Fernando Alonso un ‘Alpine’ Kataras Grand Prix bija vieni no retajiem, kuriem izdevās veiksmīgi pielietot vienas riepu maiņas stratēģiju, taču komandas galva Marsins Budkovskis izteicies, ka “riepu pārsprāgšana bija vien pāris līkumu jautājums”.
Formula 1 riepu ražotājs un piegādātājs ‘Pirelli’ jau pirms sacīkstes brīdināja komandas, ka tikai viens boksu apmeklējums sacīkstē ir bīstams, un divas riepu nomaiņas ir drošāka un ātrāka stratēģija. Vairākas komandas gan šo brīdinājumu ignorēja, kas dažiem beidzās ar pārsprāgušām riepām. Valtteri Botass, Džordžs Rasels, Nikolass Latifi un Lando Noriss piedzīvoja negiadītu kreisās priekšējas riepas pārsprāgšanu.
A tough break for Valtteri Bottas as his hopes of a podium finish in Qatar take a hit on Lap 33 ?#QatarGP ?? #F1 pic.twitter.com/rDQ5UtGCgf
— Formula 1 (@F1) November 23, 2021
Arī ‘Alpine’ bija viena no šīm komandām, gan Alonso, gan komandas biedrs Okons izvēlējās tikai vienu riepu maiņu, taču tā nostrādāja – komanda ieguva savu labāko finišu kopš šī gada Ungārijas Grand Prix -, Alonso finišēja trešais, kamēr Okons piektais. Komandas direktors gan apzinās, ka tā bija ļoti riskanta stratēģija: “Visi ļoti smagi strādāja, lai nodrošinātu, ka riepas izturēs līdz pēdējam aplim, bija diezgan stresaini. Mēs zinājām, ja apstāsimies [veikt riepu nomaiņu], neiegūsim neko. Mēģinājām saglabāt riepas jau no paša sākuma, bet arī sapratām, ka bija svarīgi izvairīties no apmalēm.”
“Pēdējā aplī redzēju kā visi mehāniķi leca kājās un bija jau gatavi svinēt, man bija tāds “nē, nē, nē, vēl ir pāris līkumi”. Ja godīgi tas arī bija pāris līkumu jautājums, vai izvilksim līdz galam vai nē,” piebilda Budkovskis.
“Tas neradīja bažas par drošību. Ja pārdur priekšējo riepu, vienkārši zaudē kontroli pār mašīnas priekšu un slīdi. Ar aizmuguri ir drusku citādāk, ja zaudē aizmugurējo riepu, visticamāk sagriezies un nobrauc no trases. Bijām droši, ka nevienam citam nekaitēsim, riskējām paši ar savu sacīksti un saviem punktiem,” par drošību riepas pārsprāgšanas gadījumā, sacīja Marsins Budkovskis