Aizraujošā kvalifikācijā Austrijā pirmo starta vietu sprintam no “Ferrari” brauceju rokām izrāva Makss Verstapens. Abiem “Mercedes” braucējiem kvalifikācija noslēdzās ar avāriju.
Trases robežu ievērošana ir ierasta problēma Formula 1 braucējiem Austrijā jau gadiem un šī kvalifikācija nebija izņēmums. No līderiem pirmais par to pārliecinājās Karloss Saincs, kuram Verstapena fanu armijas izraisītajam oranžajam dūmu sveču mākonim nācās izbraukt cauri lieku reizi. Pāris minūtes vēlāk, turpat, pēdējā līkumā izbraucot pārāk plaši, tika dzēsts arī Maksa apļa laiks.
Pēc problēmām ar aizmugurējo antispārnu vienīgajos treniņos, Danielam Rikjardo neizdevās atrast ideālos regulējumus, lai iekļūtu starp 15 ātrākajiem braucējiem. Bez lieliem pārsteigumiem Q1 brajerai pāri netika arī Strols, Žou un Latifi, tomēr pat viņiem izdevās aizsūtīt četrkārtējo F1 čempionu Sebastianu Fetelu pēc medus – vācietis, startējot bišu aizsardzībai veltītā ķiverē bija lēns visas sesijas garumā. Lai gan pēdējā mēģinājumā izdevās sasniegt 17. rezultātu, tas tika uzrādīts, izbraucot ārpus trases robežām, kā rezultātā Fetels palika pēdējais.
Otro kvalifikācijas kārtu lieliski uzsāka “Mercedes” braucēji – Hamiltons ar ātrāko apli, Rasels kā trešais piekāpās vienīgi komandas biedram un Maksam Verstapenam. Tikmēr otrs “Red Bull” braucējs pēc dzēstā apļa pavadīja lielāko daļu sesijas ārpus Top 10, tomēr beigās spēja paveikt vajadzīgo darbu.
Desmitniekā nespēja iekļūt Pjērs Gazlī, Alekss Albons un Valteri Botass. Savā pēdējā mēģinājumā pieļāujot kļūdu, Juki Cunoda kvalificējās 14. vietā, Q2 pārspējot vienīgi Lando Norisu, kurš visu dienu cīnās ar bremžu problēmām. Līdz ar to provizoriski abiem “McLaren” braucējiem sprintā būs jāstartē no astotās rindas.
Izšķirošajā sesijā lieliski veikts pirmais sektors ļāva Verstapenam sākotnēji pieveikt abus “Ferrari” braucējus. Pēdējais vārds piederēja Hamiltonam. Cerīgs pirmais sektors, kam sekoja mašīnas nesavaldīšana vienīgajos kreisajos pagriezienos trases vidus daļā. “Mercedes” mašīna sāniski ietriecās drošības barjerās un sesija nekavējoties tika apturēta.
Kvalifikācijai atsākoties, “Mercedes” galvassāpes turpinājās, jo avāriju, atmuguriski ietriecoties barjerās, piedzīvoja arī Hamiltona komandas biedrs Džordžs Rasels. Abiem braucejiem pastāv bažas, ka varētu nākties mainīt pārnesumkārbu, kas sezonas otrajā pusē palielinatu soda pozīciju risku. Pēc avārijas Rasels šķērsoja trasi, lai nonāktu boksu celiņa pusē. Tā kā viņš nebija saņēmis atļauju šādai bīstamai rīcībai, tiesneši izmeklēs arī šo rīcību.
Zaļais karogs trešo reizi plīvoja divarpus minūtes pirms sesijas beigām. Pēdējā mēģinājumā abiem “Ferrari” braucējiem izdevās pieveikt Verstapenu, taču Makss, neuzlabojis savu rezultātu pirmajos divos sektoros, saglāba situāciju pēdējos pagriezienos. Verstapens, Leklērs un Saincs iekļāvās 0,08 sekundēs. Otrs “Red Bull” braucejs Serhio Peress sprintu sāks no ceturtās pozīcijas.
Pat ar avāriju “Mercedes” braucējs Džordžs Rasels saglabāja piekto vietu priekšā Okonam, Magnusenam un Šūmaheram, kurš sasniedza karjeras labāko starta vietu, sev aiz muguras Q3 atstājot vecmeistarus Alonso un Hamiltonu.
Šoreiz kvalifikācija noteica starta pozīcijas sestdien 17:30 gaidāmajam sprintam. Grand Prix starta kārtību noteiks sprinta rezultāti.