Makss Verstapens, veicis lieliskas apdzīšānas pirmajos apļos, ar atšķirīgu stratēģiju Itālijā spēja pieveikt mājiniekus no “Ferrari” nometnes, turpinot uzvaru sēriju ceļā pretim savam otrajam titulam.

Šarls Leklērs un Džordžs Rasels pirmajā rindā startēja ar mīkstā sastāva riepām, tāpat kā Verstapens ceturtajā rindā, kamēr pārējie konkurenti peletona priekšā izvēlējās pakāpi cietākas riepas.

Gaismām dziestot, līderi pārliecinoši izbrauca pirmo līkumu sēriju priekšā konkurentiem, saglabājot savas pozīcijas. Lando Norisam neizdevās izkustēties veiksmīgi, kā rezultātā jau pirmajā aplī viņš nonāca aiz Rikjardo, Gazlī un Verstapena sestajā vietā.

Makss Verstapens Itālijā jau pirmā apļa laikā apsteidza Pjēru Gazlī, bet pusapli vēlāk tika galā arī ar Danielu Rikjardo, nonākot trešajā pozīcijā. Progress neapstājās un drīz vien tika pieveikts arī Rasels, ļaujot brīvā trasē dzīties pakaļ Leklēram.

Otrs “Red Bull” braucējs Serhio Peress startā zaudēja trīs pozīcijas un nonāca aiz “Ferrari” braucēja Karlosa Sainca. Nespējis daudz progresēt, meksikānis jau septītā apļa beigās devās pie mehāniķiem pēc cietā sastāva riepām, pametot boksus ar dūmojošām bremzēm.

Līdz 12. aplim Karloss Saincs bija ticis jau līdz piektajai vietai. Tai brīdī izstāšanos jaudas trūkuma dēļ piedzīvoja bijušais “Ferrari” braucējs Sebastians Fetels, kurš šī gada beigās liks punktu savai karjerai.

Trasē tika sūtīta virtuālā drošības mašīna. Šarls Leklērs izmantoja situāciju, lai dotos boksos. “Ferrari” braucējs atgriezās trasē trešais, tieši priekša vairāku braucēju virknei ar Danielu Rikjardo priekšgalā. Austrālietis jau nākamajā aplī piekāpās Karlosam Saincam cīņā par ceturto vietu. Nākamajā aplī RIkjardo zaudēja pozīciju arī Pjēram Gazlī.

Verstapens un Rasels palika trasē, cerot, ka Leklēra vidējā sastāva riepas nodils līdz sacīkšu finišam. Rasels savu pitstopu veica 23. aplī un atgriezās ceturtajā pozīcijā starp Saincu un Norisu. Divus apļus vēlāk pitstopu veica arī Verstapens, ar svaigām riepām atgriežoties trasē 10 sekundes aiz Leklēra.

31. aplī Saincs ar Peresu atkal satikās trasē. Pēc Sainca pitstopa ar mīkstām riepām “Ferrari” braucējs atgriezās trasē astotais aiz “Red Bull” mašīnas, kas pacietīgi tika garām vairumam konkurentu nevis trasē, bet uz boksu apmeklējuma rēķina. Saincs viegli tika garām Peresam.

Arī otrā izstāšanās sekoja no bijušā pasaules čempiona. Tehniskas ķibeles lika boksos pārtraukt cīņu “Alpine” veterānam Fernando Alonso. Bremžu defekts vēlāk lika izstāties arī viņa nākamās sezonas komandas biedram Lensam Strolam.

Sapratuši, ka Verstapenu noturēt aizmugurē neizdosies, “Ferrari” vēlreiz boksos iesauca Leklēru. Ar mīkstām riepām pēdējo 19 apļu nogriezni viņš uzsāka 19 sekundes aiz Verstapena.

Lando Norisa neveiksmes turpinājās pēc lēna pitstopa. Brits zaudēja pozīciju Danielam Rikjardo un uzsāka cīņu ar Pjēru Gazlī, ko sev par labu izmantoja Luiss Hamiltons, apdzenot abus un vēlāk arī Rikjardo, ļaujot “Mercedes” braucējam pakāpties uz sesto vietu.

Desmit apļus pirms finiša Peress iebrauca boksos pēc jauna mīkstā sastāva riepām un atgriezās trasē septītais, zaudējot pozīciju Hamiltonam un Norisam.

“McLaren” cerības uz vērtīgu punktu ražu tika pabojātas, jo sešus apļus pirms finiša drošības mašīnas fāzi izraisīja Daniela Rikjardo izstāšanās ar tehniskām problēmām. Leklērs nespēja pietiekami sadeldēt Verstapena pārsvaru, kas ļāva līderim veikt pitstopu, nezaudējot pozīciju.

Visi četri līderi ar svaigām riepām gaidīja drošības mašīnas fāzes beigas, taču šis mirklis tā arī nepienāca. Finišs tika sasniegts lēnā tempā ar Verstapenu pirmajā vietā, Leklēru otrajā, bet trešais pjedestāla pakāpiens tika Raselam.

Fantastiska debija izvērtās F2 un Formula E čempionam Nikam de Vrīsam, kurš finišēja devītajā vietā un tika pie diviem punktiem.

Bonusa punkts par ātrāko apli tika Serhio Peresam.