Par Kataras GP uzvarētaju svētdien Lozailas trasē kļuva Luiss Hamiltons. Britu sportists kļuva par pirmo braucēju čempionāta vēsturē, kurš uzvarējis 30 dažādās trasēs. Karjeras laikā nav guvis panākumus tikai 5 trasēs, kurās startējis.

Titula cīņa saasinās

Šī bija 60. reize, kad Hamiltons uzvar startējot no pole position. Viņš nebija startējis no pirmās pozīcijas pēdējos 8 posmus. Šī bija otra garākā sērija bez pole position Luisam Hamiltonam kopš “Mercedes” dominances sākuma 2014. gadā. Pirms diviem gadiem viņš palika bez uzvarām kvalifikācijās 9 posmus pēc kārtas no Ungārijas līdz Brazīlijas GP.

Lai kā Hamiltons censtos pietuvoties savam galvenajam sāncensim, Maksam Verstapenam izdevās finišēt otrajā vietā. Šī bija jau 19. reize, kad viņi tieši šādā secībā aizņem pirmo un otro vietu. 20 reizes pirmo un otro vietu kopīgi izcīnījuši Mihaels Šūmahers un Rubenss Barikello, kā arī Luiss Hamiltons un Niko Rosbergs.

Grafiks: Pirelli
“F1LV

Neraugoties uz sešu punktu izsēšanu, Makss Verstapens titulu sev var nodrošināt jau nākamajā posmā Saūda Arābijā. Tiesa gan, tas nenotiks, ja Hamiltons finišēs 5. vietā vai augstāk pat ja Verstapens uzvar ar ātrāko apli.

Ja Makss Verstapens finišēs labāko trijniekā arī abos atlikušajos posmos viņš kļūs par pirmo braucēju, kurš vienas F1 sezonas laikā uz pjedestāla kāpis 18 reizes. Šobrīd rekordu ar 17 pjedestāliem sezonā dala Luiss Hamiltons (4 reizes), Sebastians Fetels un Mihaels Šūmahers, kurš to paveica 2002. gadā, kad sezona sastāvēja tikai no 17 posmiem. Visus 16 pjedestālus šogad Verstapens sakrājis ar uzvarām un finišiem otrajā vietā. 2021. gadā viņš vēl ne reizi nav palicis trešais.

Svētdien noslēdzās ne tikai F1 sacīkstes Katarā, bet arī WRC rallijs Moncā. Arī tur cīņa risinājās starp septiņkārtēju pasaules čempionu (Sebastjēnu Ožjē) un braucēju ar 33. numuru bez tituliem (Elvinu Evansu). Gan F1, gan WRC pieredze guva virsroku. Vienīgā atšķirība – Ožjē nodrošināja sev astoto titulu, kamēr Hamiltonam par to vēl būs jāpacīnās. Gan F1, gan WRC nākamsezon gaida revolūcija tehniskajos noteikumos.

Grafiks: Pirelli

Vecais Alonso uz pjedestāla

Galvenās publikas ovācijas gan izpelnījās braucējs uz trešā goda pjedestāla pakāpiena. Fernando Alonso kļuva par tikai sesto braucēju pēdējo 50 gadu laikā, kurš uz pjedestāla kāpis pēc savas 40. dzimšanas dienas. 2012. gadā Valensijā Mihaelam Šūmaheram tas izdevās 43 gadu vecumā. Pēdējo 30 gadu laikā tas izdevies vēl tikai Naidželam Manselam, kurš 41 gada vecumā uzvarēja 1994. gada Austrālijas GP, kad abi titula kandidāti Mihaels Šūmahers un Deimons Hils izstājās pēc sadursmes.

Pirmoreiz uz pjedestāla Alonso kāpa tālajā 2003. gadā Malaizijas GP. Zīmīgi, ka arī tolaik viņš brauca Enstonā bāzētajā komandā. Tolaik tā vēl saucās “Renault”. 18 gadi un nepilni 8 mēneši starp pirmo un pēdējo pjedestālu apliecina Alonso spējas ilgstoši saglabāt lielisku formu. Vienīgi Šūmahers var lepoties ar iespaidīgāku atstatumu. Savu pēdējo pjedestālu viņš izcīnīja vairāk kā 20 gadus pēc pirmā. Ja šis ir Alonso pēdējais Top 3 finišs, tad šai rādītājā Luiss Hamiltons viņu varēs pārspēt ne ātrāk kā pēc 4 gadiem.

Alonso izcēlās jau kvalifikācijā, sasniedzot piekto labāko apļa laiku. Pēc konkurentu sodiem Alonso startēja trešais. Tik augstā pozīcijā viņš pēdējoreiz bija redzams 2013. gadā Brazīlijā, tolaik vēl “Ferrari” sastāvā.

Sacīkstēs Alonso jau 1. aplī apsteidza Pjēru Gazlī, kurš no vadošajām trim pozīcijām līdz šim vēl nebija startējis. Šī bija 200. reize, kad braucējs no Francijas startē no 1. rindas. Pēdējo 20 gadu laikā francūžiem gan nav klājies diez ko labi. Bez Gazlī pirmo rindu 21. gadsimtā izdevies sasniegt vēl tikai Romēnam Grožānam 2012. gada Ungārijas GP.

Alonso kļuva par 13. braucēju šosezon, kuram izdevies kāpt uz goda pjedestāla, atkārtojot pagājušās sezonas sasniegumu. 14 braucēji vienas sezonas laikā labāko trijniekā pēdējoreiz tika 2008. gadā. Ja to izdosies atkārtot arī šosezon, reālākie kandidāti ir Lenss Strols un Juki Cunoda. Kataras GP Strols sasniedza savu šīs sezonas labāko rezultātu, finišējot sestajā vietā. Viņš piekāpās Estebanam Okonam, kuram tas bija otrais Top 5 finišs šogad pēc uzvaras Ungārijā.

Jaunas dvesmas

“McLaren” komanda šai posmā atzīmēja savu 900. Grand Prix startu, kļūstot par otro komandu aiz “Ferrari”, kas sasniegusi šo latiņu. Īpašas svinības gan nesanāca – Noriss finišēja devītais, bet Rikjardo palika bez punktiem. Trīs sacīkstēs pēdējās trīs nedēļas nogalēs “McLaren” guvuši tikai 4 punktus – tikpat cik “Alfa Romeo”, vairāk vienīgi par “Williams” un “Haas”.

Līdzīgi kā nākamais posms Saūda Arābijā, sacīkstes Katarā Formula 1 kalendārā bija atrodamas pirmoreiz. Ja neskaita 1950. gada sezonu, kad ‘viss bija jauns’, vēl tikai divas reizes secīgi Grand Prix notikuši jaunās trasēs. 1959. gadā Vācijas GP pirmo un pēdējoreiz risinājās biedējošajā AVUS autobāņa, kam sekoja pirmā vizīte Portugālē. Tikmēr 1970. gadā braucēji pirmoreiz devās uz Hokenheimu un Ostrihringu (tagadējo “Red Bull” trasi).

Kataras GP – ātrākie apļi

Grafiks: FIA