Šarls Leklērs atzinis, ka “Ferrari” vienība Monako posmā pieļāvusi pārāk daudz kļūdas, bet viņa komandas biedrs Karloss Saincs uzskata, ka iestrēgšana aiz lēnākiem braucējiem pirmajā aplī pēc riepu maiņas izmaksāja viņam uzvaru.
Leklērs Monako atkal netiek uz pjedestāla
Šarls Leklērs žūstošajā trasē pārliecinoši bija ceļā uz uzvaru, taču pitstopu laikā no pirmās pozīcijas atkrita uz ceturto. Bija plānots, ka sportists trasē paliks ilgāk, lai no slapjā laika riepām uzreiz varētu pāriet uz uz slikiem, taču, tā kā Serhio Peress un Saincs bija nokļuvuši bīstami tuvu, komanda iesauca Leklēru boksos pēc pārejas tipa riepām, kas viņu atmeta uz trešo vietu. Tomēr tad piloti sāka saņemt sausā laika riepas, un Leklērs vēlreiz brauca boksos, nokļūstot jau ceturtajā pozīcijā. Līdz finišam pacelties uz augšu neizdevās.
“Dažreiz kļūdas notiek, bet šajā reizē kļūdu bija pārāk daudz,” pēc finiša atzina Leklērs. “Šādos apstākļos mēs nedaudz paļaujamies uz komanda, jo tā redz to, ko tu pats nevari redzēt, piemēram, ko citi dara ar riepām. Man vaicāja, vai es gribētu no slapjā laika riepām pāriet uz slikiem, un es teicu, ka gribētu, bet vēlāk. Es nezinu, kas lika mainīt domas un lika mums uzmontēt vidēji slapjā laika riepas. Uz tā rēķina es nokļuvu aiz Karlosa un vēlreiz braucu boksos. Bija daudz kļūdu, un mēs to nevaram atļauties. Mēs pašlaik esam ārkārtīgi spēcīgi, ātrums ir ļoti labs, un mums vajag izmantot šīs iespējas.”
“Ferrari” komandas vadītājs Matija Binoto atzinis, ka uzņemas atbildību: “Šarls varēja uzvarēt, un tagad viņš ir vēl vairāk zaudējis Maksam Verstapenam sezonas kopvērtējumā, kas nav mazsvarīgi. Bija daudzas situācijas, kas nenāca mums par labu. Mēs pieļāvām kļūdas, par ko uzņemšos atbildību. Šīs mums bija sarežģītas sacīkstes.”
Saincs iestrēdzis aiz lēnākām mašīnām
Tuvu uzvarai bija arī Saincs, kurš kļuva par līderi, kad 21. aplī iebrauca boksos, nomainot slapjā laika riepas pret slikiem. Kad apli vēlāk pitstopā devās “Red Bull” pilots Peress, viņam tomēr izdevās atgriezties trasē priekšā Sainsam. Spānis pa radio aktīvi mudināja komandu nogaidīt ar riepu maiņu, lai varētu uzreiz tikt pie sausā laika riepām, kamēr daudzi citi braucēji pirms tam iebrauca pēc pārejas tipa riepām.
“Mēs izdarījām visu, ko vajadzēja,” saka Saincs. “Bijām pacietīgi, braucot ar lietus riepām, pieņēmām pareizo lēmumu, kad doties pēc slikiem, bet pirmais aplis pēc boksu apmeklējuma bija briesmīgs. Es iestrēgu aiz atpalicējiem, un tas man šoreiz maksāja uzvaru. Ja trase būtu bijusi brīva, es šajā posmā uzvarētu. Bet sportā tā reizēm notiek. Jau pusceļā uz pirmo pitstopu, kad redzēju, ka parādās sausa trajektorija, sapratu – uzreiz jāpariet uz slikiem. Manuprāt, izdarījām pareizu izvēli. Bet ar cietā sastāva riepām pirmais aplis nekad nav viegls, kādus 12 līkumus man nācās braukt aiz atpalicējiem, kas izmaksāja vismaz pāris sekundes un uzvaru. Bet daudz es nesūdzēšos, jo tas ir sports. Kādā reizē viss pavērsīsies par labu man.”
Sezonas kopvērtējuma galvgalī “Red Bull” pilots Makss Verstapens, kurš finišēja trešajā vietā, tagad ir deviņus punktus priekšā Leklēram.
F1 pilotu kopvērtējums:
Vieta | Pilots | Punkti |
---|---|---|
1. | Makss Verstapens | 125 |
2. | Šarls Leklērs | 116 |
3. | Serhio Peress | 110 |
4. | Džordžs Rasels | 84 |
5. | Karloss Saincs | 83 |
6. | Luiss Hamiltons | 50 |
7. | Lando Noriss | 48 |
8. | Valteri Botass | 40 |
9. | Estebans Okons | 30 |
10. | Kevins Magnusens | 15 |
11. | Daniels Rikjardo | 11 |
12. | Juki Cunoda | 11 |
13. | Fernando Alonso | 10 |
14. | Pjērs Gazlī | 6 |
15. | Sebastians Fetels | 5 |
16. | Alekss Albons | 3 |
17. | Lenss Strols | 2 |
18. | Guanju Žou | 1 |
Konstruktoru kausa kopvērtējums:
Vieta | Konstruktors | Punkti |
---|---|---|
1. | Red Bull-RBPT | 235 |
2. | Ferrari | 199 |
3. | Mercedes | 134 |
4. | McLaren-Mercedes | 59 |
5. | Alfa Romeo-Ferrari | 41 |
6. | Alpine-Renault | 40 |
7. | AlphaTauri-RBPT | 17 |
8. | Haas-Ferrari | 15 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 7 |