Kurš gan pēc kvalifikācijas bija gaidījis šādus rezultātus sacīkstēs? “Ferrari” līdzjutējiem jāizsaka kārtējie mierinājuma vārdi, kamēr Verstapena atbalstītāji var turpināt līksmot. Ungārijas GP paliks skatītāju atmiņās, pateicoties spožām cīņām, taču šoreiz lai runā statistikas fakti.

#1 Sacīkšu finišā goda pjedestāls bija identisks iepriekšējam posmam Francijā – Makss Verstapens uz augstakā pakāpiena, Luiss Hamiltons otrajā vietā, bet Rasels – trešajā. Šī ir tikai ceturtā reize pēdējo 15 gadu, kad vadošais trio ir nemainīgs divus secīgus posmus. Verstapens, Hamiltons un Peress (šādā secībā) to paveica pērn ASV un Meksikā, bet Hamiltons, Verstapens un Botass – Portugālē un Spānijā. Tikmēr 2016. gadā abos secīgajos Ziemeļamerikas posmos Hamiltons finišēja priekšā Rosbergam un Rikjardo.

#2 Maksam Verstapenam izdevās uzvarēt, neraugoties uz tikai desmito vietu kvalifikācijā. Līdz šim visas savas uzvaras Makss bija guvis no pirmajām divām starta rindām. Tikmēr “Red Bull” komandas vēsturē tikai reizi izdevies gūt panākumu, startējot zemāk par sesto pozīciju. To 2017. gadā Baku paveica Daniels Rikjardo, kurš todien arī startēja desmitais.

Grafiks: FIA Formula One

#3 Verstapenam šī bija pirmā uzvara Hungaroringā. Viņš kļuva par septīto braucēju, kurš uzvarējis 19 dažādās trasēs. “Red Bull” braucējam šogad ir labas izredzes apsteigt Fernando Alonso un Naidželu Manselu, jo priekšā vēl vairākas trases, kur viņam nav panākumu – Monca, Singapūra un Suzuka.

#4 Pārņemot vadības grožus sacīkšu otrajā pusē, Makss Verstapens bijis līderis 50 sacīkstēs. Karjeras laikā Verstapens vadībā atradies 1547 apļus, kas svētdien ļāva apsteigt viņa bijušo konkurentu un 2016. gada pasaules čempionu Niko Rosbergu (1533 apļi vadībā). Verstapenam šis bija 70. goda pjedestāls karjerā.

#5 Tikmēr kvalifikācijā pārsteidzoši karjeras pirmo pole position izcīnīja Džordžs Rasels, kļūstot par 105. braucēju, kam tas izdevies. No deviņiem braucējiem, kuri karjeras pirmo pole position guvuši pēdējo 10 gadu laikā, tikai Karlosam Saincam to izdevās pārvērst uzvarā. Lai gan trešā vieta ir atzīstams rezultāts, Džordža Rasela labākais finišs joprojām ir otrā vieta, kas tika sasniegta pērn Beļģijā ar “Williams”, braucot dažus apļus aiz drošības mašīnas. Šogad Rasels uz pjedestala kāpis 5 reizes – visās uz trešā pakāpiena.

Grafiks: Pirelli

#6 “Mercedes” komanda izcīnījusi vismaz vienu pole position jau 11. sezonu pēc kārtas, uzsākot sēriju 2012. gadā Ķīnā. Tik ilgus secīgus gadus uzvaras kvalifikācijās izdevies gū vienīgi “Ferrari” (15 sezonas 1994-2008) un “Lotus” (11 sezonas 1960-1970).

#7 Sacīkšu laikā vadībā uz četriem apļiem nonāca arī Rasela komandas biedrs Luiss Hamiltons. Viņš tagad Hungaroringā atradies līdera godā 487 apļus – vairāk kā jebkurš braucējs jebkurā citā trasē. 67 gadus šis rekords piederēja Bilam Vukovičam (485 apļi vadībā Indianapolisā). Tiesa gan, Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstes, kas toreiz ietilpa F1 kalendārā, ir 200 apļus garas, tādēļ Vukovičam pietika ar pieciem piegājieniem, lai sasniegtu šo rekordu. Diemžēl 1955. gadā viņš šajās sacensībās gāja bojā.

Grafiks: Pirelli

#8 Abiem “Mercedes” braucējiem izdevās kāpt uz goda pjedestāla. Lai gan “Ferrari” joprojām ir pārsvars punktos, pateicoties sezonas pirmajiem posmiem, tomēr abām komandām ir 11 pjedestāli (Hamiltonam par vienu vairāk kā Leklēram). Pie tam pēdējos sešos posmos gan Hamiltons, gan Rasels guvuši vairāk punktus par abiem “Ferrari” braucējiem.

#9 Pārsteigumu pēdējos treniņos sagādāja Nikolā Latifi, uzrādot ātrāko apli. Lai gan atbildīgākajos mirkļos viss nogāja greizi un viņš joprojām ir vienīgais pilna laika braucējs bez punktiem šajā sezonā, Latifi izdevās atvest “Williams” komandai pirmo uzvarēto sesiju kopš 2017. gada, kad arī lietū trešajos treniņos Moncā ātrākais bija Felipe Masa.

#10 Uzvara Ungārijā ļāva Verstapenam palielināt pārsvaru kopvērtējumā līdz 80 punktiem. Kļūt par čempionu sadeldējot vairāk kā 3 uzvaru handikapu līdz šim izdevies vienīgi Džeimsam Hantam 1976. gadā pret Nikiju Laudu, kurš apdegumu dēļ izlaida divas sacīkstes (no -35, kad par uzvaru piešķīra 9 punktus. Patiesībā tobrīd Hants bija vēl tālāk iedzinējos, taču viņam vēlāk tika atgriezta pavasarī izcīnītā uzvara Spānijā, par ko viņš sākotnēji tika diskvalificēts). Vairāki braucēji gan bijuši tuvu tam. 2007. gadā Kimi Raikonenam izdevās atspēlēt Luisa Hamiltona 28 punktu pārsvaru, kad par uzvaru tika piešķirti 10 punkti. 1994. gadā Mihaels Šūmahers izsēja 37 punktu pārsvaru (nepilnas 4 uzvaras) un uz pēdējo posmu ieradās tikai vienu punktu priekšā Deimonam Hilam. Abu sadursme ļāva Šūmaheram saglabāt pirmo vietu kopvērtējumā.