Ja trase nosaukta Enzo Ferrari un viņa pāragri mūžībā aizgājušā dēla Dino vārdā, tad nav jautājumu, kurā valstī notiks sacensības. Pēdējos gados Itālija ir mājvieta divām F1 sacīkstēm. Emīlijas-Romanjas Grand Prix kļūs par pirmo posmu Eiropā pēc vizītes Tuvajos Austrumos un Austrālijā. Intrigu netrūkst, tādēļ ielūkosimies galvenajās!
Ar pievienoto vērtību
Katrā no sezonas pirmajiem trim posmiem perfekta nedēļas nogale varēja tikt pārvērsta 26 punktos, kas Šarlam Leklēram divreiz izdevās. Emīlijas-Romanjas Grand Prix likmes ir augstākas, jo pirmoreiz šogad risināsies arī sprints, turklāt pēc jaunās punktu sistēmas sprinta uzvarētajs saņems astoņus punktus (agrāk bija trīs). Turklāt punkti tiks piešķirti līdz pat astotajai vietai. Samisēšanās piektdienas kvalifikācijā var maksāt dārgi.
Imolas trase ir samērā šaura bez izteikti garas taisnes, līdz ar to apdzīšanas iespējas ir ļoti ierobežotas. Ņemot vērā, ka pērn tieši sprinta braucienos pozīcijas īpaši nemainījās, tad izšķiroša nozīme šoreiz var būt abiem startiem. Tai pat laikā, izstājoties svētdienā, braucējus var mierināt vismaz pāris punkti no sprinta, kuri parastā nedēļas nogalē ar trim treniņu sesijām ietu gar degunu.
It's our first #F1Sprint of the 2022 @F1 season, so here's everything you need to know 🤓👇 pic.twitter.com/rgvxyy3FMf
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 21, 2022
Nekur nav tik labi kā mājās
Pieprasījums pēc biļetēm Itālijā ir ievērojami kāpis. 62 tūkstoši skatītāji izpirkuši visas vietas svētdienas sacīkstēm. Iemeslus nav nekur tālu jāmeklē, atliek vien ieskatīties kopvērtējumā, kur sarkanie iesākuši sezonu ar vērienu. Vai tā bija veiksme, kas stāvēja klāt Binotto komandai, vai itāļi šogad uzbūvējuši ne tikai ātru, bet arī izturīgu formulu?
Iekrātais pārsvars neļauj atslābt, tomēr mazās niansēs jāsāk domāt par to, kā mazināt risku. Pirmais darbs jau paveikts – braucējiem vairs nav jāuztraucas par savu nākotni, jo arī Saincs ticis pie ilgtermiņa līguma.
Otrais nosacījums – jāievēro trases robežas. Ņemot vērā jaunos tehniskos noteikumus, mašīnu grīdas atrodas tuvāk zemei, līdz ar to braukšana pāri līkumu apmalēm (kerbiem) pakļauj formulas lielākam riskam kā agrāk. Atšķirībā no vairuma moderno trašu, Imolā šīs apmales ir salīdzinoši augstas un asas, līdz ar to arī braukšana vientulībā var slikti beigties.
Kūpinātie buļļi
Melburnā Maksa Verstapena cerības uz labu rezultāti izkūpēja gan tiešā, gan pārnestā nozīmē. Pēc padziļinātām pārbaudēm secināts, ka problēmas izraisīja plaši aprunātais ‘delfinēšanās’ efekts. Lai gan šai problēmai nav nekādas saistības ar degvielas sistēmas padeves problēmām Bahreinā, statistika ir bēdīga – “Red Bull” mašīnas trīs sacīkstēs piedzīvojušas trīs izstāšanās, pie tam situācija “AlphaTauri” nometnē nav diez ko labāka.
“Honda” mantojums “Red Bull” inženieru rokās sagādā pamatīgas galvassāpes un kārtējie solījumi, ka šī konkrētā problēma vairs neatkārtosies neizbēgami liek uzdot jautājumu – kas būs nākamās neveiksmes cēlonis? “Ferrari” ir sevi pierādījuši kā nopietnu kandidātu uz uzvaru visdažādākās konfigurācijas trasēs, tādēļ trešā izstāšanās tehnisku problēmu dēļ būtu nepiedodama Maksa Verstapena garāžas pusē.
Ja viss rit pēc plāna, tad ar Maksu ir jārēķinās kā nopietnu kandidātu uz uzvaru Emīlijas-Romanjas Grand Prix. “Red Bull” zvaigzne šeit triumfēja pērn un bija ceļā uz labu rezultātu arī pirms diviem gadiem līdz caura riepa lika izstāties. Duelis starp Leklēru un Verstapenu var turpināties! Sestā vieta kopvērtējumā šobrīd noteikti neatspoguļo pasaules čempiona patieso varējumu.
‘Alpine’ kāpj kalnā
Sportā galvenā nozīme ir rezultātam. Statistikas ailēs Fernando Alonso būs redzams kā pagājuša posma pēdējās vietas ieguvējs. Patiesībā viņš ir līdzīgās pozīcijās kā Verstapens. Viena apļa ietvaros “Alpine” izskatās ātrāki par “Mercedes”, kam šai trasē var būt liela nozīme, tomēr dzinēja un hidraulikas defekti nav ļāvuši 40 gadus vecajam Fernando Alonso iesaistīties cīņā par pjedestālu.
Estebans Okons Melburnā bija ievērojami lēnāks, tomēr pats francūzis to skaidro ar radikāli atšķirīgu regulējumu izvēli, kas šoreiz strādāja labāk otrā garāžas pusē. Skaidri redzams, ka “Alpine” mašīnai ir potenciāls, turklāt Okons arī īpaši neizceļoties šogad vienmēr finišējis sestais vai septītais. Ja nekas vairāk, tad šī ir lieliska punktu deva cīņai ar “McLaren” par ceturto vietu konstruktoru kausā. Ātrās līkumu sērijas Imolā var spēlēt par labu “Alpine”, tādēļ labvēlīgu apstākļu rezultātā varam sagaidīt arī kādu pārsteigumu.
Izgāztā misija
“Aston Martin”… Citiem šis zīmols saistās ar slepeno aģentu Džeimsu Bondu, citiem ar F1 leģendu Sebastianu Fetelu. Tiem, kas ir redzējuši filmu “No Time to Die” un Austrālijas Grand Prix, būs skaidrs, ka abiem supervaroņiem pēdējā laikā diez ko labi neiet. Tik daudz avāriju un ķibeļu, cik Strols un Fetels piedzīvoja Melburnā grūti atkārtot, tomēr retais varēja paredzēt, ka pēc trim posmiem šī būs vienīgā komanda bez punktiem.
Iespējams, Sebam vēl nepieciešams atrast ritmu pēc aizkavētā sezonas sākuma, kamēr Strols nav spējis kārtīgi adaptēties un mēdz pieļaut nevajadzīgas kļūdas. Tomēr pat ar visu šo problēmu jūru viņi nav pēdējie – “Williams”, “Haas”, “Alfa Romeo”, “AlphaTauri” ir reāli pieveicami konkurenti. No 30 trasēm, kurās Fetels ir braucis vairāk kā vienu reizi, Imola ir vienīgā, kur viņš nav guvis punktus. Ja tas neizdosies ar tīru nedēļas nogali arī šogad, motivācija palikt komandā ilgtermiņā var sasniegt zemāko līmeni līdz šim.
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Ieskaties F1 kalendārā!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!