Čempionāta organizatori apsver iespēju mainīt nedēļas nogales formātu, kā rezultātā dažos posmos F1 sprinta sacīkstes varētu pilnībā aizstāt regulārās 300 kilometru garās sacensības.

Ross Brauns norādījis, ka ziemā tiks padziļināti analizēta varbūtība rīkot sprinta braucienus gan sestdienā, gan svētdienā. Joprojām nāktos apsvērt dažādas nianses, piemēram, vai piektdien notiekošā kvalifikācija noteiktu starta kārtību tikai sestdienas braucienam, vai arī svētdienas sprintam.

Brauns norādījis, ka pēc Silverstonas sprinta tika saņemtas ļoti daudz pozitīvas atsauksmes, kamēr Moncā viņu pārsteidzis mazais apdzīšanu skaits pat ar DRS palīdzību, tomēr tehnisko noteikumu izmaiņas nākamgad varētu rast risinājumu šai problēmai.

“F1LV

Ne tik pozitīvi noskaņots par šogad pieredzētajām izmaiņām ir “Red Bull” braucējs Serhio Peress. Kvalifikācijā meksikānis upurēja savu apli, lai palīdzētu komandas biedram Maksam Verstapenam, paliekot devītajā vietā, kur sasniedza arī sprinta finišu.

Ļoti garlaicīgi. Pilnīgi nekas nenotika. Es neredzu, ko sniedz F1 sprinta sacīkstes. Domāju, ka garlaicīgi ir gan faniem, gan braucējiem. Godīgi sakot, nav nekāda pienesuma,” stāsta Peress. “Problēma ar mūsdienu F1 mašīnām ir tā, ka apdzīt ir ļoti grūti. Nepieciešamas ievērojamas atšķirības apļu laikos. Lai to panāktu, nepieciešama degradācija (riepām). Manuprāt, viņi arī izvēlējās nepareizās trases, taču nezinu, kur būtu laba vieta izmēģinājumiem. Problēma ir tā, ka šīs sacīkstes ir pārāk īsas, lai sasniegtu degradāciju.

“Ferrari” komandas vadītājs Mattia Binotto kopumā ideju par sprinta sacīkstēm vērtē pozitīvi, bet aicinājis apdomāt alternatīvus formātus. Piemēram, piektdien notiekošā kvalifikācija varētu noteikt starta kārtību svētdienas sacīkstēm, kamēr sestdienas sprints neatstātu ietekmi uz svētdienu. Binotto piedāvājis izskatīt arī iespēju sprinta braucienus aizvadīt ar apgrieztu starta kārtību.

Kategoriski pret apgriezto starta kārtību ir “Aston Martin” vadītājs Otmars Safnauers. “Es atbalstīšu to, kas faniem liekas interesanti, bet apgrieztā starta kārtība ir tālu no tā kas ir šī sporta veida pamatā.

Safnaueram piebalso arī “Mercedes” vadītājs Toto Volfs. “Apgrieztā starta kārtība var tikt izmantota junioru kategorijās, kur jānovērtē braucēju apdzīšanas prasmes. Formula 1 gan šai idejai nevajadzētu pat tuvoties.”