Suzukas trase ir īpaši iecienīta braucēju vidū. Tā pārbauda ne tikai mašīnu spējas, bet arī braucēju limitus. Traukšanās cauri ātrajiem pagriezieniem var rezultēties iespaidīgās avārijās, ja pieļauta kļūda. Pēdējos divus gadus Japānas GP nenotika, taču šoreiz aizrautīgie fani varēs justies īpaši pacilāti, jo “Honda” darbinātās “Red Bull” formulas pārstāvis var kļūt par čempionu…
Divkārtējo pulkā?
Lai sāktu svinības jau Japānā Verstapenam čempionāta kopvērtējumā nepieciešams vismaz 112 punktu pārsvars pret tuvāko sekotāju. Šobrīd viņam ir 104 punktu rezerve pret Šarlu Leklēru, bet Serhio Peress no “Ferrari” braucēja atpaliek tikai divus punktus. Vienkāršoti runājot, titula nodrošināšanai Japānā Verstapenam pietiek ar uzvaru un ātrāko apli, vai tikai uzvaru, ja Leklērs nav otrajā vietā.
Skaidrs, ka šobrīd tas vairāk ir laika jautājums, tomēr no mārketinga perspektīvas raugoties, “Red Bull” un “Honda” ļoti vēlēsies, lai tas tiktu paveikts dzinēju piegādātāju mājas posmā Japānas GP. Uz šo posmu Maksa un Čeko formulās būs krietni izteiktāk redzama “Honda” zīmola klātbūtne.
Pēdējās desmit vizītēs Suzukas trasē deviņos gadījumos uzvarētājs pārstāvēja tā gada konstruktoru kausa ieguvēju komandu (vienīgais izņēmums – Džensons Batons no “McLaren” 2011. gadā). Komandai, kas uzvarējusi pēdējos sešos posmos, diez vai būs lielas problēmas vismaz apgrozīties līderu bariņā, ar ko ātrāk vai vēlāk pietiks arī titula nodrošināšanai. Pēdējā Japānas GP 2019. gadā Verstapens bija vienīgais braucējs, kurš piedzīvoja izstāšanos (bremžu defekts).
“Mercedes” neveiksmes Singapūrā ļāva “Ferrari” mazliet uzelpot attiecībā uz cīņu par otro vietu, tomēr fakts, ka Hamiltons jūtami zaudēja laiku aiz Sainca neiepriecinās sarkanos, dodoties uz trasi ar krietni labākām apdzīšanas izdevībām un virkni ātriem lēzeniem pagriezieniem, kas sezonas otrajā pusē arvien biežāk ir parocīgi tieši “Mercedes” pārstāvjiem. Konstruktoru kausā nekas nebeigsies, neatkarīgi no rezultāta.
Potenciālie scenāriji, pie kuriem Makss Verstapens nodrošinās čempiona titulu jau Japānā
Makss Verstapens | ĀA? | Šarls Leklērs | Serhio Peress |
---|---|---|---|
1. vieta | Jā | - | - |
1. vieta | Nē | 3. vieta vai zemāk | - |
2. vieta | Jā | 5. vieta vai zemāk | 4. vieta vai zemāk |
2. vieta | Nē | 5. vieta vai zemāk bez ĀA | 4. vieta vai zemāk bez ĀA |
3. vieta | Jā | 6. vieta vai zemāk | 5. vieta vai zemāk |
3. vieta | Nē | 7. vieta vai zemāk | 6. vieta vai zemāk |
4. vieta | Jā | 8. vieta vai zemāk | 7. vieta vai zemāk |
4. vieta | Nē | 8. vieta vai zemāk bez ĀA | 7. vieta vai zemāk bez ĀA |
5. vieta | Jā | 9. vieta vai zemāk | 8. vieta vai zemāk |
5. vieta | Nē | 9. vieta vai zemāk bez ĀA | 8. vieta vai zemāk bez ĀA |
6. vieta | Jā | 10. vieta vai zemāk | 9. vieta vai zemāk |
6. vieta | Nē | Negūs punktus | 9. vieta vai zemāk bez ĀA |
Rūtotais karogs ne vienmēr ir finišs
Tā nebūtu Formula 1, ja visa uzmanība tiktu veltīta par un ap notikumiem trasē. Šoreiz karstākais sarunu topiks padokā ir komandu budžets. Atbilstoši noteikumiem, pārkāpumu gadījumā komanda var tikt sodīta vai pat diskvalificēta no čempionāta. Skaidrs, ka izsekot līdzi katram centam nav viegli, it īpaši, ņemot vērā, ka ierobežojumi neattiecas uz visiem komandas gada izdevumiem, bet tikai daļu (piemēram, braucēju un vadošā personāla algas, mārketinga, loģistikas, juridiskie izdevumi netiek skaitīti).
“Mercedes” komandas vadītājs Toto Volfs norādījis, ka “Red Bull” pērn iztērējuši par daudz un tas esot ‘atklāts noslēpums’. “Ferrari” sacīkšu direktors Lorēns Mīkiss aicina FIA bargi sodīt pārkāpējus. Tikmēr “Red Bull” vadītājs Kristians Horners ir pārsteigts (vai tēlo pārsteigtu) par šiem apvainojumiem, jo viņa rīcībā neesot informācijas, cik lielas summas tērē konkurenti, tādēļ pagājušās nedēļas apvainojumus uzskata par neko vairāk kā šantāžu.
Ņemot vērā faktu, ka FIA atlikusi atbilstības sertifikātu izsniegšanu līdz pirmdienai, liek domāt, ka viss nav tik gludi un “Red Bull” var saskarties ar sankcijām. Skaidrs, ka pēdējās dienas, gaidot lēmumu, kas ekstrēmākajā versijā var laupīt Verstapenam čempiona titulu, atstāts notikumus trasē, ja ne gluži otrajā plānā, tad tuvu tam, jo ko teikt ir ikvienam.
‘McLaren’ prieki un ‘Alpine’ bēdas
Astoņus posmus pēc kārtas “McLaren” braucēji nespēja gūt vairāk punktus par saviem galvenajiem konkurentiem “Alpine”. Sāka šķist, ka konstruktoru kausa 4. vietas liktenis ir izšķirts. Pēdējie posmi pavēruši cerību stariņu “McLaren” nometnē. Ātrums nav atgriezies un “Alpine” komandai tas nav zudis, tomēr šai cīņā lielu lomu spēlē izturība.
Jau sezonas sākumā “Alpine” atklāja, ka koncentrējas uz konkurētspēju, apzinoties, ka tas var rezultēties vairāk tehniskos defektos. Izskatās, ka izvēlēts pareizais ceļš, ņemot vērā, ka desmitnieka lejasgalā katra pozīcija vai izrādīties divreiz vērtīgāka par nākamo punktu izteiksmē.
Monca un Jasmarīna ir ļoti atšķirīgas trases, tomēr katra savā skalas galā ļoti prasīgas pret dažādām mašīnas komponentēm, kuras arī pievīla Alonso un Okonu. Suzuka šai ziņā ir krietni sabalansētāka, ļaujot faniem cerēt, ka braucējiem beidzot izdosies apliecināt savu potenciālu. Piecus posmus līdz sezonas beigām “McLaren” ir atguvuši pozīciju un tikuši pie 4 punktu pārsvara, taču šobrīd viss liecina, ka ar to nebūs pietiekami. Šim duelim noteikti būs vērts pasekot!

Miljonus vērtie punkti
Ja par ceturto vietu cīnās divas komandas, tad septītajā līdz devītajā vietā konstruktoru kausā trīs komandas šķir trīs punkti. Iespējams, situācija izskatās ciešāka nekā tā ir patiesībā. Lorensa Strola investīcijas un lielie plāni nevar nostrādāt uzreiz, tomēr ar labiem pamatiem mašīnu iespējams attīstīt ilgtermiņā. Tieši tas šobrīd notiek “Aston Martin” nometnē.
Sarežģīts sezonas starts, it īpaši ņemot vērā, ka komandai pirmajos divos posmos bija nepieciešams rezerves braucējs, nostādīja viņus iedzinējos. “Haas” lieliski izmantoja sev sniegtās izdevības, tomēr turpina saskarties ar to pašu sērgu, kas viņus bremzēja iepriekšējos gadus – mazais budžets traucē attīstīt formulu sezonas gaitā. Magnusens sagrāba ko varēja – 15 punkti pirmajos četros posmos, tomēr turpinājumā “Haas” braucējiem desmitniekā izdevies tikt tikai divreiz un ar katru nākamo posmu cerības pieveikt “Aston Martin” izskatās arvien mazākas.
“Haas” šobrīd ir vienā līmenī ar “AlphaTauri”, kuru iekļūšana desmitniekā parasti nav tik spoža, bet ir krietni regulārāka. Viņu galvenais uzdevums ir izaudzināt nākotnes zvaigznes “Red Bull” komandai, tādēļ naudas grūšana sezonas beigās mašīnas uzlabojumiem arī nebūs galvenā prioritāte. Ja viss izvērtīsies labvēlīgā gaismā zaļi krāsotajām mašīnām, arī “Alfa Romeo” nav neķerami – abas vienības šķir 15 punkti, turklāt pēdējās astoņās sacīkstēs Botass ar Žou kopīgi guvuši tikai vienu punktiņu un to īsti nevar norakstīt uz neveiksmju rēķina.
Lai gan zemāka pozīcija konstruktoru kausā ļauj pavadīt vairak laika vēja tunelī, tas neatsver finansiālos ieguvumus, ko sniedz čempionāta ienākumu sadale, kā arī sponsoru interese, tādēļ NBA un NHL čempionātos redzamās ‘tankošanās’ netiks nopietni apsvērtas.

Īpaša vieta Sebam
Līdzīgi kā Singapūra, arī Japāna ir īpaša vieta Sebastianam Fetelam. Savu pirmo vizīti ‘Uzlecošās saules zemē’ vēl “Toro Rosso” laikos Sebs noslēdza avarējot aiz drošības mašīnas lietainajā Fudži trasē. Spēcīgs lietus gaidāms arī šonedēļ, tomēr tas, visticamāk, iejauksies posma norisē tikai piektdien uz treniņbraucieniem.
Suzukā Fetels izcīnījis četras uzvaras, vēl četras reizes kāpis uz pjedestāla, tostarp pēdējā vizītē 2019. gadā, kā arī piecas reizes startejis no pole position. Šīs būs viņa atvadas no allaž kaislīgajiem un fanātiskajiem Japānas līdzjutējiem. Četrkārtējais čempions pat izteicās, ka, ja kādreiz nepieciešami rezerves braucēja pakalpojumi, viņš tos būtu gatavs pildīt tikai pie nosacījuma, ja sacīkstes notiek Suzukā. Kopš vasaras pārtraukuma Sebam jau divreiz izdevies tikt punktos, kādēļ, lai tas nenotiktu arī šo svētdien?
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Ieskaties F1 kalendārā!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!