēl nav publicēts

Ar čempioniem, bez latviešiem

Pēc gadiem ilgās sadarbības ar “Volkswagen” šosezon čempionāta spožākā zvaigzne Johans Kristofersons startēs ar “EKS” komandas sagatavoto “Audi S1”. Zīmīgi, ka tieši šī komanda pērn izrādīja vislielāko pretestību Kristofersonam ar Matiasu Ekstromu pie stūres. Šogad Matiass čempionātā nebrauks. Kristofersona komandas biedrs būs GT Series autošosejas zvaigzne Enzo Ide.

Vairums Kristofersona ierasto cīņubiedru saglabājuši savas pozīcijas – brāļi Hanseni turpinās braukt ar “Peugeot 208”, Niklass Gronholms joprojām pārstāvēs tēva izveidoto “GRX” komandu ar “Hyundai i20”, kur viņam talkā nāks ungārs Kristians Sabo, bet DTM čempions Timo Šeiders palicis uzticīgs “AIMM” komandas “SEAT Ibiza”.

Matiass Ekstroms nav vienīgais supertalants, kurš šogad čempionātam pietrūks. “RX Cartel” komanda šogad nav pieteikusi savu dalību un tās bijušajam braucējam Andreasam Bakerudam nav atradusies vieta uz starta. Lai gan Timurs Timerzjanovs pirmajā posmā brauks ar “Hyundai i20”, viņš vairs nav daļa no “GRX” komandas un Vācijas dubultposma dalībnieku sarakstā nav atrodams. Arī zviedri Antons Marklunds un Robins Larsons, kā arī pompozais brits Liams Dorans šogad pasaules čempionāta sezonu nebrauks. Arī Latvijas karodziņš dalībnieku sarakstā neplīvo. Protams, rallijkross bieži atnes dažādus pēdējo brīžu pārsteigumus, tomēr par pilnu sezonu pasaules čempionātā Jāņa Baumaņa un Reiņa Nitiša līdzjutējiem šoreiz būs jāaizmirst.

Uz pārsteigumiem varam cerēt no pagājušā gada Somijas posma spīdekļa Juhas Ritkonena ar “Ford Fiesta” vai Kevina Abringa, kurš būs vienīgais “GCK” komandas braucējs ar “Renault Megane”.

Sauksim lietas īstajos vārdos – dalībnieku sastāvs šogad ir ļoti plāns. Katalonijā piedalīsies 17 braucēji, bet Vācijā par vienu mazāk. Tikai desmit no viņiem izies uz starta abos posmos (pārējiem dalībnieku saraksts vēl nav publicēts), turklāt maz ticams, ka Enzo Ide, Tamass Karai un Olivers Benets spēs pacīnīties par ko vairāk kā vietu pusfinālos.

Jaunā maksas platforma

Čempionāts ticis pie jauniem saimniekiem – līdzšinējos organizatorus IMG aizstājuši WRC Promoter GmbH. Tā kā neviens Latvijas kanāls TV translācijas tiesības nav iegādājies, līdzjutēju vienīgā legālā opcija ir jaunā platforma RX+, kas faniem dos iespēju ielūkoties populārās autosporta disciplīnas aizkulisēs, kā arī redzēt visus svarīgākos notikumus sacensību ietvaros HD kvalitātē.

Katrs posms tiks demonstrēts tiešraidē – sākot no pirmās kvalifikācijas līdz pat finālam, ietverot arī pārējās klases. Papildus sacensību labākajiem momentiem, priekšskatiem un atkārtojumiem, faniem būs iespēja pieslēgties arī kamerām automašīnās, kas dos iespēju redzēt sacensības no dalībnieka skatu punkta.

Vairāk informācijas par RX+ atradīsi čempionāta mājaslapā. Izmantojot kodu RXPLUS40, šonedēļ ir iespēja iegūt 40% atlaidi, abonējot šo straumēšanas platformu.

Pārējās klases

Šogad čempionātam notikusi restrukturizācija. Supercars klasi tagad sauc RX1. Līdz ar to Eiropas čempionāta ieskaiti Supercars automašīnām turpmāk sauks Euro RX1. Pēdējos gadus popularitāti guvusī RX2 (vēl iepriekš RX Lites) klase ir likvidēta, taču tās vietā izveidotas sacensības elektromašīnām RX2e. Tikmēr priekšpiedziņas Super 1600 ieskaite turpmāk sauksies RX3.

Zviedrijā, Francijā un Beļģijā būs vērojamas sacensības visās četrās ieskaitēs. Rīgā plānots aizvadīt sacensības RX1 un Euro RX1, kamēr elektroauto un priekšpiedziņas spēkrati uz Biķernieku trasi nedosies. Pasaules čempionāta mājaslapā iespējams iepazīties ar dalībnieku sarakstu sezonas atklāšanas posmam RX2e un Euro RX3 ieskaitēs.

Papildināts: Vācija atlikta

Diemžēl pēdējā dienā pirms sezonas sākuma kļuvis zināms, ka Vācijas posms uz nenoteiktu laiku atlikts dabas stihiju dēļ.