Prestižāko F1 sacīkšu Monako Grand Prix uzvarētaja gods šoreiz tika Serhio Peresam, pateicoties lieliskai pitstopu stratēģijai žūstošajā trasē. Pole position ieguvējs Šarls Leklērs turpināja neveiksmju sēriju mājās, finišējot ceturtajā vietā. Sacīkstes uz brīdi nācās apturēt pēc Mika Šūmahera avārijas.
Sacīkšu sākums aizkavējās. Dažas minūtes pirms Monako Grand Prix iesildīšanās apļa sāka līt lietus, līdz ar to starta procedūra tika atlikta, jo atbilstoši noteikumiem riepas nedrīkst mainīt pēdējās 15 minūtes pirms starta, taču pat iesildīšanās apļa veikšana ar slikiem radītu nopietnu drošības risku. Lietus tikai turpināja pastiprināties, tādēļ pēc diviem iesildīšanās apļiem aiz drošības mašīnas trasē tika izkārti sarkanie karogi, apturot braucienu vēl pirms starta. Zīmīgi, ka tieši šodien drošības mašīnas ilggadējais vadītājs Bernds Mailanders atzīmē savu 51. dzimšanas dienu.
Pirmais aplis, joprojām slapjos apstākļos aiz drošības mašīnas, sākās stundu vēlak kā paredzēts… Pat aiz drošības mašīnas tas izvērtās notikumiem bagāts. Abi kanādieši Latifi un Strols neatkarīgi viens no otra aizskāra sienu un sabojāja savas mašīnas pietiekami, lai vajadzētu doties boksos, pie tam abi tur gandrīz sadūrās.
Pēc drošības mašīnas došanās malā, sacīkstes sākās gaitā, nevis no vietas kā ierasts. Gazlī uzreiz riskēja, dodoties pēc pārejas laika riepām, kamēr pārējie brauca ar slapjā laika “Pirelli” ražojumiem. Atgriežoties un cīnoties ar vadāmības problēmām, Gazlī vēl nespēja braukt ātrāk par pārējiem. Pēc pāris apļiem vīņš jau bija viens no ātrākajiem braucējiem trasē.
Pirmie no pārējiem pēc pārejas laika riepām devās Šūmahers, Fetels un Cunoda, nonākot aiz Gazlī. Lēnākais no slapjā laika riepu lietotājiem Guanju Žou ātri tika noķerts, bet Gazlī zaudēja daudz laika pirms tika viņam garām, taču tad sekoja nākamais traucēklis – Daniels Rikjardo, ar ko viņš tika galā divu apļu laikā. Līderu apļu laiki joprojām bija pietiekami labi, lai pieturētos pie slapjā laika riepām. Pēc Latifi neveiksmēm no trases izbrauca arī otrs “Williams” pārstāvis Alekss Albons, pazaudējot daudz laika un vairakas pozīcijas. Brīvā trasē Gazlī bija 2 sekundes aplī ātrāks par līderiem, bet, noķerot Magnusenu, jau atkal tika zaudēts daudz laika.
Hamiltons savu pitstopu veica 15. aplī, Peress – apli vēlāk. “Ferrari” aicināja Karlosu Saincu boksos, lai noturētu pozīciju, bet spānis vēlējās palikt trasē, lai pārietu pa taisno uz sausā laika riepām mazliet vēlāk. Nākamajā aplī Peresam priekšā esošais Noriss arī devās boksos. Saincs kļuva par līderi, bet Leklērs un Peress pēc saviem pitstopiem bija tālu aiz Peresa.
Ne tik labi klājās Luisam Hamiltonam, kurš sadūrās ar Estebanu Okonu, taču abi saglabāja pozīcijas bez redzamiem bojājumiem mašīnai. Abi turpināja spraigu cīņu vairākus apļus.
21. aplī “Ferrari” iesauca abus braucējus boksos pēc sausā laika riepām. Apli vēlāk to pašu paveica “Red Bull” duets. Tā rezultātā Peress nonāca vadībā, Saincs saglabāja otro vietu, bet Verstapens tika garām Leklēram. Līderi zaudēja laiku, kamēr priekšā cīnījās par apli apdzenamie Žou un Šūmahers. Saincs knapi novaldīja mašīnu, izbraucot cauri peļķei. Vadošo kvartets satilpa 5 sekunžu ietvaros, taču 10 sekundes tālāk ātrākais braucējs trasē bija Džordžs Rasels, kurš arī ‘pārleca’ pārejas riepu fāzei, slapjā laika riepas mainot uzreiz uz slikiem.
“Haas” komandai sacīkšu vidus izvērtās ļoti neveiksmīgs. Vispirms ūdens padeves spiediena trūkuma dēļ izstājās Magnusens, bet tad iespaidīgu avāriju piedzīvoja Miks Šūmahers, salaužot formulu uz pusēm. Braucējs pameta notikuma vietu paša spēkiem, bez mediķu palīdzības. Trasē devās drošības mašīna, taču barjeras bojājumu dēļ sacīkstes tika apturētas.
⚠️ SAFETY CAR ⚠️
Mick Schumacher walks away from his car after crashing into the barriers at the Swimming Pool section #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/yHQszKxGpg
— Formula 1 (@F1) May 29, 2022
Monako GP atsākās ar dažādām riepu izvēlēm labāko desmitniekā: Peress (vidējās), Saincs (cietās), Verstapens (vidējās), Leklērs (cietās), Rasels (vidējās), Noriss (cietās), Alonso (vidējās), Hamiltons (vidējās), Okons (vidējās), Botass (cietās). Cieto riepu izmantotājiem šis bija tas pats komplekts, ko izmantoja pirms Šūmahera avārijas.
Jau pirmajā aplī Peress pamatīgi sabloķēja priekšējo labo riteni, bet saglabāja vadību. Turpinājumā ar sausā laika riepām apdzīšanu skaits strauji samazinājās un līderi saglabāja savas pozīcijas. Starp Norisu un Alonso izveidojās pusminūtes handikaps. “McLaren” to izmantoja, lai 15 minūtes pirms finiša iesauktu Norisu boksos pēc svaiga riepu komplekta.
Pēdējos apļos ar nodeldētām riepām Peress sakrāja Saincu, Verstapenu un Leklēru sev cieši aizmugurē, taču ar noķeršanu vien Monako nepietiek. Šaurajās ieliņās Saincs nespēja tikt viņam garām, lai izcīnītu savu pirmo uzvaru.
Lai gan pilnu sacīkšu distanci Monako neizdevās veikt, Peress sasniedza nepieciešamo 75% robežu, lai saņemtu 25 punktus.
Bonusa punkts par ātrāko apli tika Lando Norisam.
Nākamais posms pēc divām nedēļām risināsies Baku trasē, Azerbaidžānā.
Monako GP - sacīkste
Vieta | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Pitstopi | Punkti |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Serhio Peress | Red Bull | Red Bull | 64 apļi | 3 | 25 |
2 | Karloss Saincs | Ferrari | Ferrari | 1.154 | 2 | 18 |
3 | Makss Verstapens | Red Bull | Red Bull | 1.491 | 3 | 15 |
4 | Šarls Leklērs | Ferrari | Ferrari | 2.922 | 3 | 12 |
5 | Džordžs Rasels | Mercedes | Mercedes | 11.968 | 2 | 10 |
6 | Lando Noriss | McLaren | Mercedes | 12.231 | 4 | 9 |
7 | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 46.358 | 2 | 6 |
8 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 50.388 | 3 | 4 |
9 | Valteri Botass | Alfa Romeo | Ferrari | 52.525 | 2 | 2 |
10 | Sebastians Fetels | Aston Martin | Mercedes | 53.536 | 3 | 1 |
11 | Pjērs Gazlī | AlphaTauri | Red Bull | 54.289 | 3 | |
12 | Estebans Okons | Alpine | Renault | 55.644 | 2 | |
13 | Daniels Rikjardo | McLaren | Mercedes | 57.635 | 2 | |
14 | Lenss Strols | Aston Martin | Mercedes | 1'00.802 | 4 | |
15 | Nikolā Latifi | Williams | Mercedes | 1 aplis | 4 | |
16 | Guanju Žou | Alfa Romeo | Ferrari | 1 aplis | 2 | |
17 | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1 aplis | 4 | |
Izst. | Aleksandrs Albons | Williams | Mercedes | 16 apļi | 4 | |
Izst. | Miks Šūmahers | Haas | Ferrari | 40 apļi | 2 | |
Izst. | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 45 apļi |