Ungārijas Grand Prix iesākās ar pamatīgu blīkšķi. Lietainajā laikā startā notika divas nopietnas sadursmes, kurās tika iesaistīti vairāki vadošie braucēji, tostarp Verstapens, Peress, Botass, Noriss, Leklērs, Rikjardo. Tikmēr Hamiltona stratēģiskā kļūda maksāja viņam iespēju izcīnīt uzvaru. Pirmo panākumu karjerā guva “Alpine” braucējs Estebans Okons.

Haoss pirmajā līkumā

Dienas pirmā puse Ungārijā bija lietaina. Lai gan nokrišņi mazliet norima, trase joprojām bija mitra. 19 braucēji nolēma sacīkstes uzsākt ar vidēji slapjā laika riepām, bet “Alfa Romeo” braucējs Antonio Džiovinaci Ungārijas Grand Prix iesildīšanās apļa laika beigās devās boksos pēc ekstrēmi slapjam laikam paredzētajām riepām.

Pole position ieguvējam Luisam Hamiltonam padevās ļoti labs starts. Viņš saglabāja pirmo pozīciju. To pašu nevar teikt par komandas biedru Valteri Botasu. Somu sportists zaudēja pozīcijas abiem “Red Bull” braucējiem un Lando Norisam. Bremzējot pirms 1. līkuma, Botass sabloķēja savas formulas priekšējos riteņus un uztriecās Lando Norisam. Sadursmes rezultātā Botasa un Norisa mašīnas nekontrolēti sāka slīdēt ārā no trases, aizķerot ārmalā esošos “Red Bull” braucējus Maksu Verstapenu un Serhio Peresu.

“F1LV

Situāciju savā labā varēja izmantot aizmugurē esošie braucēji, taču Lenss Strols uztriecās Šarlam Leklēram. Avārijas rezultātā tika aizķerts arī Daniels Rikjardo. Jau pirmajā aplī sacīkstes bija beigušās Botasam, Peresam, Strolam un Leklēram.

Par mata tiesu izvairījies no milzu sadursmes, Hamiltons saglabāja vadības grožus. Negaidīti uz otro vietu pakāpās Estebans Okons, bet Sebastians Fetels iekļuva labāko trijniekā. Aiz viņiem sekoja kvalifikācijas neveiksminieks Karloss Saincs, Juki Cunoda un Nikolā Latifi, kurš pakāpās par 12 pozīcijām. Aiz Latifi atradās Alonso, Rasels, Raikonens, Šūmahers, Gazlī, Rikjardo, Verstapens, Mazepins, Noriss un Džiovinaci. Sacensības uz aptuveni pusstundu tika apturētas, lai notīrītu trasi un sakoptu formulas. Lando Noriss atkārtotajā startā nepiedalījās, samazinot dalībnieku skaitu līdz 15.

Vientuļais starts

Atkārtotajā iesildīšanās aplī kļuva skaidrs, ka trase ir pietiekami izžuvusi, lai izmantotu sausā laika riepas. Luiss Hamiltons kļuva par vienīgo braucēju, kurš nostājās uz starta līnijas ar pārejas laika riepām. Pārējie braucēji devās boksos, radot vienu no dīvainākajiem startiem F1 vēsturē.

Izmantojot boksu izejai tuvāko garāžu piepeši visiem priekšā izbrauca Džordžs Rasels. Bija skaidrs, ka apļa beigās Hamiltons dosies boksos, tomēr vadību Raselam neizdevās iegūt, jo tiesneši viņam lika atdot boksos iegūtās pozīcijas. Rasels atkrita uz astoto vietu, bet pakāpās vienu pozīciju pēc Hamiltona pitstopa.

Ļoti neveiksmīgs boksu apmeklējums izvērtās “Alfa Romeo” komandai. Kimi Raikonens tika izlaists trasē brīdī, kad viņa garāžai garām brauca “Haas” pilots Ņikita Mazepins. Abas mašīnas sadūrās un Mazepinam nācās izstāties. Tikmēr Džiovinaci pārkāpa ātrumu un saņēma 10 sekunžu stop & go sodu. Raikonenam tika piešķirts 10 sekunžu sods. Vēl vairāk laika soms zaudēja, pateicoties lēnam pitstopam.

Apdzīšana Hungaroringā ir ļoti sarežģīta, turklāt Hamiltona saķeres problēmas un Verstapena mašīnai gūtie bojājumi padarīja titula kandidātu cīņu īpaši sarežģītu. Hamiltons tikai 10. aplī pakāpās uz priekšpēdējo vietu, bet Verstapens no 11. pozīcijas nespēja apdzīt priekšā esošo Šūmaheru. Tikai 14. aplī vācietis tika izstumts no punktu zonas.

Visiem priekšgalā Estebans Okons turējās 1-2 sekundes priekšā Fetelam, taču vislielāko dāvanu viņiem sniedza 3. vietā esošais Nikolā Latifi. “Williams” braucējs nespēja turēt līderu tempu, taču prasmīgi turēja Juki Cunodu sev aizmugurē.

Stratēģiskās cīņas

Nespējis pakāpties tik strauji kā vēlētos, Hamiltons 19. apļa beigās devās boksos pēc cietā sastāva riepām un atgriezās brīvā trasē priekšā abiem “Alfa Romeo” braucējiem. Apli vēlāk viņiem sekoja arī Rikjardo un Verstapens. Ar vienu apli pietika, lai Hamiltons tiktu garām abiem konkurentiem un pakāptos uz 10. vietu, bet apli vēlāk uz boksu rēķina tika garām arī Raselam, kurš noturējās priekšā Rikjardo un Verstapenam.

Līdz boksu apmeklējumu fāzei Okons un Fetels no Latifi bija aizbēguši un iekrājuši 15 sekunžu pārsvaru. Latifi trasē atgriezās aiz Cunodas, kurš pitstopu veica apli agrāk par “Williams” braucēju. 27. aplī Latifi nācās atzīt arī Hamiltona pārākumu. Dažus apļus vēlāk “Mercedes” braucējs tika garām arī Cunodam. Brīvā trasē Karloss Saincs spēja sadeldēt līderu pārsvaru un atgriezties trasē priekšā Hamiltonam, kā arī Cunodam un Latifi, kuri atradās viņam priekšā sacīkšu pirmajā daļā.

Fetels savu pitstopu veica tikai 36. aplī un atgriezās trasē 5 sekundes priekšā Saincam, taču ar ievērojami svaigākām riepām. Okons pie mehāniķiem devās nākamajā aplī, vaica mazliet ātrāku pitstopu un atgriezās trasē tieši priekšā Fetelam. “Aston Martin” braucējs uzreiz uzbruka Okonam, taču pat ar neuzsildītām riepām francūzis saglabāja pozīciju. Par jauno līderi kķuva 40 gadus vecais Alonso, kurš vēl nebija veicis savu pitstopu. Pēc tā Alonso atgriezās trasē piektajā vietā starp Hamiltonu un Cunodu. Viņiem aizmugurē Gazlī apdzina Latifi.

Hamiltona pakaļdzīšanās

Nespējis pietuvoties Saincam pietiekami cieši, lai domātu par apdzīšanu, 23 apļus pirms finiša Hamiltons devās pie mehāniķiem, lai tiktu pie vidējā sastāva riepām. Hamiltons atgriezās piektajā vietā 14 sekundes aiz Alonso, taču ar svaigām riepām bija vairākas sekundes aplī ātrāks par konkurentiem.

Estebana Okona aizķeršanās apdzenot par apli Kimi Raikonenu, ļāva Sebastianam Fetelam nonākt draudīgi tuvu aizmugurē. Okons pozīciju saglabāja.

15 apļus pirms finiša Hamiltons bija noķēris Alonso. Divkārtējais pasaules čempions sniedza paraugstundu pozīcijas sargāšanā. Hamiltons ar mašīnu, kas bija vairāk kā sekundi aplī ātrāka, meklēja ceļu garām “Alpine” mašīnai, taču apli pēc apļa Alonso prasmīgi turējās 4. vietā. 65. aplī Alonso pieļāva mazu kļūdiņu bremzēšanā, atstāja Hamiltonam pietiekami daudz vietas, lai “Mercedes” braucējs pasprauktos garām un piecus apļus pirms finiša mēģinātu apdzīt arī Saincu. Hamiltonam vajadzēja tikai divus apļus lai apdzītu koši sarkano “Ferrari” formulu.

Estebans Okons kļūdas nepieļāva un žilbinošā braucienā izcīnīja savu Formula 1 karjeras pirmo uzvaru. Luisam Hamiltonam neizdevās noķert Sebastianu Fetelu, kurš atkārtoja Azerbaidžānas GP sasniegumu, izcīnot otro vietu. Karlosam Saincam izdevās noturēt 4. vietu priekšā Fernando Alonso. “AlphaTauri” braucēji Pjērs Gazlī un Juki Cunoda finišēja sestajā un septītajā vietā, bet karjeras pirmos punktus ar finišu 8. vietā izcīnīja Nikolā Latifi. Kanādietis finišēja priekšā komandas biedram Džordža, Raselam, bet Makss Verstapens noslēdza labāko desmitnieku, atstājot Kimi Raikonenu, Danielu Rikjardo, Miku Šūmaheru un Antonio Džiovinaci bez punktiem. Ātrākā apļa punkts tika Pjēram Gazlī.

Pēc tik aizraujoša Ungārijas Grand Prix posma skatītājiem tiek dots laiks ievilkt elpu, jo nākamais posms Spa trasē notiks pēc 4 nedēļām 29. augustā. Tagad braucējiem laiks doties vasaras atvaļinājumā.

Ungārijas Grand Prix rezultāti