Par spīti ne tik semīgajam 2023. gada F1 sezonas sākumam, franču komanda “Alpine” joprojām tēmē uz augstākajiem mērķiem. Lai tos sasniegtu, jau šobrīd uzsākts darbs pie apjomīgas investēšanas dažādās nozarēs – tiek būvēts jauns simulators un attīstīta aerodinamikas joma.

Pirmo piecu posmu laikā “Alpine” izdevies gūt tikai 14 punktus, kas komandai ļauj ierindoties vien septītajā pozīcijā Konstruktoru kausā. Komandas darbu jau kritizējis “Alpine” izpilddirektors Lorāns Rosi, nosaucot veikumu par “dažkārt amatierisku”. F1 komandas boss Otmars Šafnauers tikmēr atklāj, kādus svarīgus attīstības darbus iecerēts paveikt tuvākajos gados.

Šobrīd jau sākts būvēt modernu simulatoru, kas tiks pabeigts 2025. gadā. Pašlaik “Alpine” izmanto aptuveni 20 gadus vecu simulatoru, kas pirms desmit gadiem tika iegādāts no “McLaren”. Tāpat jau pieņemts darbā jauns simulatora nodaļas vadītājs.

“Ja ir perfekti simulācijas instrumenti, vai tuvu perfektiem, nedēļas nogali vari uzsākt jau tobrīd esot tuvu savam optimālajam veikumam,” skaidro Šafnauers. “Esam nolīguši cilvēkus, kas palīdzēs iegūt precīzākus simulācijas apļus. Ja visu šo darbu vari paveikt vēl pirms izbrauc trasē, jau sākumā esi tuvāk tam, kas komandu gaida nedēļas nogales kulminācijā.”

Lai gan “Alpine” jau pēdējos gados ir paplašinājusies, komanda joprojām nav sasniegusi plānoto darbinieku skaitu. Šobrīd tiek meklēti galvenie aerodinamikas speciālisti. Šafnauers norāda, ko iespējams panākt, kad tāda komanda kā “Aston Martin” noalgo augsta ranga inženierus no “Red Bull” un “Mercedes”.

“Vienmēr šajā procesā gribas iet pa īsāko ceļu,” viņš stāsta. “Tādai komandai kā “Red Bull” aerodinamikas nodaļā ir 50 cilvēki, nevis viens. Bet tas, kurš ir galvenais, dabū visas idejas. Līdz ar to, ja viņu izdodas nolīgt, šim speciālistam galva ir pilna ar visām šīm zināšanām. Bet, kad esi viņu dabūjis, tāpat vajag šos 50 cilvēkus, kas idejas attīstīs. Mums pašlaik ir 38 cilvēki, bet plānojam izaugt līdz 45. Mums ir brīvas vietas septiņiem, astoņiem augstākā ranga aerodinamikas speciālistiem.”

Lai gan “Renault” turpinās investēt naudu F1 komandā, pēdējā laikā izplatījušās spekulācijas par jauniem investoriem. Maiami GP nedēļas nogalē ASV automobiļu mazumtirgotājs “AutoNation” kļuva par komandas sponsoru, bet tajā pašā laikā paklīda runas, ka uzņēmums varētu kļūt komandas līdzīpašnieku.

“Es tiešā veidā neesmu iesaistīts daļu pārdošanā, bet domāju, ka tad, kad tas notiks, par to tiks paziņots publiski,” saka Šafnauers. “Jaukākais, ka cilvēkiem ir interese. Ja gūsim šāda veida finansiālos ieņēmumus, varēsim investēt savā infrastruktūrā.”