Pēc astoņām uzvarām Formula 1 sezonas pirmajos astoņos posmos “Red Bull” komanda uz sacīkstēm mājas trasē Austrijas GP var doties ar platu smaidu uz sejas. Tiesa gan, konkurenti sāk izrādīt pozitīvas pazīmes, tādēļ var gadīties, ka uzvara Verstapenam vēl nav kabatā.

Vai “Red Bull” tomēr ir ķerami?

Uzlabojumi, ko “Mercedes” un “Aston Martin” atveda uz iepriekšējiem posmiem ļāva vismaz Kanādā Verstapenam neaizskriet pārāk tālu priekšā, taču pastāv iespēja, ka Makss kontrolēti taupīja mašīnu, nepakļaujot tehniku liekām slodzēm un riskam. Saķeres trūkums, iespējams, nespēja pilnībā apliecināt “Mercedes” progresu, ko vajadzētu ievērojami labāk redzēt Austrijā, turklāt Toto Volfs ir ļoti optimistiski noskaņots.

Tāpat no cīņas par vadošajām pozīcijām nedrīkst izslēgt “Ferrari”. Lai gan itāļu komandai šosezon izdevies izcīnīt tikai vienu goda pjedestālu, ļoti bieži pie vainas bijušas tehniskas ķibeles, stratēģiskas kļūdas vai misēkļi braucēju izpildījumā nevis mašīnas tīrais ātrums, kas taisnēs un viena apļā ietvaros nav peļami. Austrijas GP gan ir vairākas apdzīšanas iespējas, tādēļ ar labu ātrumu kvalifikācijā vien nepietiks.

Interesanti, ka Fernando Alonso komentēja, ka, viņaprāt, sprinta nedēļas nogale nebūs parocīga “Aston Martin” komandai, jo pēc jauno uzlabojumu uzstādīšanas komandai nepieciešams vairāk laika treniņu režīmā.

Kur nozudis Peress?

Pēc lieliskā sezonas sākuma, kad Serhio Peress izcīnīja uzvaras Saūda Arābijas GP un Azerbaidžānas GP, optimistiskākie meksikāņa atbalstītāji cerēja uz “Red Bull” iekšējo dueli cīņā par čempiona titulu, tomēr trīs secīgi posmi bez pjedestāla faktiski pavilkuši svītru Peresa izredzēm, turklāt kopvērtējumā uz papēžiem min Alonso un Hamiltons.

Iemesli palikšanai bez trofejas pārsvarā meklējami jau kvalifikācijā. Monako viņam nācās startēt no beigām avārijas dēļ, Spānijā dārgi maksāja izbraukšana no trases, bet stratēģiskas kļūdas neļāva iekļūt Q3 žūstošajā Monreālā. Ja Monako posms tika norakstīts vēl pirms starta, tad abos atlikušajos posmos starta vietai peletona vidū nevajadzētu kļūt par tik milzīgu faktoru sacīkšu rezultātu noskaidrošanai, jo vairākkārt esam redzējuši Maksu Verstapenu izlaužamies cauri lēnākiem braucējiem, lai sakrātu vēlamos punktus.

Pat ja brīžiem Peress spēj attīstīt komandas biedra ātrumu, viņa rezultāti ir nestabili un kļūdas seko krietni biežāk, tomēr nevar aizmirst, ka viņa rīcībā joprojām ir pati ātrākā mašīna, tādēļ vismaz otrā vieta būtu jāizcīna, pieņemot, ka izdosies tikt galā ar veselības likstām.

Kā sprints un laikapstākļi ieviesīs korekcijas?

Protams, vērtēt komandu spēku samērus uz papīra ir viena lieta, pieredzēt tos dzīvē ir kas pavisam cits. Austrijas GP vēsturiski allaž vērojami pārsteigumi rezultātos. Kopš Austrijas GP atgriešanās F1 kalendārā 2014. gadā tikai vienu reizi (2021. gadā) par uzvarētāju kļuva braucējs, kurš vēlāk kļuva par čempionu. Arī šoreiz Verstapena ceļā var izrādīties vairāki sprunguļi.

Pirmkārt, trase ir ļoti īsa, tādēļ pat niecīgākā kļūt var maksāt vairākas pozīcijas kvalifikācijā. Visbiežāk problēmas braucējus piemeklē pēdējā sektorā, ievērojot trases robežas. Otrkārt, kvalifikācija risināsies jau piektdien, kas mazinās simulatoru braucēju darba nozīmi, kas, protams, vadošajās komandās ir visaugstākajā līmenī. Treškārt, visas trīs sacīkšu nedēļas nogales dienas iespējami nokrišņi. Verstapens sevi pierādījis kā absolūtu virtuozu slapjā trasē, tomēr riepu stratēģijas un drošības mašīnas fāzes ne vienmēr visu atstāj braucēju rokās.

Pagaidām gan izskatās, ka lielākā lietus varbūtība tiek prognozēta sestdien. Jāatgādina, ka šogad sprints neietekmē starta pozīciju izkārtojumu svētdienas sacīkstēm, kas tiek noteikts jau piektdienas vakarā.

Vai “McLaren” pietuvosies vadošajām komandām?

Vēsturiski Austrijas posms Lando Norisam bijis ļoti sekmīgs – trīs reizes startēts no Top 3 pozīcijām, turklāt divreiz izdevies kāpt uz pjedestāla, kā arī gūti vairāk punkti kā jebkurā citā trasē. Šī viennozīmīgi ir grūtākā sezona “McLaren” komandai pēdējo gadu laikā, tomēr ir pamats piesardzīgam optimismam.

Uz “Red Bull” vārdā nosaukto trasi atvesta jauna mašīnas grīda, kā arī mainīts sānu gaisa savācēju un dzinēja pārsega dizains. Šīs ir nopietnas izmaiņas aerodinamiskajā lauciņā. Komandas vadītājs Andrea Stella cer, ka komandas trumpis būs ātrie līkumi un uzlabojumi palīdzēs pagriezt sezonu labvēlīgākā līknē.

Itāļu speciālists arī uzsvēra, ka šī ir tikai puse no uzlabojumiem, ko komanda plāno veikt. Vēl pa ceturtdaļai sekos Lielbritānijā un Ungārijā, kas ir nākamie posmi pēc Austrijas GP. Stella cer, ka šādā veidā izdosies uzlabot apļu laikus pa vairākām sekundes desmitdaļām.

Vai Rikjardo vēl atgriezīsies?

Nika de Vrīsa karjera F1 karājas mata galā – Helmuts Marko reiz jau izteica bažas par bijuša F2 un Formula E čempiona sniegumu un nu tās atkal ir aktualizējušās. Marko uzsvēra, ka Juki Cunodas temps ir ļoti labs, taču rezultāti ne vienmēr atspoguļo patieso situāciju, kamēr de Vrīsa situācija pelnījusi papildus uzmanību. 80 gadus vecais speciālists pat atzina, ka, iespējams, kļūdījies, jo Kristians Horners neesot vēlējies nolīgt de Vrīsu.

Šis posms var izrādīties par vienu no pēdējiem, lai de Vrīss mēģinātu pierādīt savu piederību “Red Bull” programmai. Lai gan junioru sistēmā aug vairāki spoži talanti ar Ajumu Ivasu un Liamu Lovsonu priekšgalā, tomēr, ja maiņa nepieciešama sezonas vidū, par reālāko kandidātu uzskatāms viņu rezerves braucējs Daniels Rikjardo.

Kļūsti par F1LV patronu!
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!