‘Haas’ šogad aizvada savu sliktāko sezonu komandas vēsturē. Komandas pēdējie punkti tika gūti pagājušās sezonas vidū, Eifeļa Grand Prix, un šosezon tā sevi pastāvīgi atrod rezultātu tabulas pašā apakšā.

Amerikāņu komanda pagājušās sezonas beigās veica drastiskas izmaiņas braucēju sastāvā, atbrīvojoties no ilggadējiem komandas pilotiem Kevina Magnusena un Romēna Grožāna, viņu vietā pieņemot debitantus Ņikitu Mazepinu un Miku Šumaheru. Arī ‘Ferrari’ dzinēji, kas iepriekšējās sezonās bija spējīgi sacensties ar ‘Mercedes’ ražojumiem, vairs nebija tik efektīvi, un, līdz ar to, komanda tika nolemta sliktiem rezultātiem.

Par spīti visam, komandas direktors Gunters Steiners nenokar galvu, un uzskata, ka ‘Haas’ var atgūties un nostāties uz kājām nākamsezon, kad spēkā stāsies jaunie tehniskie regulējumi:

“F1LV

“2022. gada mašīnas izstrāde iet labi, veicam progresu ar katru vēja tuneļa sesiju. Drusku atgādina 2015. un 2016. gada sezonas, bet nevaru pateikt tieši cik labi esam, jo nezinu cik labas ir pārējās deviņas komandas. Bet kā komanda mēs strādājam līdzīgi kā 2015., 2016. un 2017. gada sezonās, ar tehnisko komandu Itālijā, un esmu uzmanīgi optimistisks, ka nākamgad būsim atpakaļ vidus ešalonā.”

Komanda veikusi izmaiņas ne tikai braucēju sastāvā, bet arī personālā. Sezonas sākumā tika nolīgts Simons Resta, kurš iepriekš bija atbildīgs par ‘Ferrari’ komandas šasijas izstrādi, un ievietots tehniskā direktora amatā. Tāpat arī tiek plānots ievietot vairāk ‘Ferrari’ personālu ‘Haas’ sastāvā, budžeta samazināšanas dēļ.

“Es domāju mēs būsim gatavi. Šeit vēljoprojām ir vairāki cilvēki no 2018. gada komandas, kad finišējām piektie konstruktoru kausā, šie cilvēki vēljoprojām ir labi savā darbā un nav aizmirsuši kā to darīt. Es uzticos komandai un esmu drošs, ka varam to izdarīt atkal, ka gūsim labu rezultātus – varbūt nebūsim piektie, bet vismaz tiksim atpakaļ vidusdaļā kā 2016. un 2017. gadā,” par komandas perspektīvām nākamajai sezonai piebilda Steiners.

2016. gada sezona bija ‘Haas’ debijas gads, un jau pirmajā komandas sacīkstē, Austrālijas Grand Prix, Romēns Grožāns guva punktus, finišējot sestajā vietā. Komanda konstruktoru kausa kopvertējumā finišēja astotajā vietā ar 29 punktiem, un visus no tiem guva Grožāns. 2017. gadā ‘Haas’ blakus francūzim ievietoja dāni Kevinu Magnusenu, un tā gada Monako Grand Prix komanda ieguva savu pirmo finišu, kur abas mašīnas bija punktos. Arī togad komanda finišēja astoties kopvērtējumā.