21 sacīkste aizvadīta, bet situācija čempionāta kopvērtējumā ir tieši tāda pati kā pirms sezonas – Hamiltonam un Verstapenam ir vienāds punktu skaits. Lai uzvar labākais! Tieši tik vienkārši… Protams, kad runa iet par Formula 1, nekas nav vienkārši. Abū Dabī GP būs ko redzēt!

Titula cīņa lielā mērā aizēno vēl vairākus spožus, sentimentālus un aizraujošus notikumus, tādēļ ieskatīsimies piecās nozīmīgākajās intrigās pirms sezonas pēdējā starta!

Verstapens vai Hamiltons?

Tikai otro reizi čempionāta 72 sezonu ilgajā vēsturē uz pēdējo posmu abi vadošie braucēji dodas ar vienādu punktu skaitu. Kurš tiks augstāk, tas arī būs čempions. Visskaļāk apspriestā frāze pēdējo dienu laikā: “Neizšķirta gadījumā tituls tiks Verstapenam.” Lai gan tehniski šo scenāriju vispār nevajadzētu izskatīt, jo tie ir divi pasaules ātrākie braucēji, kuriem pat palikšana ārpus labāko trijnieka uzskatāma par traģēdiju, pēdējo sacensību notikumi liek kļūt bažīgiem.

“F1LV

Sacīkšu direktors Maikls Masi atgādināja, ka incidentu gadījumā tiesnešiem ir tiesības atņemt braucējiem punktus. Šis nepārprotami bija vēstījums Verstapenam – ‘izraisīsi sadursmi un titulu tev neredzēt kā savas ausis’. Vai mūsdienu Formula 1 tiešām nonāks līdz kam tādam? Airtons Senna un Mihaels Šūmahers vairākkārt izmēģināja šādas riebeklības un abi pa reizei dabūja pa nagiem. Lai gan barjeras ir ļoti tuvu trasei un Jasmarīna nav izslavēta ar drošības joslām, tomēr eksistē pāris vietas, kur ekskursija ārpus trases robežām var beigties ar līdzīgu scenāriju kā piedzīvojām Saūda Arābijā.

Vēsturiski šī vieta allaž bijusi “Mercedes” teritorija, tomēr pagājušogad pārliecinošu uzvaru izcīnīja Verstapens. Tiesa gan, Luiss Hamiltons bija tikko atgriezies pēc Covid-19 izslimošanas un nebija savā labākajā formā. Šī gada Luiss ir vēl ātrāks, stiprāks un izsalkušāks. Ja dzinējs spēs sniegt tādas pašas kā iepriekšējos posmus, tad par favorītu var uzskatīt pēdējo trīs sacensību uzvarētaju Hamiltonu. Arī sporta totalizatori uz Luisu piedāvā zemākus koeficentus.

Psiholoģiskā sagatavotība spēlēs ne mazāku lomu. Makss šo mirkli ir gaidījis visu savu dzīvi, taču gaidīt un piedzīvot to ir divas atšķirīgas lietas. Hamiltons turpretim vairs uz abu roku pirkstiem nevar izskaitīt, cik reižu viņš uz pēdējo posmu dodas ar matemātiskām izredzēm uz titulu. Pirmais mēģinājums bija gaužām neveiksmīgs, ieskaitot iestigšanu grants joslā boksu celiņa ieejā Ķīnā debijas sezonā. Turpinājumā Luiss ir pamatīgi audzis un nobriedis. Turklāt, lai pieveiktu Hamiltonu, Verstapens nedrīkst nonākt arī aiz Botasa.

‘Mercedes’ vai ‘Red Bull’?

Līdz Saūda Arābijai ļoti cieši izskatījās cīņa konstruktoru kausā. Tad buļļi nonāca ar ragiem dūņās. Ne tikai Hamiltons pieveica Verstapenu, kurš vairāk laika pavadīja meklējot īsceļus, nevis iekļaujoties trases robežās, bet arī Serhio Peress sagādāja vilšanos komandai, paliekot bez punktiem pēc avārijas restartā. Kristians Horners uzskata, ka “Red Bull” konstruktoru kausa iegūšanai nepieciešams brīnums.

Šobrīd “Mercedes” ir 28 punktu handikaps. Citiem vārdiem sakot, ja “Red Bull” izcīna dubultuzvaru ar ātrāko apli, bet abi “Mercedes” braucēji seko trešajā un ceturtajā vietā, merši saglabās pirmo vietu. Tikmēr “Red Bull” dubultuzvara ar vienu “Mercedes” trešajā vietā, bet otru ārpus punktiem nostādīs abas komandas vienādās pozīcijās. Tad visu izšķirs ātrākais aplis. Ja tiešām situācija nonāk tik tālu, neizšķirts derēs “Red Bull” komandai, kura līdz šim guvusi par vienu uzvaru vairāk.

Reāli raugoties uz situāciju, izskatās, ka “Mercedes” izšķirošo izrāvienu jau izdarījuši, turklāt sadursme, kas no cīņas par labām vietam izsistu kaut vai vienu “Red Bull” mašīnu, kļūtu par pēdējo naglu un svinības “Mercedes” nometnē varētu sākties. Abas komandas šosezon vienkārši ir pārāk līdzīgas, lai sagaidītu straujus pavērsienus vienā vai otrā virzienā. Ne vieniem, ne otriem šogad nav izdevies tikt pie dubultuzvarām un maz ticams, ka Apvienotie Arābu Emirāti ko mainīs. Šī nav tāda jaudas trase kā Monca, kalnu pērle Mehiko vai šaurās Monako ielas, kur kārtis ļoti strauji var tikt samaisītas.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

Jaunas dvesmas

Pēc divām sacīkstēm jaunā teritorijā, beidzot esam atpakaļ trasē, kur jau ilgāku laiku notiek sacensības. Tikai ta vairs nav tāda kā kādreiz. Jasmarīna aizvadītā gada laikā piedzīvojusi plastisko operāciju ar mērķi uzlabot apdzīšanas iespējas. Izmaiņas skārušas pagriezienu sēriju pašā otrā sektora sākumā un trešā sektora sākumā. Abos gadījumos strauju un lēnu vairāku pagriezienu sēriju nomainījuši krietni lēzenāki līkumi.

Tā kā pārmaiņās skārušas lēnākās vietas trasē, tiek pieļauts, ka apļu laiki kritīsies pat par 10 sekundēm. Lielāka loma jaudai un papildus metri nodrošina garākas taisnes. Kas zin, varbūt tieši šīs izmaiņas izšķirs 2021. gada čempiona likteni? Pārmaiņas bija vajadzīgas. Regulāri Abū Dabī GP ir sezonas antikulminācija. Arī tad, kad tituls vēl nav izšķirts kā 2010. gadā (starp Alonso, Vēberu un Fetelu) un 2016. gadā (starp Rosbergu un Hamiltonu), saspringumu radīja vietu izkārtojums, bet izmaiņas tajā radīt bija gandrīz neiespējami. Neatkarīgi, vai šoreiz atbalstīsi Hamiltonu vai Verstapenu, mēs visi esam vienoti velmē vērot aizraujošas sacīkstes.

Pie tam Jasmarīna paliks kalendārā vismaz līdz 2030. gada beigām, tādēļ pamazām jāsāk pierast pie jaunā dizaina.

Grafiks: Pirelli

Ar pilnu jaudu un jaunu krāsojumu

“McLaren” un “Ferrari” duelis šoreiz noslēdzās par labu sarkanajiem. Lai piebērtu sāli brūcēs, Šarls Leklērs pirms Abū Dabī GP apsteidza Lando Norisu kopvērtējumā cīņā par piekto vietu. Dažādus pārsteigumus šim posmam sagatavojušas abas komandas.

“Ferrari” vadītājs Mattia Binotto vēstīja, ka komanda uz pēdējo posmu varētu izmantot krietni agresīvākus dzinēja regulējumus. Vairs nav ko taupīt, tādēļ šis varētu būt labs izturības pārbaudījums. Kamēr vadošās komandas raudzīsies viena uz otras darbībām, šis ir īstais mirklis pēkšņam pārsteigumam.

Tikmēr “McLaren” jau otro reizi šosezon pārsteigs ar speciāli šim posmam izstrādātu mašīnas dizainu, kas tapis sadarbībā ar elektrisko cigarešu ražotāju “Vuse”. Uz raibā fona rodas efekts, ka šī mākslas darba tapšanā klāt stāvējušas ne tikai cigaretes…

Atvadas no ledusvīra

Viņam riebjas intervijas. Bet visi klausās tieši viņa intervijas. Viņš nerunā daudz, bet bieži spēj visu izteikt dažos vārdos. Autosacīkstes nav viņa darbs, drīzāk hobijs. Neraugoties uz to un diviem gadiem rallijā, viņš ir piedalījies vairāk Grand Prix sacīkstēs kā jebkurš cits braucējs. Šonedēļ viņš formulas bolīdā sēdīsies pēdējoreiz. Tas ir vienīgais un neatkārtojamais Kimi.

Kad žurnālists vaicāja Raikonenam, kādēļ viņš piekritis doties no “Ferrari” uz “Sauber”, soms savā ierastajā lakoniskajā stilā atbildēja: “Kāpēc ne?” Trīs sezonas vienā no lēnākajām mašīnām varbūt nebija karjeras noslēgums, ko Kimi atbalstītāji vēlētos redzēt, tomēr Raikonens šeit nebija rezultātu dēļ. Viņš vienkārši izbaudīja braukšanu…

Vēl pēdējoreiz varēsim tiešraidē izbaudīt F1 kulta leģendas darbības trasē. Zīmīgi, ka karjeras pēdējais starts Raikonenam būs trasē, kur pirms deviņiem gadiem viņš palūdza savai komandai viņu likt mierā, kad Kimi kārtējo reizi apliecināja savu talantu, izcīnot spožu uzvaru.

Ar savām prognozēm par Kataras GP padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a.