Sezonas pirmie divi posmi, lai gan savā starpā ļoti atšķirīgi, dāvāja mums iespēju skatīties uz tiem pašiem trim braucējiem apbalvošanas ceremonijā. Šoreiz izdosies lauzt nu jau ierasto trio vai arī Austrālijas GP izcīņā Melburnā būs jānoraugās uz “Red Bull” braucēju dominanci un Alonso pārākumu pār konkurentiem?
Intrigas mīļotājiem
Visas komandas, kas F1 vēsturē sākušas sezonu ar divām dubultuzvarām, gada beigās cēla virs galvas konstruktoru kausu, tomēr nesteigsimies notikumiem pa priekšu. Pirmkārt, “Red Bull” ātruma pārsvars viena apļa ietvaros, it īpaši pret “Ferrari”, ir ļoti mazs un Bahreinā viņi paši nesaprata, kur tas zudis. Otrkārt, Saūda Arābijas GP kvalifikācija pierādīja, ka tehniskas likstas var piemeklēt ne tikai konkurentus. Treškārt, Serhio Peresa ātrums Džidas trasē otrajā sacīkšu pusē liek domāt, ka viņš nav gatavs padoties Verstapenam bez cīņas. Pie tam, ja “Red Bull” izrādas dominējoši visa gada garumā, jebkāda kalpošana komandas zelta puisēnam nav vajadzīga, jo tituls tāpat tiks sadalīts savā starpā.
Protams, “Red Bull” un, ja esam precīzi, tad Makss Verstapens būs pārliecinošs favorīts arī šajā nedēļas nogalē, tomēr jāņem vērā vairāki faktori, kas var apdraudēt viņa izredzes. Vairāki braucēji ‘sūdzējušies’, ka Melburnā ir ļoti grūti ieiet pludenā ritmā, tādēļ kļūdas un avārijas Austrālijas GP nav retums. Daudzviet izbraukšana no trases rezultējas triecienā sienā, nevis ekskursijā pa Austrālijas pļavām un granti. Drošības mašīnas un pareizā riepu izvēle tās laikā mēdz sajaukt notikumus kājām gaisā. Protams, ‘normālos’ apstākļos “Red Bull” nevajadzētu rasties problēmām, lai gan Verstapens šeit nekad vēl nav triumfējis.
Supersena rekorda medībās
Aizmirstot par visām pēcsacīkšu peripētijām, Fernando Alonso kāpa uz goda pjedestāla abos pirmajos šīs sezonas posmos. Pēdējais braucējs, kurš tik cienījamā vecumā ticis Top 3 trīs posmus pēc kārtas bija leģendārais Huans Manuels Fanhio 1957. gadā 46 gadu vecumā.
“Mercedes” braucējs Džordžs Rasels uzsvēra, ka “Aston Martin” komandas trumpis ir vidēji ātrie līkumi. To Melburnā netrūkst, tādēļ sagaidāms, ka zaļi krāsotās mašīnas būs īpaši spēcīgas šai nedēļas nogalē.
Joprojām liela mīkla ir Alonso komandas biedra Lensa Strola spēju griesti. Bahreinā viņš startēja, spītējot pamatīgām sāpēm pēc savainojumiem, ko guva kritienā no velosipēda, bet Saūda Arābijā finišu neizdevās sasniegt dzinēja defekta dēļ. Traumām vajadzētu būt lielā mērā sadziedētām (vai kontrolētām ar atbilstošiem medikamentiem), tomēr nav pārliecības, ka kanādietis spēs apdraudēt sava daudz pieredzējušākā komandas biedra pozīciju.
Iekšējās cīņas
Nokrituši pa vienu pakāpienu pa trešo un ceturto vietu šobrīd cīnās “Ferrari” un “Mercedes”. Abās komandās var vilkt paralēles iekšējā situācijā, jo pirmie posmi neapliecināja izteikta pirmā un otrā pilota lomas.
“Mercedes” komandā pirmajos posmos vērojams draudzīgs neizšķirts. Līdz ko Hamiltons vēlējās, lai Rasels viņu palaiž garām Džidā, Džordžs kāpināja tempu un novērsa sev problēmu. Hamiltons vēlāk norādīja, ka abiem bijuši atšķirīgi regulējumi mašīnai un Luisa stratēģija nedeva cerētos rezultātus. Tikmēr Rasels uzsvēra, ka nejaušība nespēlēja lomu, jo pareizās izvēles tiek veiktas pēc ilgstošas sagatavošanās. Sezonas sākums liecina, ka spēku samēri būs līdzīgi un abi vēl vairākkārt satiksies trasē. Vai redzēsim dzirksteles?
Ja lūkojas uz rezultātiem, “Ferrari” komandā abos posmos Saincs guva vairāk punktus, taču Leklēru vajā neveiksmes – dzinēja defekts lika izstāties Bahreinā, bet starta pozīciju sods apgrūtināja cīņu Saūda Arābijā. Šarlam gan nevajadzēja daudz laika, lai nonāktu aiz komandas biedra, taču tur arī progress beidzās. Viena apļa temps un samērā sarežģītās apdzīšanas iespējas Melburnā var spēlēt “Ferrari” labā. Karloss Saincs uzsvēra, ka komandai ir precīzi skaidri vājie punkti, tādēļ šobrīd visa enerģija tiek vērsta, lai tiktu ar tiem galā. Pagaidām vēl var nākties paciesties, jo Austrālija atrodas tik tālu no komandu bāzem, ka jebkāda veida uzlabojumi, galvenokārt, būs manāmi pēc tam Azerbaidžanā.
Tautiešu iedvesmots
Gandrīz vai ierasts, ka austrāliešiem ir viens braucējs, par kuru fanot. Ilgu laiku tas bija Marks Vēbers, tad nāca Daniela Rikjardo kārta, bet Oskars Piastri ielecis tautieša formulā, atstājot Rikjardo bez vietas un ar ļoti ierobežotām cerībām atgriezties. Gan Vēbers, gan Rikjardo savā pirmajā mājas posmā guva punktus ar formulām, kas tajos iebrauca samērā reti.
Oskara uzdevums nebūs viegls. Ātruma ziņā desmitnieks nav nereāls, tomēr izturība ir “McLaren” Ahileja papēdis. Galvenās pārmaiņas komandā notikušas aizskatuvē – pārbuves rezultātā komandu pametis tehniskais vadītājs Džeimss Kīzs. Lielā uzlabojumu pakotne gaidāma tikai Baku, tādēļ pagaidām “McLaren” faniem jātur īkšķi, ka pirmo posmu misēkļi ir aiz muguras. Punkti nav nereāls mērķis, tomēr mājas sienas Piastri daudz nepalīdzēs – viņš nav piedalījies sacīkstēs dzimtenē kopš kartinga laikiem. Plašais fanu atbalsts posmā, kas apmeklētības ziņā allaž bijis saraksta galvgalī, gan var sniegt papildus enerģiju un vēlmi sevi pierādīt.
Lai gan Melburnā F1 saime ierodas jau kopš 1996. gada, tomēr Austrālijas GP atcelšana pandēmijas laikā un lokācija, kas parasti liedz trasi iepazīt junioru kategorijās, padara virkni braucēju par gandrīz tikpat nepieredzējušiem šajās ielās. Interesanti, ka Piastri pirms astoņiem gadiem bija starta plāksnītes turētājs Daņilam Kvjatam, taču krievu sportists piedzīvoja tehnisku defektu ceļā no boksiem līdz savai starta pozīcijai (pirms iesildīšanās apļa un ierastā TV translācijas sākuma). Vismaz šai ziņā “McLaren” ir kripatiņu izturīgāki.
Trešā ešalona līderi
Bahreinā bija grūti novērtēt “Alpine” potenciālu. Pjērs Gazlī startēja pēdējais, tomēr aizcīnījās līdz punktiem, kamēr Estebans Okons nostājās nepareizi uz starta, kas kalpoja kā tauriņa efekts, lai vēlāk nopelnītu veselu virkni pārkāpumu. Džidā viss bija atpakaļ ierastajās sliedēs un abi francūži solīdi finišēja uzreiz aiz četru vadošo komandu pārstāvjiem.
Šīs ir trīs ļoti atšķirīgas trases. Ja “Alpine” iekrās punktus arī zem ekvatora, tad vietiņa konstruktoru kausa labāko pieciniekā būs aizsista. Ja abiem braucējiem izdosies draudzīgi sadzīvot savā starpā, nevar izslēgt iesaistīšanos cīņā arī ar lielajiem dūžiem… protams, ne ar “Red Bull” – tas būtu par daudz prasīts.
Melburnā organizatori veikuši izmaiņas starta laukuma apzīmējoms. Turpmāk starta laukuma marķējums būs par 20cm platāks. Papildus treniņos testēs centrālo 'vadlīniju' un, ja atsauksmes būs pozitīvas, to varētu ieviest arī uz sacīksti. pic.twitter.com/0Rl3N8CfbO
— Aldis Putniņš (@F1LV) March 30, 2023
Kļūsti par F1LV patronu!
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!