Atlikusi tikai nedēļa. F1 fani var pamazām aizdedzināt pēdējo svecīti adventes kalendārā, jo lielie autosporta svētki, kuri tika gaidīti līdz ar pagājušās sezonas beigšanos, ir klāt. No ceturtdienas līdz sestdienai Bahreinā komandas aizvadīs pēdējos testus, turklāt, atšķirībā no Barselonas, šoreiz F1 komandu gatavībai varēs sekot arī TV ekrānos!

Kā sekot testiem?

Mūsdienu tehnoloģiju laikmetā par informācijas trūkumu nevar sūzēties. Pirmssezonas F1 testi TV ekrānos būs vērojami visu trīs dienu garumā “Viaplay” platformā. Rīta sesijas (pl. 9:00 – 13:00 pēc Latvijas laika) komentēs Aldis Putniņš, bet pēcpusdienās (pl. 14:00 – 18:00) viņam kompāniju sastādīs Jānis Vanks (10. un 11. martā) un Valdis Valters (12. martā).

Notikumus Sakiras trasē tiešajās translācijās Latvijas iedzīvotāji varēs skatīties arī F1TV platformā. Tikmēr jaunākajai informācijai par testos notiekošo un to, kas dažkārt paliek aiz kadra, seko līdzi F1.LV teksta tiešraidēs!

Kur notiek testi?

Šogad pārmaiņās pēc viss pirmssezonas gatavošanās cikls nav atvēlēts vienai trasei. Tā vietā šo godu dala Barselona un Sakira. Ilgus gadus Katalonija kalpoja kā vienīgā vieta, kur gūt pirmo apjausmu par potenciālajiem spēku samēriem, tomēr pērn pandēmija ieviesa korekcijas un testi notika Bahreinā.

Šis ir ļoti saprātīgs solis no loģistikas. Pacik tieši Bahreinā 20. martā tiks dota zaļā gaisma pirmajam posmam, komandām nevajadzēs lieki ceļot. Tās varēs saglabāt savu ekipējumu Sakirā. Visticamāk, gūsim daudz objektīvāku priekšstatu par inovācijām un izkristalizēsim galvenos favorītus. Ja vien smilšu vētra neieviesīs kādas korekcijas, kā tas bija vērojams F2 testos, šī būs lieliska izdevība arī salīdzināt šī gada mašīnu varējumu pret pagājušās sezonas spēkratiem.

Par ko uztraucas komandas?

Izmaiņas tehniskajos noteikumos lika komandām īpaši rūpīgi gatavoties, lai izskaustu jebkādas iespējamās kļūdas. Tomēr neviens nebija gatavs uz tādu raustīšanos, kādu mašīnas piedzīvoja Barselonas taisnēs. Angliski dēvētais ‘porpoising’ efekts jau nosaukumā atspoguļo, ka formulas pa trasi uzvedās līdzīgi kā delfīni ūdenī.

Graundefekta rezultātā mašīna tiek piespiesta tik tuvu asfaltam, ka zem tās vairs neienāk gaisa plūsma, kā rezultātā balstiekārta to paceļ augstāk, ievērojami samazinot piespiedējspēku. Šim procesam cikliski atkārtojoties, pat, braucot taisni, izskatās, ka mašīnas grīļojas uz priekšu un augšu.

Sakiras trasē ir vairākas garas taisnes, līdz ar to šo efektu varētu novērot vēl labāk, ja komandas pēc pirmā cikla sēdētu rokas klēpī salikušas. Tomēr darbi cītīgi turpinās. Visticamāk, redzēsim dažādus risinājumus šai problēmai un varēsim izteikt pirmās prognozes, kura komanda to novērsusi visefektīvāk, nezaudējot vērtīgās sekundes simtdaļas.

Vai par titulu atkal cīnīsies Hamiltons ar Verstapenu?

Ja vēlaties atrast pasaules pieticīgāko cilvēku, parunājiet ar kādu vadošo F1 komandu pārstāvi pirmssezonas testu laikā. Vispirms “Mercedes” jaunpienācējs Džordžs Rasels izteicās, ka viņi atrodas pat aiz “McLaren”, tad Toto Volfs slavēja “Ferrari” dzinēju, lai gan Mattia Binotto noliedza, ka “Ferrari” būtu ātrākā komanda. “Red Bull” komandai problēmas sagādā pārlieku liels svars, kaut gan uz otro ciklu sagaidāmi uzlabojumi gan no “Mercedes“, gan “Red Bull” puses.

Pirmās prognozes liecina, ka budžeta griesti savu uzdevumu pilda – atstatumi starp komandām ir mazinājušies un abu vadošo vienību pārsvars ir sarucis. “Ferrari” tiek uzskatīts par vienlīdz nopietnu kandidātu, tādēļ sagaidāma trīs komandu cīkstēšanās. Vismaz pagaidām “McLaren” tiek atvēlēta ceturtā vieta, taču ar jaunu kara tehniku apbruņosies teju visas komandas, tādēļ nav izslēgts, ka uz pirmo posmu dosimies ar pilnīgi citādu skatījumu.

Kas notiek ar “Haas” komandu?

Neatkarīgi, vai tā ir sezonas karstākā daļa vai starpsezona, ziņu virsrakstus vienmēr aizpilda vadošās komandas. Šobrīd dzīnojam juku laikos un pēdējās divas nedēļas visa F1 uzmanība pievērsta pagājušā gada lēnākās komandas lēnākā braucēja epopejai.

Nebija jāgaida līdz oficiālajām FIA sankcijām, lai komanda uzreiz pārtrauktu sava krievu titulsponsora “Uralkali” simbolikas izmantošanu. Tā kā tas ir Ņikitas Mazepina tēvam piederošs uzņēmums, tad uzreiz kļuva skaidrs, ka viņa dienas čempionātā ir skaitītas. Vismaz uz testiem Bahreinā Mazepina vietu ieņems Pietro Fitipaldi, taču komanda ilgi vilcinājās ar Magnusena apstiprināšanu. Ja ar visu šo drāmu vēl nav pietiekami, loģistikas problēmas liegs “Haas” piedalīties pirmās testu dienas rīta pusē. Komanda mērķtiecīgi upurēja pagājušo gadu, lai veiktu izrāvienu pie jaunajiem noteikumiem. Tā vietā viņi saņēmuši vienu belzienu pēc otra.

TraseTestu 1. dienaTestu 2. dienaTestu 3. diena
Barselona23. februāris24. februāris25. februāris
Sakira10. marts11. marts12. marts

Intrigas, drāma, neziņa… var just, ka jaunā F1 sezona nav aiz kalniem!