Kalle Rovanpera izvirzījies vadībā pēc Safari WRC rallija pirmās dienas. Otrajā vietā japānis Takamoto Katsuta, bet pjedestāla pozīcijas noslēdz Elvins Evanss, izvirzot Toyota komandu pirmajās trīs pozīcijās.
Safari WRC rallijs Kenijā pēc ilgākas pauzes kalendārā atgriezās pērn. Lai gan mūsdienās šis rallijs ir ievērojami kompaktāks nekā senajās dienās, tomēr tas uzreiz ieguva milzīgu popularitāti starp dalībniekiem ar saviem unikālajiem izaicinājumiem. Atpakaļ ierindā ir arī veterāni pagājušā gada uzvarētājs Sebastiens Ožjē un deviņkārtējais pasaules čempions Sebastiens Lēbs.
Rallijs iesākās jau ceturtdien ar vienu superspeciālo ātrumposmu paralēlajā trasē. Tajā uzvarēja Ožjē, uzreiz piesakot sevi favorītiem. Piektdienā, kad sākās pirmā īstā diena, ar labāko laiku sāka otrs vecmeistars Lēbs. Kopā ar Lēbu M-Sport top 5 iekļuva arī ar Adrienu Furmo un Gasu Grīnsmitu, liekot lielas cerības uz veiksmīgu pērno rezultātu turpināšanu. Tomēr mīkstākās smiltīs esošie ceļi izrādījās parocīgāki tiem, kas startēja pirmie, un kopvērtējuma līderis Kalle Rovanpera uzvarēja nākamos divus ātrumposmus. Līdz servisa parkam Rovanpera bija pakāpies uz trešo pozīciju 11,1 sekundi aiz līdera. Par līderi kļuva Evanss, 8,5 sekundes priekšā Ožjē, bet Katsuta turējās vien 1,3 sekundes aiz Rovanperas, nodrošinot Toyota top 4.
No cīņas izkrita Grīnsmits, kuram burtiski eksplodēja Pirelli riepa aizmugurē, sabojājot arī spēkrata virsbūvi un citas detaļas, kā rezultātā brīžiem aizmugure pat uzliesmoja. Zaudētas iespaidīgas 13 minūtes. Tikmēr igaunim Otam Tanakam salūza ātrumu pārslēgs. 2019. gada čempions gan nepadevās un, izveidojot pārslēga sviru no atslēgas, turpināja turēt sevi konkurencē. Tanaka komandas biedrs Tjērī Noivils cieta no mīkstajām smiltīm, kas nobloķēja gaisa filtru, ievērojami samazinot Hyundai spēkrata jaudu beidzamajos kilometros.
Diemžēl līdz otrajai cilpai netika tobrīd piektajā vietā esošais Lēbs. Blīves defekts radīja sūci zem motora pārsega un izcēlās liesmas, kas pielika punktu Lēba dienai. Otrā cilpa M-Sport vienībai turpinājās tikpat slikti, kad Adrienu Furmo piemeklēja transmisijas defekts, bet dienas noslēdzošajā posmā stūres defekts lika avarēt arī Kreigam Brīnam, atstājot M-Sport bez iespējam pacīnīties par augstām pozīcijām.
Tikmēr divus ātrumposmus pēc kārtas uzvarēja Ožjē, nostiprinoties 8,6 sekunžu līderpozīcijā pār nu jau Katsutu. Evanss zaudēja laiku ar mīkstu riepu, taču spēja noturēt Toyota top 4. Pienāca otrā kārta garajam un izaicinošajam cilpas noslēdzošajam posmam. Rovanpera tajā sadragāja savus tiešos konkurentus un no trešās vietas katapultējās uz 14,6 sekunžu vadību. Tikmēr Ožjē dabūja cauru Pirelli riepu un zaudēja divas minūtes un atkrita no pirmās uz sesto pozīciju. Francūzis, kā ierasts, ļoti atklāti izteicās par Pirelli pēc posma finiša. Visu haosu izmantoja Hyundai spēka duets Tanaks un Noivils, kuri izvirzījās attiecīgi ceturtajā un piektajā pozīcijā. Katsuta sākumā dienu bija noslēdzis ceturtajā vietā, taču tā kā japāņu sportists zaudēja daudz laika aiz nedienās cietušā Brīna, Katsutam kompensēja zaudēto laiku, kas viņu pacēla atpakaļ uz otro vietu.