Uzrādot labākos rezultātus visās trīs sesijās Itālijas GP kvalifikācija pagāja “Mercedes” zīmē. Šoreiz pārāks izrādījās Valteri Botass, taču dzinēja maiņa liks somu braucējam svētdien startēt no pēdējās vietas.

Q1

Pirmā kvalifikācijas kārta paredzami radīja pamatīgus sastrēgumus. Vairākkārt ideālās pozīcijas meklēšana radīja nesaprašanos – Šarls Leklērs, kurš sesijas sākumā cīnījās ar bremžu problēmām, patraucēja Pjēra Gazlī lidojošo apli, Ņikita Mazepins izbojāja Roberta Kubicas mēģinājumu, bet “Alpine” un “Aston Martin” braucēju radītā formulu virkne lika Maksam Verstapenam lamāties radio saziņā ar komandu. Lielisku ātrumu demonstrēja “Mercedes” komanda, uzrādot divus ātrākos apļu laikus, bet mājinieks Antonio Džiovinaci sasniedza sesto labāko rezultātu.

Sākotnējie rezultāti no tālākas cīņas atsijāja abus “Williams” braucējus, Kimi Raikonena aizvietotāju Robertu Kubicu, kā arī abus “Haas” braucējus, kuru savstarpējā cīņā Miks Šūmahers ne tikai bija pārāks, bet arī pieveica Kubicu. Uzreiz pēc sesijas beigām Juki Cunodas apļa laiks tika dzēsts trases robežu neievērošanas dēļ. “AlphaTauri” braucējam bija jāsamierinās ar 17. vietu, kas pavēra ceļu uz Q2 Džordžam Raselam.

Q2

Arī otrajā kārtā divus ātrākos rezultātus sasniedza “Mercedes” braucējus, kamēr Lando Noriss pieveica Maksu Verstapenu. Atzīstams apļa laiks arī otram “McLaren” braucējam Danielam Rikjardo. Verstapena komandas biedrs Serhio Peress pēdējo apli veica tieši pirms Maksa, palīdzot radīt vajadzīgo aizvēju. Meksikānis par mata tiesu iekļuva labāko desmitniekā.

Aiz svītras šoreiz palika abi “Aston Martin” un “Alpine” braucēji, kā arī nupat līgumu ar “Mercedes” noslēgušais Džordžs Rasels. Jau atkal pēdējās minūtēs bija manāma pamatīga drūzmēšanās, kas gandrīz noslēdzās ar negadījumu boksos. Sebastians Fetels izbrauca no boksiem tieši brīdī, kad viņa garāžai garām devās Luiss Hamiltons. Lai gan abi čempioni nesaskārās, uz brīdi satiksme notika divās joslās. Fetels gandrīz uztriecās “Alpine” mehāniķim, kurš pēdējā brīdī pamuka malā, spējot novērtēt situāciju pirms sava braucēja laišanas trasē.

Q3

Pirmo mēģinājumu Q3 Hamiltons veica vientulībā. Aizvēja trūkums izdzēsa viņa pārliecinošās priekšrocības. Savu apli “Mercedes” braucējs veica lēnāk kā otrajā kārtā. Ar to vienalga bija pietiekami labākajam rezultātam, taču Verstapens piekāpās tikai par 0,017 sekundēm, bet Noriss par 0,065 sekundēm. Valteri Botass pieļāva kļūdu un uzrādīja piekto labāko rezultātu aiz Rikjardo.

Pēdējā mēģinājumā Valteri Botass veica satriecošu apli un pieveica visus savus konkurentus. Luiss Hamiltons atpalika mazāk kā sekundes desmitdaļu, bet Verstapens nespēja uzlabot savu rezultātu, somu braucējam piekāpjoties par 0,4 sekundēm. Savu lielisko tempu vēlreiz apliecināja “McLaren” komanda – sprinta braucienā Noriss startēs ceturtais, bet Rikjardo piektais, priekšā Pjēram Gazlī un abiem “Ferrari” braucējiem. Galvenais ‘vagona vilcējs’ Serhio Peress izšķirošajā sesijā pieveica vienīgi Antonio Džiovinaci.

Kvalifikācijas laikā tika izplatīts paziņojums, ka Valteri Botass ticis pie ceturtā dzinēja šosezon. Tā kā gada limits ir tikai trīs dzinēji, tad Botasam sacīkstes nāksies uzsākt no pēdējās starta vietas, neatkarīgi no sprinta sacīkšu rezultātiem.

Itālijas GP kvalifikācija noteica starta kārtību rītdien pl. 17:30 gaidāmajam sprinta braucienam, kura rezultāti noteiks pole position ieguvēju Grand Prix sacīkstēm svētdien pl. 16:00.

Itālijas GP kvalifikācija