Hamiltons pret Verstapenu ir kļuvis par pēdējo nedēļu karstāko dueli motorsportā. Pēc Lielbritānijas GP sadursmes, kurā tiesneši par vainīgu atzina Hamiltonu, vairums fanu joprojām uzskata, ka Luiss tika cauri sveikā ar ļoti maigu sodu. Eļļu ugunij pielēja notikumi kvalifikācijā Hungaroringā.

Pēc pirmajiem mēģinājumiem Q3 Luiss Hamiltons pret Verstapenu bija iekrājis vairāk kā pussekundes pārsvaru, tādēļ Maksam bija jācenšas atgūt zaudētais pēdējā mēģinājumā. Tas neizdevās lielā mērā pateicoties Hamiltona rīcībai.

Kad abi braucēji devās ārā no boksiem, Hamiltons bija ļoti lēns. Noteikumos iekļauts punkts, kas paredz, ka nevienā brīdī braucējam nav tiesības apzināti braukt pārāk lēni, kļūdaini vai manierē, kas apdraudētu citus braucējus. Boksu celiņā ir noteikts maksimālais ātrums, taču minimālais nav atrunāts. Populārākais braucēju sodīšanas scenārijs parasti meklējams sacīkstēs, kad drošības mašīnas izbraukšanas brīdī sportisti dodas pie saviem mehāniķiem. Ja divas vienas komandas formulas brauc viena aiz otras, aizmugurē braucošais ļoti bieži cenšas sabremzēt peletonu, lai pats neaizkavētos un ļautu komandas biedram saglabāt pozīciju.

“F1LV

Otrs nozīmīgais aspekts kvalifikācijā bija Hungaroringa trases konfigurācija. Tā nav bagāta ar garām taisnēm, kas sniedz aizvēja priekšrocības. Šādus skatus drīzāk redzēsim Moncā, Baku vai Šanhajā. Gluži pretēji, cieša sekošana ātrajos līkumos laupa piespiedējspēku, līdz ar to braucēji cenšas ieturēt distanci viens no otra.

Zinot, ka līdz sesijas beigām atlicis maz laika, Hamiltons, iespējams, apzināti centās iztraucēt riepu sildīšanu aizmugurē esošajam Verstapenam. Noteikumos atrunāts, cik ilgu laiku braucējs var veltīt iesildīšanās aplim, ko Luiss rūpīgi ievēroja. Tiesa gan, Q2 otrajā mēģinājumā Hamiltons apli veica 2 minūtēs 33 sekundēs, savā pirmajā Q3 mēģinājumā sekundi ātrāk, bet izšķirošajam aplim gatavojās 2 minūtes 44 sekundes. Ar to bija pietiekami, lai sabremzētu aizmugurē braucošos un liegtu Serhio Peresam uzsākt savu apli. Q1 Hamiltons bija vēl lēnāks, taču tas skaidrojams ar ‘sastrēgumiem’.

Tad vēl sekoja pats lidojošais aplis, kas Hamiltona izpildījumā nebija izcils. Pie tam pēdējā sektorā viņš pazaudēja pāris sekundes, kas no aerodinamiskā aspekta varēja ietekmēt arī Verstapena apli. Visu šo notikumu rezultātā Verstapens uzlaboja savu rezultātu, bet ne pozīciju un sacīkstes sāks no trešās vietas.

Tehniski, nav noteikuma punkta, kuru Hamiltons būtu pārkāpis. No sportiskā viedokļa viņa rīcība var tikt uzskatīta par skandalozu. Tai pat laikā akmens jāmet arī “Red Bull” dārziņā, kuri gaidīja līdz pēdējam, lai izlaistu savus braucējus trasē, lieliski apzinoties, ka šāds scenārijs ir iespējams, it īpaši pēc viņu divu nedēļu ilgušās “Mercedes” nomelnošanas kampaņas.

Uzreiz pēc kvalifikācijas līdzjutēji bija izteikuši savu verdiktu un izsvilpa Hamiltonu, kad viņš devās uz interviju ar Džoniju Herbertu. Bijušais F1 braucējs centās nomierināt pūli, bet Hamiltons atteica: “Godīgi sakot, es nekad neesmu juties tik labi ar izsvilpšanu. Tas tikai uzmundrina mani, tādēļ man nav iebildumu.”