F1 titula cīņa starp Luisu Hamiltonu un Maksu Verstapenu ir autosporta fanu uzmanības centrā, tomēr tagad abu braucēju savstarpējās attiecības sasniegušas baltkvēli. Uz sezonas pēdējo posmu Abū Dabī viņi dosies ar vienādu punktu skaitu. Šāda situācija vienīgoreiz bija vērojama 1974. gadā starp topošo divkārtējo čempionu Emersonu Fitipaldi un Kleju Regaconi, kurš tā arī nekad nekļuva par čempionu.

Ja dažādu ārēju vai pašu izraisītu apstākļu dēļ Verstapens un Hamiltons saglabā neizšķirtu, par čempionu tiks kronēts Verstapens, jo viņš šogad izcīnījis deviņas uzvaras, kamēr Hamiltons ‘tikai’ astoņas. F1 vēsturē vēl nav pieredzēts gadījums, kad titula ieguvējs un vicečempions būtu guvuši vienādu punktu skaitu, kamēr, piemēram, pasaules rallijkrosa čempionātā pēdējo trīs gadu laikā tas noticis jau divreiz.

Līdz šim ciešākais atstatums, kādu F1 titula cīņa pieredzējusi, meklējams 1984. gadā. “McLaren” braucēju duelī Nikijs Lauda par puspunktu pieveica Alenu Prostu. Zīmīgi, ka arī togad bija viena sacīkste, kas lietus dēļ tika pārtraukta priekšlaicīgi, kā rezultātā braucējiem tika piešķirti puspunkti. 1984. gadā tā bija Monako GP, bet šosezon Beļģijas GP.

“F1LV

Svētdienas Grand Prix sacīkstēs Hamiltons guvis par trim punktiem vairāk kā Verstapens, kā arī izcīnījis ātrākā apļa punktu par vienu reizi biežāk, tomēr “Red Bull” līderis šogad ieviestajās sprinta sacīkstēs sakrājis par 4 punktiem vairāk kā Hamiltons.

Šī bija septītā reize F1 vēsturē, kad divreiz sacīkšu laikā tiek izkārti sarkanie karogi. Hamiltonam ir izdevies uzvarēt katrā no tām četrām, kurās viņš piedalījās (Japānas GP 2014, Brazīlijas GP 2016, Toskānas GP 2020 un Saūda Arābijas GP 2021).

Grafiks: Pirelli

Formula 1 sacensības pirmoreiz vēsturē risinājās Džidas trasē, Saūda Arābijā. Kopš 2012. gada F1 kalendāru papildinājušas septiņas pilnībā jaunas trases. Sešās no tām pašu pirmo sacīksti uzvarējis tieši Hamiltons. Karjeras laikā viņš triumfējis jau 31 trasē.

20. reizi uz goda pjedestāla kopā kāpa Hamiltons, Verstapens un Botass. Ja Maksam Verstapenam izdosies iekļūt trijniekā arī Abū Dabī, viņš kļūs par pirmo braucēju ar 18 pjedestāliem vienas sezonas laikā.

Pēdējos metros Valteri Botass nozaga trešo vietu Estebanam Okonam, kura vienīgais pjedestāla finišs šosezon bija uzvara Ungārijā. Līdz ar to Enstonā bāzētajai komandai, kas tagad saucās “Alpine” tika liegts pirmoreiz kopš 2013. gada tikt pie pjedestāla divus secīgus posmus. “Lotus” laikos pirms 8 gadiem Japānā un Indijā trešo vietu izcīnīja Romēns Grožāns.

Botass kļuva par 19. braucēju, kurš vienā komandā startējis 100 posmus. Viņa piecus gadus ilgais ceļojums ar “Mercedes” noslēgsies pēc nepilnas nedēļas Abū Dabī. 99 no 100 sacīkstēm ‘sudraba bultu’ sastāvā viņa komandas biedrs bija Luiss Hamiltons. 99 sacīkstes kā komandas biedri pavadīja arī Mika Hakinens un Deivids Kulthards (“McLaren”), bet simtu izdevies sasniegt vienīgi Mihaelam Šūmaheram un Rubensam Barikello (104 ar “Ferrari”).

Grafiks: Pirelli

Aiz Okona piektais finišēja Daniels Rikjardo. Pēdējo 12 sacīkšu laikā austrālietis sešas reizes finišējis labāko pieciniekā, bet sešas reizes palicis ārpus punktiem. Ņemot vērā, ka kopvērtējumā Rikjardo ir astotajā vietā, diezgan iespaidīgi, ka viņš kopš jūnija vidus ne reizi nav sasniedzis rūtoto finiša karogu 6.-10. vietā.

Tāpat kā iepriekšējā posmā Katarā, arī šoreiz “Ferrari” braucēji sasniedza septīto un astoto vietu. Leklērs un Saincs viens aiz otra finišējuši jau četrus posmus pēc kārtas. Neraugoties uz neveiksmi kvalifikācijā, Saincs saglabājis savu sēriju ar nu jau 14 secīgiem finišiem punktos. Ja neņem vērā sprinta braucienu punktus, šī ir garākā aktīvā sērija starp visiem braucējiem. Tikmēr “Ferrari” komandai šogad izdevies tikt punktos ar abiem braucējiem 16 reizes – biežāk kā jebkurai citai vienībai.

Antonio Džiovinaci finišēja devītais. Tas ir viņa atkārtots pēdējo divu sezonu labākais rezultāts. Šogad līdz šim vienīgo punktu Džiovinaci guva Monako GP, finišējot 10. vietā. Visticamāk, Saūda Arābijas GP bija viņa priekšpēdējais starts F1 čempionātā.

Saūda Arābijas GP ātrākie apļi

Grafiks: FIA