Svētdien aizvadītajā Austrijas GP posmā tiesneši 43 reizes dzēsa pilotu uzrādītos apļu laiku, saistībā ar trases limitu neievērošanu. Tika arī piešķirti brīdinājumi un piecu sekunžu sodi. Sportisti šādu centību nosaukuši par “jocīgu” un pat “stulbu”.
Jaunie sacīkšu direktori rīkojas striktāk
Salīdzinoši nedaudz gadījumi bija arī iepriekšējā sezonā, kad tiesneši brīdināja vai sodīja pilotus par trases limitu neievērošanu. Šogad, kad sacīkšu direktora pienākumus pārmaiņus pilda Nīlss Vitihs un Eduardo Freitass, pie šīs lietas tiek pieiets daudz striktāk. Skaidrāk definēts arī tas, kas īsti ir trases robežas – par tām tiek uzskatītas baltās līnijas, ko mašīnai šķērsojot ar visiem riteņiem, notiek pārkāpums.
“Red Bull Ring” trasei ir tipiski, ka piloti atsevišķus līkumus izbrauc sevišķi plaši. Svētdien sacīkstes laikā vien reģistrēti 43 gadījumi, kad braucēji pārkāpj trases robežas, līdz ar ko dzēsts to uzrādītais apļa laiks. Savukārt Lando Noriss, Guanju Žou, Pjērs Gazlī un Sebastians Fetels jau pēc finiša saņēma piecu sekunžu sodu par to, ka vairāk nekā pieļaujamās trīs reizes pārkāpa noteikumus. Viņu izcīnītās pozīcijas gan tas nemainīja.
Piloti nav apmierināti
“Debates šajā nedēļas nogalē par trases limitiem bija kaut kas jocīgs, un ne tikai F1, bet arī F2 un F3 čempionātos,” sacīja Makss Verstapens. “Varbūt no malas ir viegli teikt, bet tev vēl ir jāspēj noturēties šo līniju robežās. Tas skan viegli, bet tas nav viegli, jo, ja tu cauri līkumam brauc tik lielā ātrumā, dažas no tām nevar saskatīt. Mašīna izslīd, riepas nolietojas, un ir ļoti viegli pārbraukt pāri šīm līnijām. Vai tās šķērsojot var iegūt laiku? Varbūt jā, varbūt nē. Godīgi sakot, tie ir tikai trīs līkumi, kur iespējams braukt plašāk. Nedomāju, ka būtu jāsoda par to, ka par vienu milimetru tiek pārbraukts līnijai. Tad jau labāk uzlieciet tur sienu vai dodiet atpakaļ grants joslu.”
Noriss tika sodīts jau pēc tam, kad sacīkšu laikā viņam bija parādīts melnbaltais karogs. Viņš atzīst, ka, piemēram, pirmajā līkumā, neievērojot trases robežas, pilots pat zaudē laiku.
“Viens no maniem pārkāpumiem, kā rezultātā saņēmu sodu, bija pirmajā līkumā,” skaidro Noriss. “Es nobloķēju priekšējo riteni, uztriecos apmalei, pret kalnu zaudējot sekundi, bet viņi pieskaitīja, ka esmu pārkāpis robežas. Es jau gana biju sodīts, kad zaudēju šo vienu sekundi. Šie daži no lēmumiem ir diezgan stulbi.”
Miks Šūmahers iesaka viest risinājumu pirms nākamā posma, kas notiks Francijā: “Tas izskatās diezgan dīvaini, kad tu izbrauc centimetru no trases un dabū piecu sekunžu sodu. Turklāt lielākoties, kad to izdari, tas nedod nekādu ieguvumu apļa laika ziņā, kas ir vēl sliktāk. Par to vēl tiks diskutēts. Redzēsim, vai varam ko uzlabot pirms nākamā posma, jo es domāju, ka Pola Rikāra trasē tā būs īpaši liela problēma.”