2026. gadā F1 pasaules čempionātā ar saviem motoriem varētu ienākt ne tikai “Porsche” un “Audi” rūpnīcas. Arī “Aston Martin” gatavojas izskatīt iespēju ražot savus jaudas agregātus.
Noprotams, ka arī 2026. gadā, kad stāsies spēkā jaunie tehniskie noteikumi attiecībā uz dzinējiem, tos turpinās ražot “Ferrari”, “Mercedes” un “Renault”, tāpat savu dzinēju nodaļu šobrīd veido “Red Bull”. “Aston Martin” pašlaik izmanto “Mercedes” piegādātos motorus, taču gatavojas apsvērt iespēju to ražot pašiem.
“Vispirms gribu teikt, ka esam apmierināti ar savu pašreizējo dzinēju partneri,” stāsta nesen par komandas vadītāju kļuvušais Maiks Kraks. “Tomēr 2026. gadā mums būs jauni tehniskie noteikumi, ar lielāku uzsvaru uz elektroenerģijas izmantošanu nekā šobrīd. Domāju, tas ir normāli, ja tādi zīmoli kā “Aston Martin”, tuvojoties jaunu noteikumu ieviešanai, tos izpētīs padziļināti un izvērtēs tos no stratēģijas viedokļa. Šobrīd ir saprātīgi daudz laika, lai šos dzinējus ieviestu 2026. gadā, un mēs zinām, ka arī citi ražotāji apsver iespēju tos ražot. Lai visu paspētu izdarīt laikus, šobrīd ir īstais brīdis izskatīt tādu iespēju.”
Plānots, ka jaunie F1 motori būs ražošanā lētāki un vienkāršāki. Sākotnējais plāns paredz par pamatu saglabāt 1.6 litru V6 iekšdedzes dzinēju, bet elektrisko jaudu palielināt līdz 350 kW. Paredzams arī, ka notiks atteikšanās no sarežģītās MHU-H sistēmas, kas izplūdes gāzu radīto karstumu pārvērš enerģijā.
Maiks Kraks iepriekš strādājis pie BMW un “Porsche” rūpnīcu sacīkšu projektiem tādos čempionātos kā “Formula E”, “World Endurance Championship” un “WeatherTech SportsCar Championship”. Savukārt šī gadsimta pirmajā desmitgadē viņš kādu laiku bija arī F1 komandas “BMW Sauber” sacīkšu inženieris.
“Domāju, tas ir pareizs solis, ka F1 arvien lielāku uzsvaru liek uz hibrīda un elektriskajām tehnoloģijām,” uzskata Kraks. “Iepriekš jau esmu saskāries ar abām šīm lietām – “Formula E” ir pilnībā elektrificēta, bet “Hypercar” kategorijā tiek izmantoti hibrīdi. “Formulā 1″ ir līdzīgi, lai gan tas nav gluži viens un tas pats.”